[WN] Heeft er iemand ervaring met Gersal sport/Salimans?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Heeft er iemand ervaring met Gersal sport/Salimans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:50

Hallo allemaal,

in mijn zoektocht naar nieuwe spullen vroeg ik mij af of er hier iemand ervaring heeft met Gersal ruitersport ofwel Salimans in Maasbracht/kinrooi?
Ik wil eigenlijk gaan voor een Barefoot zadel maar als dat niet past moet ik wat anders en nu raadde iemand mij aan om als 2de keus dan naar Salimans te rijden met paard en al en zadels te passen?

Mijn vriendin heeft er jaren geleden haar eerste westernzadel gekocht, leuk zadel wel merkloos maar ziet er nog goed uit, vandaar dat ze mij erheen stuurde.

Maar ik heb geen kennis van westernzaken en vroeg me dus af of jullie met deze zaak ervaring hebben en of zij over het algemeen goed zadels verkopen of dat het gewoon een slechte zaak is?

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen Haha!

Groetjes Loes

White_Fella

Re: Heeft er iemand ervaring met Gersal sport/Salimans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:37

Hoi!

Ik heb er ervaring mee. Als je een kleinigheidje nodig hebt is die zaak prima. Ik heb er ooit een singel besteld, maanden op gewacht, telefoontjes gepleegd, maar geen singel tot op heden. Wat dat betreft zijn ze 'lui aangelegd'.
Je krijgt er geen geld terug, ook niet bij een zadel. Ben er een keer geweest voor een stockzadel. Komen passen is geen probleem, maar past het zadel achteraf toch niet 100% kun je het ruilen, maar geen geld terug..

Verder heeft het personeel geen verstand van westernrijden en kunnen ze je ook niet helpen bij, ik noem maar iets, de aanschaf van een bit op westerngebied..

Mijn ervaringen zijn niet al te best, ik ga er niet meer naartoe wegens de slechte service en de instelling van het personeel als je even belt om te vragen hoe het met de singel zit..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:43

@akie-boris, so dat klinkt vervelend zeg.
Totaal anders dan de ervaringen van mijn vriendin.
Zij zijn er toendertijd met hun paard heen gereden en hebben er een hele middag zadels gepast die ze daar in hun rijbak in kinroy mochten testen.
Maar jou hebben ze dus alles behalve goed behandeld!

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:58

Tja, ik ben in maasbracht geweest, dus niet in Kinrooi, misschien hebben ze nu ander personeel, dat weet ik niet..
Maar mijn ervaringen, en die van mijn vriendin zijn gewoon dat ze het allemaal wel goed vinden en weinig moeite doen voor hun klanten..
Toen ik die singel bestelde, was dat voor mijn stockzadel..ik wilde een dresuursingel, maar de gespen waren te smal...
Geen probleem volgens de eigenaar, hij loste dat wel op..hij zou er nieuwe gespen bij bestellen en ze vervangen aan de betreffende singel..ik zou het datzelfde weekend nog kunnen komen halen..
Er zijn maanden overheen gegaan, en inmiddels nog geen singel..Hetzelfde bij mijn vriendin, ook nooit meer iets gehoord van een bestelling..

Van mij mogen ze de singel houden Haha!
heb inmiddels ook een boomloos westernzadel

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 07:44

ik ga er ook weleens heen, ben er laatste geweest voor een deken enzo, ze hebben veel, maar weet niet hoe ze zijn met bestellingen enzo, ze helpen wel goed als ik daar ben

lunagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:48

ik heb geen ervring met zadels bij salimans, maar verder voor wat kleine dingen helpen ze je goed, kunnen ook goed uitleg geven en als ze het niet zeker weten vragen ze het na...dat is mijn ervaring. kom er geregeld, zelfs mijn vriend en schoonouders komen daar en zij hebben zelf niet veel ervaring met paarden maar als ik iets moet hebben en mijn vriend of schoonouders weten het niet precies dan helpen ze hun goed...heb nog niet het verkeerde meegekregen.
als het toch iets verkeerd is kan je het ruilen...je krijgt geen geld terug maar goed dat is bij vele winkels zo..dus daar zie ik het probleem niet van in.
heb zelf eens een stroomapparaat gekocht op batterij voor in de wei...na 2 maanden gebruiken en ook nog niet eens dagelijks..stond misschien maar 2 a 3x per week aan en dan maar een paar uurtjes en was hij kapot. wij terug werd na gekeken en evt gerepareerd bleek de batterij kapot te zijn...na 2 weken kreeg ik hem netjes terug en met een nieuwe batterij...ze belde me netjes dat hij klaar was...

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:56

ik kom er ook alleen voor kleine dingetjes, het personeel is niet kundig genoeg voor zadels, hoofdstellen, bitten e.d.
jammer want je kunt er veel krijgen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:04

niemand van hun is kundig genoeg om zadels aan te meten, ook de eigenaar niet!

ik kom er wel en inderdaad hadden ze toen de manege nog draaide veel spullen in Kinrooi liggen
nu rij ik meestal naar Maasbracht
ze hebben echt enorm veel maar van zadelmarktkwaliteit tot redelijk wat western betreft
ik zou voorzichtig zijn met western tuig kopen want een zadel aanmeten kunnen ze bijvoorbeeld echt niet
maar laarzen, bitten,verzorgspullen of dekens zou ik er juist weer wel kopen
ze zijn over het algemeen zeker niet duur!

ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met het personeel wat inderdaad weinig kennis heeft maar wel vriendelijk helpt
verder hebben ze heel veel artikelen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:34

Nou ik ben er toendertijd dus op de bonnefooi met de auto heen gereden want concrete afspraken kon ik met de H*FTER van een eigenaar niet maken!
Nadat we daar aan kwamen liet hij ons eerst 3 kwartier wachten en vertelde toen leuk dat we de week erna maar met ons paard langs moesten komen, ja dacht het niet he en maar goed dat we toen ons paard niet bij ons hadden!

Ben meteen naar Arthur's westernstore gereden, ja een stukkie verder maar wel kunde en service!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:53

waarom vraag je naar ervaringen als je het toch niks vindt???????

en om iemand zo zwart te maken vind ik ook nergens op slaan
verder is het ook totaal geen vergelijking tussen Arthur en Salimans
Salimans is meer een gewone ruitersportzaak met wat westernspullen en Arthur verkoopt echt kwaliteit western spullen maar ook met dito prijs

Ger is wel een aparte af en toe :D

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:31

spatter schreef:
waarom vraag je naar ervaringen als je het toch niks vindt???????

en om iemand zo zwart te maken vind ik ook nergens op slaan
verder is het ook totaal geen vergelijking tussen Arthur en Salimans
Salimans is meer een gewone ruitersportzaak met wat westernspullen en Arthur verkoopt echt kwaliteit western spullen maar ook met dito prijs

Ger is wel een aparte af en toe :D

Ehm.... ik denk dat beginpost ervoor was en de laatste erna?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:08

tjah, apart is die zeker! :S en afspraken nakomen vind ie schijnbaar erg moeilijk

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:29

:o zie inderdaad dat de eerste post van maanden geleden is, sorry loes'scorner

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 08:02

HAha maakt niet hoor, krijg alleen opstaande haren van die man.
Vond hem simpelweg ook ontzettend onvriendelijk?

Jammes want vanuit mij zit de shop aardig in de buurt maar ik zal er niet snel meer heen gaan door die ene ervaring met hem!

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:07

In tegelen zit ook een leuke westernshop: Tack Barn, Kampstraat 13. Ze is nog niet zo heel lang bezig, maar ben er eind vorig jaar geweest. Was echt wel leuk

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 15:27

Ja ik ken hun goed, maar is wel veel exclusiever spul en dus duurder maar voor kleine dingetjes zeker de moeite waard!

TuigOndrhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:04

Slechte webshop.
Ik wacht al bijna maand op een tuigonderlegger die van origine als Sinterklaas cadeau was bedoeld en nu waarschijnlijk ook niet voor de Kerst meer binnen gaat komen.
Wel al vooraf betaald. Ik krijg geen reactie op mails of telefoon.
Meneer Ger Salimans is niet bereikbaar en heeft ook geen track and trace nummer en kan mij ook niet vertellen wat het adres is wat hij heeft gebruikt (het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik een verkeerd huisnummer heb op gegeven, maar op de factuur die je krijgt via de mail staan geen gegevens)

Ik denk dat ik zelf even naar Maasbracht ga rijden om te halen wat van mij is. Het gaat maar om een bedrag van € 22,45.
Maar ik kan hier toch echt goed kwaad om worden.

Als er in mijn webshop iets fout gaat of niet leverbaar is dan los ik het op met mijn klanten, maar helemaal niets meer van je laten horen kan echt niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:27

Realiseer je je dat je op een topic uit 2009 reageert?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:55

Moderatoropmerking:
Dit topic is opgestart in 2008. Onder de huidige regels zou dit topic verplaatst moeten worden naar een ander forumdeel (ED). Echter voldoen de reacties dan niet aan de regels van dat forumdeel. Daarom komt op dit topic een slotje. Een nieuw topic kan op ED geopend worden, rekening houdend met de regels die op dat forumdeel gelden.