rijden met gelpad op het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

rijden met gelpad op het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:01

vanwege de val van mijn paard heb ik nog behoorlijk last van mijn stuitje.
dus zitten is een zadel is op dit moment niet zo fijn.
nu zag ik dat er ook van die gelpads zijn voor over het zadel heen zodat je een wat zachtere zit hebt,nu is mijn vraag heefd iemand hier ervaring mee?
hoe is het gebruik en blijf je wel stevig zitten in het zadel?

graag hoor ik jullie mening en ervaring

Britt

Re: rijden met gelpad op het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:12

Heerlijk, ben echt fan Clown
Gebruik het vooral als ik buitenritten ga maken en toen ik net overgestapt was van boomloos naar met boom heb ik hem ook gebruikt, elk zadel is dan keihard.
Het maakt de zitting ietsjes kleiner en je zit nog steeds net zo stevig tot steviger Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:18

Ik heb er eentje, maar al een tijdje niet gebruikt omdat 'ie te klein is voor mijn IJslanderzadel. Het zit lekkerder, al maak je natuurlijk minder contact met je paard. Zeker voor langere ritten is het een aanrader. Ik heb zelf wel een nadeeltje ondervonden: bij een paar flinke bokken op het strand is het ding een keer losgeschoten en half naar de zijkant gaan hangen, zo merkte ik tijdens de galop die daarop volgde. En dan is het best een gedoe om 'm al galopperend soort van op z'n plek te houden. Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:22

Iets zachts op je zadel zit lekker, maar niet als je last heb van je stuitje (ervaring, ik heb hem een keer gebroken) Je moet er juist voor zorgen dat je stuitje niet in aanraking komt met je zadel. Ik heb nadat het gebeurde iets van 5 weken niet gereden, daarna ben ik weer gaan rijden, maar het blijft heel lang pijn doen. Ik heb er nu soms nog last van (5 jaar later), vooral als het weer veranderd of als de luchtvochtigheid heel hoog is. Dus bereid je maar vast voor Haha!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:09

Lenneke_ schreef:
Iets zachts op je zadel zit lekker, maar niet als je last heb van je stuitje (ervaring, ik heb hem een keer gebroken) Je moet er juist voor zorgen dat je stuitje niet in aanraking komt met je zadel. Ik heb nadat het gebeurde iets van 5 weken niet gereden, daarna ben ik weer gaan rijden, maar het blijft heel lang pijn doen. Ik heb er nu soms nog last van (5 jaar later), vooral als het weer veranderd of als de luchtvochtigheid heel hoog is. Dus bereid je maar vast voor Haha!

dus als ik het goed begrijp is een gelpad niet echt een aanrader als je last hebt van je stuitje.
wil zo graag weer een keer op mijn paard rijden omdat ik na mijn val niet meer op haar gereden heb,ze doet nu dus al 3 weken niks.
het doet nog aardig pijn maar als ik dat zo hoor blijfd dat nog wel even zo Clown
heb je misschien nog tips voor als ik weer ga rijden wat betrefd het zitten?

Maaar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:58

Je kan ook zo'n bontje om je zadel doen?!
Is ook lekker zacht!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:26

het zit egt geweldig heb ook een bondje das is ook heel erg zacht

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:41

Natuurlijk zit het zacht, maar dat wil je echt niet als je stuitje heel erg pijn doet.

Tips heb ik niet, of pijn lijden of niet rijden Haha!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 19:47

dan vrees ik dat het pijnleiden word zodra de bak wat droger is Clown