Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nils schreef:maar je weet toevallig niet hoe jouw zadelmaker het gedaan heeft??

Citaat:hier de beschrijving van het verstellen van de boom, ik heb de beschrijving gelamineerd dus kan ik hem niet voor je scannen zodat er ook een foto bij zou zitten.
Als het zadel ondersteoven en met de lepel van u af ligt, dan kunt u met een 3 mm Inbus-sleuteltje de 2 inbus-boutjes zodanig die in de sleuf bonen de stelschroef zit, aandraien totdat deze de gewenste weerstand geven op de stelschroef.
Naar liks is vaster en mocht u de weerstand zo hebben versterkt dat u de stelschroef niet meer kunt bewegen dan kunt u deinbus-boutjes tijdelijk weer wat losser draaien om de stelschroef te bewegen.
na het instellen van de gewenste wijdte van het zadel kunt u dus de inbus-boutjes aandraaien zodanig dat het zadel niet uit zichzelf versteld.
extra notitie: zet u de boutjes niet meteem overmatig vast maar probeer het eerst met 1 a 2 slagen.
nils schreef:bedankt allemaal, volgens mij weet ik nu hoe ik hem moet verstellen...![]()
alleen heb ik nu nog een vraag aan de mensen die ook dit zadel bezitten.
kunnen jullie ook de boom een beetje uit elkaar trekken en voelen dat er dan een heeeel klein beetje speling op zit??
nils schreef:mariekie bij welke zadelmaker heb jij het toen laten doen?