Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sowieso omdat de neusriem die erbij zat veel en veel te groot was voor mijn pony dus kon hem niet geburiken. kriebel schreef:Ik rij wel bitloos, maar dan met een kruissysteem onder de kin. Niet onder het hele hoofd, maar alleen de neusriem kruist.
MLoeser schreef:bij goedhard hebben ze een marylot, die is het beste, die van innovatack vind ik wat instabiel. bij goedhart kun je hem vinden onder hoofdstellen RVS

Ook staat hij niet zo strak waardoor hij eigenlijk altijd heerlijk los om de neus hangt en pas laat inwerkt waardoor hij niet zo scherp is naar mijn mening.

). Naar mijn mening is de neusriem echt veel te smal, die ene centimeter komt alle druk op te liggen, dat onderlegde verdeelt die druk helaas niet beter... Ik denk dat je dan wel kan spreken van puntbelasting op die manier. Ik heb ook nooit gezegd dat ik biothane van marylot beter vond
Ik vind leer nog altijd het beste in deze, die van mij is ook mooi onderlegd met leer waardoor je idd geen zwetend neopreen of klef bont hebt haha.