Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Paardje_13 schreef:nee tis niet gevaarlijk, ik weet niet waar een neusriem echt voor dient. een lage neusriem om te zorgen dat de mond niet open kan. maar een hoge die dient niet echt ergens voor, als het paardje er toch al aan gewend is kan het geen kwaad om het zelf ook eens te proberen toch??
Hannanas schreef:Geen nadelen.
_Lotjuh_ schreef:Paardje_13 schreef:nee tis niet gevaarlijk, ik weet niet waar een neusriem echt voor dient. een lage neusriem om te zorgen dat de mond niet open kan. maar een hoge die dient niet echt ergens voor, als het paardje er toch al aan gewend is kan het geen kwaad om het zelf ook eens te proberen toch??
Een hoge neusriem bestaat als ik het goed heb omdat mensen dat mooier vonden. De sperriem is weer bedacht om het zelfde effect te hebben als een lage neusriem (dat het paard de mond niet open kan doen). Ik denk dan ook dat rijden zonder neusriem een kwestie van smaak/mooi vinden is. Wel oefen je als je met neusriem rijd natuurlijk ook druk op de neus van het paard uit. Net als wanneer je bitloos rijd of met bijv. een hackamore.

De pony heeft zo minder last van de ruiterhand omdat het bit al netjes op zn plek gehouden wordt. Niet te strak doen uiteraard

)
BrittKitt schreef:Hoho ik insinueer toch nergens dat jij dat doet? Heb het over dingen die in het algemeen gebeuren
En dat soort dingen zullen inderdaad gebeuren, maar daar had ik het niet over.zwartpaard schreef:Kun je net zo goed twee rubber ringen gebruiken om het bit op z'n plaats te houden?
zwartpaard schreef:dat wordt best stroef en gaat schuren denk ik. of niet?Kun je net zo goed twee rubber ringen gebruiken om het bit op z'n plaats te houden?

)