Martingaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

1997dol

Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:00

Hoi ,
Ik krijg mijn paard in Januari .
Ze is nu 4jaar en ongeveer 3weken onder het zadel .
Ze loopt erg met haar hoofd omhoog , daar heb ik geen last van dat ik
haar niet meer onder controle houd ofzo .
Maar de eigenaars zijn al bezig met elastieken met het longeren .
Dat ga ik ook doen als ik haar krijg Clown .

Maar dit is nou mijn vraag : Kan je het beter stimuleren door een martingaal
te kopen ? Of iets anders , Bloos

Graag tips !
Laatst bijgewerkt door 1997dol op 04-11-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cadaz

Re: Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:02

niet hele tekst vet gedrukt doen dit mag niet...

ik zou een paard wat net 3 weken onder het zadel is nog geen elastieken e.d. om gaan hangen

komt allemaal vanzelf geduld is een schone zaak

1997dol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:04

_Daniella schreef:
niet hele tekst vet gedrukt doen dit mag niet...

ik zou een paard wat net 3 weken onder het zadel is nog geen elastieken e.d. om gaan hangen

komt allemaal vanzelf geduld is een schone zaak

Maar de elastieken zijn goed op maat gemaakt .x

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:04

Een martingaal is er voor dat je paard niet met zijn hoofd kan slaan en jou raken. Dat doet je paard niet, dus martingaal is niet nodig. Stimuleren dat zijn hoofd naar beneden komt, doe je door te rijden.

1997dol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:06

Mystica schreef:
Een martingaal is er voor dat je paard niet met zijn hoofd kan slaan en jou raken. Dat doet je paard niet, dus martingaal is niet nodig. Stimuleren dat zijn hoofd naar beneden komt, doe je door te rijden.
Oké ,

hierbij geef ik je gelijk , maar ik kan het beter toch nu met een hulpteugel beginnen , nu ze nog jong is .
Want als ze wat ouder is krijg je het niet meer .

gr

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:08

1997dol schreef:
Mystica schreef:
Oké ,

hierbij geef ik je gelijk , maar ik kan het beter toch nu met een hulpteugel beginnen , nu ze nog jong is .
Want als ze wat ouder is krijg je het niet meer .

gr

juist niet als ze jong zijn... ze groeien nog.

door goed te ontspannen te rijden krijg je haar hoofde vanzelf naar beneden
en niet met een hulpteugel
Laatst bijgewerkt door Cadaz op 04-11-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:09

Wat beginnen? Je hoort nooit met een hulpteugel te beginnen, want er zijn maar zeldzame gevallen waarin een hulpteugel nodig is. Zeker bij een jong dier, is het balangrijk dat je geen hulpteugels gebruikt. Paard moet op eigen benen leren lopen, paard moet ontspannen en evenwicht vinden. Paard moet nog kracht ontwikkelen. Met een hulpteugel gaat dat niet/moeilijker, omdat ze hem uit evenwixht brengen -> Paard kan geen venwicht zoeken.

1997dol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:16

Mystica schreef:
Wat beginnen? Je hoort nooit met een hulpteugel te beginnen, want er zijn maar zeldzame gevallen waarin een hulpteugel nodig is. Zeker bij een jong dier, is het balangrijk dat je geen hulpteugels gebruikt. Paard moet op eigen benen leren lopen, paard moet ontspannen en evenwicht vinden. Paard moet nog kracht ontwikkelen. Met een hulpteugel gaat dat niet/moeilijker, omdat ze hem uit evenwixht brengen -> Paard kan geen venwicht zoeken.
Ok sorry , dat wist ik niet . Heb er geen ervaring mee .

Mijn excuses

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:33

1997dol schreef:
Mystica schreef:

Mijn excuses

Is ook geen aanval Knipoog Slechts een uitleg Lachen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:47

1997dol schreef:
Mijn excuses

1 zeer goed bedoeld advies, gezien je 'ervaring' , zorg alsjeblieft dat je iemand erbij haalt met volop ervaring in jonge paarden beleren als jij met je paardje wilt trainen.

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:58

een martigaal is voor dat je paard niet zen hoofd om hoog (tegen jou hoofd) kan slaan
en met je 3jarige moet je gewoon lkkr rustig aan doen Knipoog en hem op eigen benen leren lopen zorgen dat je stuur er goed op zit en dan kun je heel rustig gaan beginen met rond rijden Knipoog en met jonge paarden niet te veel met hulpteugels rijden Lachen en hem oook lkkr overal aan laten wennen Lachen je moet met jonge paarden gewoon niet te snel willen Knipoog Lachen mijn paard is nu 5jaar en goed uitgegroeid en die word dan ook dit voorjaar pas zadelmak gemaakt Haha!