pessoa bit? help

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

pessoa bit? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:35

beste paardenliefhebbers

sinds aantal maandjes heb ik mijn vroegere paardje weer terug ( na 3 jaar)
in de bak rijden gaat prima, ze is zo en zo al pittig en in de bak rij ik dus ook gewoon met een normaal dubbel gebroken bitje.
maar het probleem komt wanneer ik met haar door het bos ga en niet meer te houden is...
ze word zo (hyper, hyper) enthousiast wanneer ik dat met haar doe.
sinds kort heb ik een pessoa bit gekocht. het probleem is zelf hier breekt ze door heen.
ik heb het al met slofteugel martingaal geprobeerd maar ze luistert er niet naar. het is niet erg dat ze druk is maar ik heb geen zin om binnenkort tegen een boom aangeslingerd te worden.

ik hoop dat jullie nog iets te melden heb waar ik echt iets aan heb
en niet van 'als je niet kan rijden moet je ook niet door het bos gaan' want ik kan wel degelijk rijden.

bvd gr marielle en mariena

Qimm

Re: pessoa bit? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:37

back to basic

ho = ho en dat werkt alleen als je paard dat ook wil, dat kan geen bit of hulpteugel forceren.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:53

Misschien handig om je paard de one rein stop aan te leren.
Succes iig!!!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:53

Als je de oplossing hebt gevonden, laat het me dan ook weten, ik heb er ook zo eentje. (en dit heeft inderdaad niets met kunnen rijden te maken ) Ik heb wel ondervonden met haar hoe sterker dat ik ze aandoe, hoe sterker dat ze wordt....

simone91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:02

Ik denk niet dat je dit op moet lossen met een bit.. een bit is er om je hulpen te verduidelijken voor het paard..
maar als je paard niet wilt stoppen kan een bitje er niets aan veranderen.. ik heb ook zoiets gehad met mijn pony..
ik heb in het bos vaak gereden met een thiedemann.. helpt wel.. als je hem goed afsteld kan je paard zijn/haar hoofd niet te ver omhoog gooien om steeds meer snelheid te maken..
bij mijn haflinger hielp het, ik zeg dus niet dat het bij jou ook werkt.. maar je kan een thiedemann lenen van iemand om het te proberen..
misschien is samen met iemand het bos in gaan ook een keer goed..
hopelijk heb je er wat aan Knipoog

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:19

ik heb een scharen bit met knevel trens met bolletje mischien moet je die is proberen Lachen

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:25

thiedeman kan ik proberen maar ze gaat met haar hoofd eerst omhoog dan omlaag (dus hangt ze echt) :S
ach denk dat ze gewoon erg enthousiast is
ps heb al eens met iemand gereden en word ze drukker op

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:09

volgens mij is het idd niet te verhelpen met een bit. Zoals gezegd ga terug naar de basis. En anders tja heb het ook al eens gehad, gewoon niet buiten gaan als het te gevaarlijk wordt. Sommige paarden is er geen houden meer aan. Zo heb ik eens een paar behoorlijk gevaarlijke situaties gehad. Dus als ik het niet meer fijn vind dan ga ik er gewoon niet meer mee naar buiten. Er zijn genoeg andere dingen te doen, die niet zo gevaarlijk worden.