`Wie heeft er ervaring met het bevestigen van een staartriem aan een zadel. Wij hebbem een ronde pony met zeer weinig schoft. Zadel is aangemeten door een zadelmaker en past uitstekend (incl. ingebouwde voorsingel), daar ligt het niet aan. Toch blijft het zadel naar voren schuiven en nu moeten we toch maar over naar een staartriem.
Wie heeft er ervaring met de bevestiging? Ik kom dit tegen:
ik ben meer voor een oogje aan het zadel maar kan het niet onderbouwen. Als je dan toch oogjes zet zou ik ook zij ringetjes laten plaatsen voor als je zadeltasjes mee wilt nemen in de toekomst.
Hoi Vera, voor onze shetlanders gebruiken wij ook deze bevestiging voor de staartriem, deze kan je zo tussen de kussens bevestigen. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad (dat het los ging zitten en zo).
wij hadden voor onze Cpony ook een staartriem wij hadden alleen een ringetje aan de achterkant van het zadel hier hebben we geen problemen mee gehad. het was makkelijk te bevestigen. met die bevestiging op de foto heb ik geen ervaring.
Ik heb zelf ook zo'n zwart bevestegingetje eerst wou ik een ringetje eraan laten maken maar die man van de winkel zei dat dan je zadel dat kapot ervan gaat ofzow maar zo;n bevestiging is wel handig kan je er ok zo weer van af hale