Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Silenkai schreef:Opvullen is niet altijd de oplossing van het zadelprobleem. Door het opvullen wordt het zadel hoger, en smaller waardoor de ruggengraat niet meer goed vrijligt.
aslo schreef:Ik zou er een zadelpasser naar laten kijken. Mss past het zadel intussen niet meer, of is het niet op de juiste manier opnieuw gevuld.
Utixo schreef:Wat voor een zadel is het? Bij normale rij-frequentie gaat een zadel na ongeveer een half jaar inzakken en dient het opnieuw opgevuld te worden. Heb je dit laten doen door een erkende zadelpasser, ofheb je het naar een ruitersportwinkel gebracht? Van dat laatste ben ik absoluut geen fan, een zadelpasser kijkt namelijk naar hoe je paard loopt onder het zadel.
Utixo schreef:En je zit wel gelijk?
Silenkai schreef:Opvullen is niet altijd de oplossing van het zadelprobleem. Door het opvullen wordt het zadel hoger, en smaller waardoor de ruggengraat niet meer goed vrijligt.
Ik heb mijn zadel bij het Drunens Ruiterhuis vandaan. Vond ik wel een goede passervice.
Succes
lonnie schreef:Silenkai schreef:Opvullen is niet altijd de oplossing van het zadelprobleem. Door het opvullen wordt het zadel hoger, en smaller waardoor de ruggengraat niet meer goed vrijligt.
Ik heb mijn zadel bij het Drunens Ruiterhuis vandaan. Vond ik wel een goede passervice.
Succes
hmmm ik had en zadel van Drunen dat ze 7 maten te krap hadden aangemeten, geweldige passervice daar. Tot 2 keer toe hebben ze het verkeerd gedaan en toen wilden ze nog niet toegeven dat het zadel voor geen meter lag...
maar goed, dat even terzijde. Opvullen van je zadel van achteren wil niet altijd helpen. heeft er iemand naar je zadel en paard gekeken toen het opgevuld moest worden, of heb je het zo weggebracht? Als je paard in bespiering is gegroeid, dan kan het zijn dat het zadel gewoon te smal is geworden. opvullen helpt hier niks aan. En weet je zeker dat de boom nog intactis? Zeker als je zelf ook scheef zit
tja dikke pech. Paard uit de boom gegroeid. Was gewoon medium boom en ik had nooit verwacht dat hij uit een medium boom zou groeien.