dekens zelf wassen,waterdicht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

dekens zelf wassen,waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:30

Goed,misschien is deze vraag niet op de juiste plek hier,maar even geen idee,waar anders neer te zetten..

Mijn paard heeft schimmel..daarom zal ik ook zijn dekens moeten ontsmetten. Ik kan ze laten reinigen,of zelf reinigen in de wasmachine.alleen,zijn de daarna nog wel waterdicht???
Ik heb 2 waterdichte winterdekens namelijk,omdat hij 's winters buiten staat en ik hem graag droog wil houden.
Die dekens moeten ontsmet,en hij krijgt ze ook pas weer op als de schimmel weg is..althans, dat lijkt mij het handigste.

iemand ervaring?

Karin

Re: dekens zelf wassen,waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:33

Voor mijn regendeken (die ik zelf was, winterdekens passen niet in mijn wasmachine) heb ik goede ervaringen met Harmisol.

Deken eerst goed wassen zodat al het vuil eruit is, daarna nog een keer wassen met een flesje Harmisol erbij. Koop je voor 3-4 euro bij de drogist of supermarkt. Voor de zekerheid spuit ik er ook nog wel eens met een spuitbus Harmisol overheen als de boel droog is. Deken blijft tot nu toe prima waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:41

ojaaaa,Harmisol heet dat spul ja...
nuja,ik heb geen idee of die dekens in de wasmachine passen,anders breng ik ze wel ergens heen..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:04

ik stopte mijn dekens eigenlijk nooit in de wasmachine, bracht ze weg, vond ik eigenlijk ook wel zo fris, als je kleren er daarna weer in gaan...

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:26

Mijn moeder wast ook altijd de waterdichte winterdekens van mijn pony's. De dekens blijven gewoon waterdicht, mijn pony staat 24/7 buiten en is nooit nat na een regenbui.

simone91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:17

ik zou je deken na de stomerij brengen.. dat is wel zo handig Knipoog mocht je hem toch zelf willen wassen kan je beter dat waterdichte spray gebruiken erna.
Zelf heb ik er geen ervaring mee..
zelf heb ik een haflinger.. dan doe je zown beestje er ook niet egt plezier mee om m met een deken om in de wei te zetten.. een paard kan heus wel een keer tegen een regenbui Knipoog