Iemand ervaring met Wintecs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Michh

Iemand ervaring met Wintecs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 21:01

Hallo, ik wil graag een nieuw zadel, en mijn keus was een Wintec.
Heeft iemand er ervaring mee, hoe bevalt het zadel?
Is het makkelijk te onderhouden enzo? Lachen
Groetjes.

nathalie_v

Re: Iemand ervaring met Wintecs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:03

het is erg makkelijk te onderhouden.
ik vind persoonlijk dat het heerlijke zadels zijn. ik heb toevallig nog een wintec zadel te koop (dressuur) meer info pb even Knipoog
veder was ik vroeger nooit voor wintec (vond ze vreselijk) maar ben helemaal terug gedraait!!! super fijne zadels !

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:04

Ik heb een wintec zadel gehad, en ik vond het niets. Ik vond het makkelijk dat het goedkoop was, simpel in onderhoud en verstelbaar.
Wat dat betreft is het een heerlijk zadel, maar ik vond het persoonlijk niet fijn om er elke dag op te moeten rijden. Ik vond het te open, te weinig steun. Ik heb liever een écht dressuurzadel, en dat heb ik nu. En daar ben ik veel blijer mee Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:09

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een goed passend leren zadel( ik heb zelf een hulsebos), maar voor een hele boel van mijn "manege" paarden heb ik wintec's. Ze bevallen prima liggen goed op het paard of pony en zijn ook nog eens lekker licht voor het paard.De pensionklanten hebben allemaal toch leer en dan meestal ook de wat duurdere omdat die ook hun waarde meer houden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:10

Ik heb ook dik een jaar met een wintec gereden mijn paardje was nog jong en had geen geld om steeds een nieuw passend zadel te kopen. En bij wintec kun je de boom verwisselen.
Ik heb er een jaar fijn op gereden. Ik heb inmiddels een goed leren zadel en merk nu wel dat ik veel beter zit. Je hebt toch wel erg weinig steun aan een wintec ze zijn zo plat.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:17

Heee.

ik heb ook een wintec. het is makkelijk te onderhouden. verwisselbare boom is erg handig. ik vind mijne wel fijn zitten, maar de meningen daarover zijn verdeeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:19

persoonlijk vind ik van alle kunstsof zadels wintec kwalitatief gezien de beste.
gaan zeker een aantal jaar mee,zadels zitten goed in elkaar.
pasvorm ligt aan jezelf en aan je paard, niet elk zadel is voor elk paard en ruiter geschikt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:19

Ik zou niet meer anders willen!
Vind het fantastische zadels Lachen Een zadel van leer beviel mij niet goed, want het land is in de winter erg blubberig en dan ben je met kunstof toch iets beter uit Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:23

Rij al jaren met een Wintec en ben er helemaal blij mee. Lekker licht en weinig onderhoud. Ziet er ook nog steeds netjes uit, geen slijtage. Persoonlijk ben ik wel van de "suede" wintecs.

Klopt dat ze qua zit minder steun geven, maar dus ook minder vormen. Ik vind dat juist prettig, wil niet in een zadel "opgesloten" worden.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:26

Wij hebben ook een wintec. Ik vind het echt een super zadel! Makkelijk in onderhoud, verstelbaar en ik zit er ook lekker op. Het is alleen vervelend dat als je in de regen gereden hebt het suede nat blijft. Niet bij een beetje motregen hoor, maar bij een stortbui blijft tie wel lang nat!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:56

Gebruik de zoekfunctie eens. Zoveel topics over Wintec. Zelf ben ik ervaren Wintec gebruiker en zeker aan te raden Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:08

Ik ben ook wintec fan, al heb ik een thorowgood voor brede paarden nu..
Wintec paste niet jammer genoeg.
Het is juist fijn dat vrije zitten!
Ik kan er niet tegen als ik opgesloten zit, heerlijk dat ik kan zitten en doen zoals ik dat wil. Ja

Thorowgood is toch ook wintec? Verward (staat mij iets van bij?)
Hetzelfde als dat Br en Harry's horse.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:20

ik heb een wintec pro isabelle, heb wel de dikste wrongen erop. maar mij bevalt hij super! inderdaad lekker licht en hij past geweldig op Uris. zodra ik genoeg gespaard heb komt er denk ik wel weer een leren zadel, maar kan hier heel goed mee vooruit hoor Ja

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:24

Hey,
Ik heb ook de wintec isabelle werth met de dikste wrongen. Echt een super zadel. Past super op mijn paardje zit lekker zacht en in de winter is hij sneller warm Tong uitsteken Dan heb ik niet zo'n koude kont. Het enige nadeel vind ik die bijsingel.

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:28

Ik heb een Wintec veelzijdigheidzadel. Ik gebruik hem alleen voor buitenritten en dan is het een prima zadel. PAst goed en zit prettig. Voor het dressuren heb ik een ainsleydressurzadel (leer dus) en dat zit toch wel veel fijner (maar daar betaal je dan ook weer voor...)
Dus voor m'n buitenritjes vind ik hem zeker ok. En natuurlijk makkelijk te onderhouden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:30

Ik zei altijd: Een Wintec?? Nooit dat dat zadel op mijn paard komt Huilen van het lachen

En wat heb ik 2 weken geleden gekocht??? Schijnheilig
Juist, een Wintec Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb m voor erbij, heb een bruin lederen dressuurzadel en nu een Wintec VZH erbij voor springen en buitenrijden. T zijn fijne zadels, heb zelf een 2000 met cair. Door de suede bovenkant zit je goed stevig en je kan er fijn lange buitenritten op maken.
En ze passen bijna altijd als je er de goede boom in hebt zitten Vork

Sja, als 'hoofdzadel' zou ik m denk ik niet nemen (iig niet VZH zoals nu) maar voor erbij is het een heel fijn en degelijk zadel Ja Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:33

Patriciavt schreef:
Ik zei altijd: Een Wintec?? Nooit dat dat zadel op mijn paard komt Huilen van het lachen

En wat heb ik 2 weken geleden gekocht??? Schijnheilig
Juist, een Wintec Nagelbijten / Gniffelen

Whahaaa,, ik ook..

Maar GEEN 500 of 2000 Ach gut dat vind ik echt zulke harde zadels Cool nee, daar rij ik geen 6paarden per dag mee
........................................................................................................................................................

Altijd ( en nogsteeds hier liggende) passier/ hulshebos/ BR/ kieffer/ 1 prestige gelzitting..gereden..

Ik gebruik er NIETS meer van Vork ( dus mensen??)

Heb namelijk de Isabell Werth en ik ben er aan VERSLAAFD Pling

Ik kocht het zadel voor een paard met gevoelige rug die accepteerde op 1 of andere VAGE wijze geen leder zadel?? heeel vreemd ben er nog niet achter wat het is Huilen
De passervice had toevallig een Isabell werth bij zich,, en RAAR maar WAAR hij accepteerde het direct..

En ik?????????????????

Ik ben er zoooooooooooo blij mee,, verkies het boven de merk zadels( maar dat verschild per persoon natuurlijk)

Mijn IW is nu te koop..

Ik heb besloten(vanwege dat het paard verkocht is) om de Lederen versie van Isabell Werth aan te gaan schaffen..

NET ZO LICHT en zit eerlijk gezegt nog net iets zachter( al zit de Wintec Isabell al super zacht)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:38

ramira schreef:
Hey,
Ik heb ook de wintec isabelle werth met de dikste wrongen. Echt een super zadel. Past super op mijn paardje zit lekker zacht en in de winter is hij sneller warm Tong uitsteken Dan heb ik niet zo'n koude kont. Het enige nadeel vind ik die bijsingel.

De bijsingel is TEGEN het opklappen van de zweetbladen Bloos

Ik vind het juist fijn..

Met lederen zadels had ik vaak NA het invetten van mn laarzen/zadel dat het zooo stroef was??dat zweetblad aan de laars bleef plakken en daardoor konstant bol ging staan etc...
Klapperde met rijden zeg maar Bloos

NU met die extra singel? is dat probleem opgelost Haha!

Er zijn ook mensen die deze singel eraf knippen.. Pling

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:42

Ik heb de Bates IW en een oud wintecje liggen en eerlijk, ik zweer bij die zadels....ze zitten heerlijk en zijn licht in gewicht. Ik wil juist weer graag naar de wintec IW, maar dan bruin Lachen
Ik vind de suede zit ook geweldig zitten, het schuift niet Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:49

ik rij ook op wintecs (bijrijpaardjes) en leren zadels (verzorgpaard) ik vind leren zadels echt veel fijner maar wintecs zadels zijn makkelijk te onderhouden en zit best, niet geweldig maar er is zeker goed mee te rijden. Mijn mening Knipoog

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 09:56

Okee, het is dus duidelijk ik pak een Wintec! Nagelbijten / Gniffelen
Maar kan iemand me nog vertellen wat een Cair is?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:55

Heerlijk, maar dan vooral de wintec Isabell Werth, de duurste variant. De goedkopere modellen zoals de 500 dressuur ben ik niet zo weg van.

Ik heb zelf de Isabell werth en de wintec 2000 vzh gehad. Beide met equisuede overtrokken, wat erg lekker zit. Fijne, degelijke zadels! Vooral de Isabell Werth vind ik een super zadel!

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:03

Op mijn eerste paard had ik ook een wintec (van suede geloof ik) heerlijk zadel en ook heel mooi.
Nu op mijn tweede paard heb ik ook een wintec van kunstof als ik het goed heb. Maar ik ga toch liever voor de leren of suede. Helaas heb ik een merrie met een weke rug en zit dit zadel perfect met een verhoging eronder. Het gaat onwijs goed dus ga niet het risico lopen met een nieuw zadel.
Maar idd weinig onderhoud en niet duur en verstelbaar

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:13

Ik had voor mijn eerste pony een Wintec zadel en het bevalde mij prima.
Vind het hele fijne zadels, zitten lekker en makkelijk in onderhoud.
Bovendien zien ze er na een paar jaar nog steeds netjes uit.

Ik moet een nieuw zadel voor mijn huidige pony hebben en als dat zover is, dan weet ik zeker dat ik een Wintec neem. Ja
Iemand anders op stal heeft ook een Wintec dus die hadden we gepast en hij lag wel goed, alleen de boom was wat te smal maar dat is natuurlijk weer een voordeel van Wintec- de meeste zadels hebben verwisselbare bomen.

Ik heb nu een leren zadel en die vind ik niet zo heel lekker zitten, geef mij maar Wintec. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Zal blij zijn als ik hem heb, maar op dit moment ligt het huidige zadel iets beter dus ik heb er niet zo'n haast meer mee.