verkeerde maat gogue, aanpassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

verkeerde maat gogue, aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 12:07

Ik heb dit weekend een gogue gekocht, op stal aangekomen gepast en nou is ie echt véél te groot....Zijn hier handige mensen die een mogelijkheid weten om zo'n ding aan te passen of zal ik toch echt een cob-maat moeten kopen? Alles zit al op de kortste stand, maar ik hou kilometers touw over Tong uitsteken

Wist trouwens niet eens dat dat zoveel uitmaakte, want het gaat puur om de lengte van de touwtjes die veel te lang zijn. Zou ik daar een stukje af kunnen halen en er opnieuw een klipje aanzetten? Fleur heeft eigenlijk het hoofdstel ook in full, en ze heeft ook een redelijk groot hoofd, maar zijn 'paardenhoofden' relatief zoveel groter dat die touwtjes zoveel langer zijn? Kan het me bijna niet voorstellen.

Maar goed, handige mensen onder ons: kom maar op met dé oplossing....

#Ymke#

Re: verkeerde maat gogue, aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:47

Paarden hebben over het algemeen een langere nek of zijn langer gebouwd, daarom zijn die touwtjes ook langer denk ik Haha!
Kan je niet een ander touw pakken en daar musketonhaken aanmaken?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:42

Je kan idd gewoon nieuwe touwtjes kopen of ze op de één of andere manier inkorten, maar misschien is het net zo handig om een maatje kleiner te halen. Ik heb namelijk zelf een keer touwtjes 'gemaakt' voor aan de gogue maar ze waren niet zo fijn als de orginele touwtjes..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:06

ik heb hem ook een keer ingekort; ging prima. De leertjes heeft de schoenmaker weer voor mij vastgestikt. Alleen als je ze al te kort maakt, komt de leren vork met de ringen weer te dicht bij de bitringen. Niet al te veel afhalen dus, of anders ook de vork laten inkorten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:08

Mijn gogue kreeg ik zelfs voor een paard van 1.70 niet passend. Ik gebruikte het altijd voor hetzelfde paard en heb gewoon een knoop in de touwtjes gedaan. Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:25

als je zelf de touwtjes wil inkorten kan ik je alleen de tip geven om de touwtjes even nat te maken. Droge touwtjes zijn erg moeilijk te naaien (even met de hand met een vingerhoedje), touwtjes die een beetje nat zijn gaat een heeeeeeeel stuk gemakkelijker!