Zadelkast maken van een oude kast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Zadelkast maken van een oude kast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:17

Ik ga samen met een vriendin op een klein handelsstalletje rijden voor 2 keer in de week. Nu heb ik wel een aantal zadels die ik daar neer wil leggen om evt. te proberen op enkele van die paarden (ieder paard wordt met hetzelfde zadel gereden, zowel een fries als een kleine draver). Daar wil ik niet aan mee werken en wil ik dus kijken of ik zadels heb liggen die daar goed op kunnen passen. Natuurlijk heb ik ng meer spullen die kant wel op kunnen, maar wil ik niet dat anderen hier gebruik van gaan maken.

Daarom wil ik graag van een oude kast (van marktplaats af voor 3 tientjes ofzo) een zadelkast met slot maken.

Heeft hier iemand ervaring in? We willen gewoon een hoge kast hoeft niet diep te zijn maar dan wel breed, zo kunnen we de zadelsteunen in de lengte bevestigen. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Met het slot, de zadelsteunen enz. enz.

Ik ben ook eventueel te porren voor een zadelkast voor een klein bedrag in de omgeving van apeldoorn.

kimG

Re: Zadelkast maken van een oude kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:21

een gewone kast is vaak te slap om een zadelsteun in te bevestigen ( Hoofdstelhaken kunnen wel ) een goede truc is om de steunen aan de muur te bevestigen ( in de kast zegmaar ) dus dat de steunen door de kast de muur ingaan.
succes

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:26

Wij maken altijd zadelkasten van oude (kleding)kasten.
Zorg dat je een mooie stevige kast kan bemachtigen bij kringloop oid, ik zou er 1 nemen die minimaal 60 bij 60 is.
Zadelsteun bevestig ik meestal aan 1 van de 2 zijkanten omdat deze steviger zijn.
Zo'n hoekgeval erop schroeven en slotje eraan hangen.
(hoekgeval bedoel ik mee waar je de deur mee vastzet waar je weer een slotje door kan halen (hangslotje))

Iig succes! Is prima te doen Knipoog

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:27

Ik ken veel mensen die op die manier een zadelkast hebben gemaakt, kan prima. De 'echte' kasten zijn dan ook bijna niet te betalen.. Wil je wel 'echte' zadelsteunen gebruiken? Het is misschien leuk om eens een aantal voorbeelden van zelfgemaakte kasten op Marktplaats te bekijken. Zo krijg je wat ideeën. Denk bij het maken ook aan bijvoorbeeld wat ventilatiegaten of een klein roostertje! Succes!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:45

Dank jullie wel! Ik heb nu geloof ik wel een stevige op het oog (hoop ik!!) Ja ik denk wel dat ik echte zadelsteunen ga gebruiken maar dat is nog te bekijken. Dus in de zijkanst, wij kunnen hem nl. niet in de muurschroeven want het moet in een soort aanhanger staan. Ja en zo'n hoekgeval was ik al voor aan het neuzen inderdaad, zoiets wilde ik ook al gaan doen!

Harstikke bedankt voor alle reacties!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:18

Zo'n hoekslot met hangslotje kun je gewoon halen bij een bouwmarkt, ben je voor 10 euro voorzien.
Ik heb ook een originele (grote) zadelsteun met 4 bevestigingspunten dmv schroeven vast in de kast.
Easy does it Haha!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:22

Ik heb 2 oude aluminium schoolkasten gekocht, daarin een bok van de praxis gezet (5 euro), zadel eroverheen, 2 haken erin voor hoofdstellen, en klaar is kees!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:17

Waar kan je aluminium schoolkasten kopen dan?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:38

Morgen gaan we een oude kast ophalen. Deze is 170x60x60
Ik heb ook 3 hoofdstel hangers en 2 zadelsteunen (van de opklapbare) Ik heb ook zo'n hoekslot gehaald bij de gamma en een hangslot dus ben érg benieuwd. Ben ik voor 50,- klaar! Helemaal blij Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:27

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:10

wil prima heb ik zelf ook gedaan en ga binnenkort met een tweede bezig. alleen je moet zorgen dat de wanden stevig genoeg zijn.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:21

Dus we kunnen beter nog een extra plank aan de zijkant monteren waar wij de zadelsteuenen willen hangen? zalk hij anders buigen dan ofzo?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:25

Ik heb onlangs de mijne gebouwd. En ben er zo trots op!! Alles heeft nu vaste plek. Erg fijn.
Ik heb 2e hands 1-deurs kledingkast gekocht bij zo'n 2ehandszaakje. Gewoon zo simpele kast, zo'n witte vaak van meubelpanelen, en achterop zo'n heel dun plankje.
Ik heb achterop de kast een zwaardere plank gemonteerd, zodat deze mijn (opklapbare) zadelsteun dragen kan. Voor de rest hoofdstelhaken erin, wat extra planken erin, en ik heb er zelfs nog een kastje met laden erin staan.
Zie mijn onderschrift, daar staat link van mijn kast.

NB: Ik heb mijn kast dus ook niet opgehangen aan de muur, maar gewoon nog verstevigd met een extra zware en dikke plank, die gewicht wel dragen kan van zadel!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:52

Oke ik ga even kijken en dan gaat t helemaal goed komen! Hartstikke bedankt iedereen!