Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

XR_biin schreef:vraag het es aan iemand die het heeft bij zijn/haar pard, waarom ze t gebruikt enz.
X

)
) Spaqunel schreef:Dat geloof ik best dat ze beter lopen op s&t. ik rij ook met sporen omdat mijn pony er beter mee loopt, niet omdat ik hem niet zonder kan rijden. De rede waarom die beter loopt, staat hierboven
Dus nu vraag ik mij af hoe je net die stang gebruikt zodanig dat je paard er beter mee loopt. Ik vind verfijning van de hulp een beetje een raar/vaag antwoord want:
Stel je rijdt op hoog nivo en je wilt j hulp verfijnen, dan wil dat toch zeggen dat je minder wilt doen om hetzelfde effect te krijgen, dat je nauwkeuriger kan inwerken, waarom dan niet de trens vervangen door een stang (scherper bit), waarom beide? Gebruik je die trens nog als je met s&t rijdt? zo ja, waarom? en wanneer gebruik je dan net die stang?
Mijn sporen gebruik ik om het allerter te krijgen, is dat ook zo met s&t -> even harder doorvragen of....
(moeilijke vragen he :-p)
edit: ik ben niet voor of tegen s&t en van mij mogen ze er gerust van in het Z mee rijden, als je paard er beter op loopt, waarom niet dan?