Welke singel voor barefoot..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke singel voor barefoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:28

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel voor mijn barefoot cheyenne. Heb nu een imperial riding singel,ik dacht dat het neopreen was(soort dikke zachte stof..),maar die glijdt..
En er zijn zoveel singels te koop,dat ik wat advies wil.

Welke singel hebben jullie bij je barefoot? En waarom precies vind je die fijn??
Laatst bijgewerkt door snowdon op 04-01-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [NA] --> [HAR]

Airiin

Re: Welke singel voor barefoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:34

Ik had eerst een barefootsingel maar daar kreeg mijn paard singelwondjes van. Nu heb ik een singel van Mattes met bont en die blijft supergoed zitten en is ook nog eens lekker zacht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:23

Ik zag een Knight rider met bontje te koop,zou dat wat kunnen zijn???schuift bont niet?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:26

ik heb een barefoot met bontje gebruikt, maar door de lagen schuift het wel wat sneller. Als je paard een niet te gevoelige huid heeft kan een barefoot wel prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:28

nee hij heeft geen gevoelige huid.
zit wat te twijfelen tussen een barefootsingel,en de thorowgood..die schijnt ook erg fijn te zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:30

Ik heb een niet gevormde neopreen singel. Die bevalt super. Het is er eentje zonder elastiek aan de zijkanten. Het is een heel goedkope, maar mijn arabier met super gevoelige huid heeft er geen last van. Het is ook wel een vrij dikke, brede singel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:30

Gewoon een barefootsingel gebruik ik. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Een paar keer wondjes maar dat kwam omdat hij zowat uit zn voegen groeide (dik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:34

Mijn haf is vrij stevig...maar niet echt gevoelig qua huid..het belangrijkste vind ik stevigheid. Omdat de singel die ik nu heb,wat schuift..moet ik hem giga strak aansingelen,wat vermoedelijk ook meespeelt in de reden dat hij me het ziekenhuis in had gebokt,haha.
Dus ik probeer zo goed mogelijk een oplossing te vinden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:36

Super strak aansingelen is niet fijn voor ze.. ik zou dan eerder kijken of het zadel stabieler wordt van een andere pad onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:39

Ik heb 2 pads,een met "bont"van grandeur,en een pad van HAF..het zadel op zich ligt,naar mijn idee,perfect,maar die singel is niet prettig...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:44

Als het zadel stabiel ligt, dan zou strak aansingelen niet nodig moeten zijn. Dan krijg je idd wel dat de singel over de huid gaat bewegen. Een bontje is dan denk ik nog de beste oplossing..

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:27

ik heb een gewone katoenen singel bij mijn barefoot, van de echte barefootsingel kreeg de mijne ook wondjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:30

Ik heb besloten dat ik een thorowgood wil...daar hoor ik echt goede verhalen over,ken ze wel en ze zijn fijn in gebruik.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:13

Ik ben ook aan twijfelen welke singel erbij te nemen.
Ik lees overal dat als je een singel met bont hebt of een dekje, het minder stabiel ligt en dat is voor juist belangerijk omdat mijn hafje errugggg rond is haha Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:07

Nou met dat schaap dat is in principe wel zo dat je een groter risico hebt op schuiven , maar bij sommige paarden heb je daar totaal geen last van. Dus er is niet 1 standaard "regeltje" voor zeg maar , helaas , net als bij zo'n beetje alles , haha. Irritant altijd. Toch een kwestie van proberen en pas dan weet je het zeker Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:52

Ik heb nu een bontsingel eronder, maar hij schuift mits ik hem echt megastrak aansingel, en dat is ook geen optie.

Ik ga dus op zoek naar een fijne singel, waar die van mij geen wondjes van krijgt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:44

Wintec elastic! schuurt niet, zadel blijft goed liggen en is makkelijk schoon te houden. Ik rij nu al bijna zo'n 2 jaar met deze singel en hij bevalt echt heel erg goed.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 07:26

Ik rij nu op mijn dressuuzadel met een HH sealskin singel, net zoiets als neopreen, misschien is dat ook wel wat want je kunt ze ook krijgen voor western!