Sterk halstertouw?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Sterk halstertouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:26

Ik ben op zoek naar een sterk haltertouw met een zware musketon. Mijn goede halstertouwen zijn af en ik kan geen goede vervanging vinden.
De laatste 3 touwen die ik had gehad (zaten bij een halsterset) zijn alle 3 de musketons van geknapt. Niet omdat mijn pony iets raars deed maar gewoon omdat hij hooi wou pakken dat iets verder lag dan het touw lang was, en twee keer zijn hoofd opeens omhoog deed. Alle 3 dus doormidden (musketon dan Knipoog ). Musketons wogen ook niets en zag er ook al teer uit...

Dus wie weet nog een goed halstertouw? Lachen

Pyriet

Re: Sterk halstertouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:33

Ik gerbuis halstertouwen van Scapa die zijn erg sterk ik heb er goede ervaringen mee ik heb eventueel nog wel nieuwe liggen in het rood, choco of navy

groetjes leslie

XR_biin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:22

misschien vragen bij ruitersportzaak,zie hebben dar meestal wel verstand van.

X

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:26

Ik weet niet meer hoe ik er aan gekomen ben, maar ik heb momenteel echt een loeisterk touw. Het is volgens mij een 'Belgentouw', oftewel wordt hier in de buurt gebruikt voor de trekpaarden. Het lijkt op allemaal in elkaar gedraaide strotouwtjes en dan weer gevlochten. Aan het eind zit een klip ( geen musketon, maar zo'n klip die naar binnen vouwt) waar je je leven aan durft te wagen. Ik heb ze nog nooit in de ruitersportzaak gezien, maar ik weet dat ik die van mij nooit meer weg doe. Mijn paard heeft er al aan gehangen, hij is al eens een maand in de wei kwijt geweest en toen heb ik hem moeten opgraven en nu mijn paard er al 8 weken aan staat te stuiteren vanwege zijn boxrust, ziet het er nog steeds picobello uit.
Misschien een idee om langs een oude paardenboer te gaan voor zoiets?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:29

Ik weet waar je op doelt! Ik zal eens op zoek gaan naar een touw met die sluiting (of misschien kan ik het zelf ook wel in elkaar flansen, heb nog wel wat van die karabijnen thuis).
Dank je!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:04

Ik heb 1 van BR en die bevalt me prima Lachen .
Ik heb een shetje en zo'n touw ging max een maand mee ofzo maar deze gaat al een jaar mee en er is nog niets aan .
Het is zo'n glanzende en die kun je gemakkelijk uitwassen.

De touwen van HH vind ik niet goed want ze trekken die snel stuk. Ik was eens gaan wandelen met Fleur toen ze er een ruk aan gaf en het touw van de musketon schoot.
In 1 woord gevaarlijk dus Scheve mond !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 21:13

Precies! 2 ervan waren bij mij van HH en 1 van premiere...

Dus ik moet br en scapa even uittesten Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:55

Scapa, Lamicell en Anky zijn hele fijne touwen, die worden echter alleen verkocht in een set met een halster.

ILufDuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:54

Ik heb zelf een pony die bij het kleinste accefietje al gaat hangen, en ze heeft al 4 halstertouwen kapot getrokken.
Nu heb ik er zelf een gevlochten van strotouwtjes en daar een klip aan gedaan, en is supersterk!
het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is heel sterk Groetjes