Welke peesbeschermers voor koudbloeden (kort en breed)?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Welke peesbeschermers voor koudbloeden (kort en breed)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:30

Ik heb momenteel peesbeschermers van BR voor mijn haf.
Maat pony. De hoogte daarvan is goed. Maar het klittenband zit te strak.
Nu had ik nieuwe gekocht, maar daar kreeg ik het klittenband niet eens van dicht.
De hoogte was wel goed.

Welke merken zijn er wel geschikt voor koudbloeden?
Dus kort, maar wel in de breedte/omvang genoeg ruimte.

Ik ben niet op zoek naar 3-in-1 beschermers of andere bescherming, maar echt peesbeschermers.

Britt

Re: Welke peesbeschermers voor koudbloeden (kort en breed)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:58

Kan je de klitteband niet gewoon uitrekken? Bij mijn hafje passen ze precies om dr pootjes (die van br), ook is de klitteband idd wat aan de korte kant, maar die is vrij makkelijk uit te rekken. Elke dag even flink aan trekken moet volgens mij best voldoende zijn Clown Weet namelijk van mijn maat full beenbeschermers van een paar jaar geleden ik ze veel ruimer heb gekregen door ze een paar keer goed strak te bevestigen (al weet ik niet of ik dat nu nog steeds zou doen Vork )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 22:00

Nee, is geen elastiek en past net niet helaas Scheve mond
Zijn oude zitten echt te strak. Is wel elastiek, maar zit gewoon niet goed helaas. En is al uitgelubberd Clown
Ik weet dat sommige merken wat breder zijn, maar weet dus niet welke merken.
Full is echt te lang. Dan zitten ze in zijn knie.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:03

even een stipje.. ik zit ook met dit probleem
full past in de breedte, maar zijn veel te hoog, pony en cob gaan niet dicht, maar zijn goed in de hoogte

Ik heb zitten kijken naar 3 in 1 beschermers, maar ik zou ze graag eerst passen voor ik iets koop..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:04

Huh de peesbeschermers zijn toch gewoon met elastiek Verward
Tussen de klitteband en het plastic zit toch stiek? Hmm dan heeft ie behoorlijk dikke pootjes als het zelfs met uitgelubberd stiek niet past Haha!

Waarom ik deze dus zo fijn vind is omdat ze precies passen en volgens mij hebben alle andere peesbeschermers precies een andere pasvorm, de HH heeft pony en cob en ik weet dat ze bij de draver van een vriendin heel erg uitgerekt zijn, maar die heeft ook dunne beentjes. Maar die krijgt de klitteband bijna niet vast omdat hierbij de flap bijna op de elastiek moet Tong uitsteken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 22:06

De nieuwe die ik heb zitten geen elastiek in. En ik kom net 2 cm. te kort ofzo Haha!
Ja, hij heeft vrij brede benen. En kort pijpbeen. Cob heb ik nog niet gepast. Maar pony past heel goed in de lengte.
3-in-1 vind ik niet fijn. Dat wordt zo warm. Maar als ik niets anders kan vinden moet ik daar wel aan geloven denk ik. Hij tikt aan, dus moet echt wat om.

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

ik heb het zelfde met achter ik moet achter full omdat ze anders open gaan staan Verward

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

Norton misschien? Die hebben ook maat pony.
HKM heeft geloof ik dezelfde ruglengtes als BR, misschien dat daarbij wel een langer bevestigingsstuk zit?
Of tweedehands BR's aan de haak slaan waar dus nog wel elastiek aan zit Haha!

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:10

De harry's horse vallen qua elastiek erg ruim misschien kan je die eens proberen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:17

Mijn ponys kregen witte strepen van die peesbeschermers. Maat full is te lang, pony is te krap om het been.
Ik heb nu crossbeschermers van NEW en deze zitten super (maat M, voorbenen. Voor achterbenen maat S, want die vallen blijkbaar groter uit).

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:23

heb zowel br, hh als norton.
br valt het beste,daara hh en norton.
val heeft korte stevige 'onderbenen' dus het elastiek past idd altijd maar net, en soms oogt cob te klein maar full is echt veel te groot. maar tot nu toe vind ik br dus de fijnste Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:44

Harry's horse elastiek is best slap.. Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:40

Maar is het harde gedeelte dan ook groot genoeg?
Want dat is bij de BR nu ook het probleem, het zit niet helemaal lekker omdat dat eigenlijk ook wat te smal is.
Ik kwam er wel achter dat het maat pony is. Dus misschien dat de cob beter past.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:54

Ik had ook geen problemen met het elastiek dicht te krijgen, maar met die harde schaal die te krap is en drukplekken geeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:55

Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Heb je toevallig een foto van die crossbeschermers?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:23

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:28

br heeft volgens mij alleen pony/cob of full hh heeft wel alle 3. Ik heb oude br pony/cob peesjes liggen van mijn welshje kan eens kijken of daar nog wel elastiek in zit. Voor mijn paard heb ik ook br een full dan een half jaar geleden gekocht en zit wel elastiek in.. maar zijn geloof ik al weer nieuwere.
en de eurostar? Wel wat duurder maar misschien passen die?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:58

Eigenlijk spreek ik voor mn beurt (omdat ik niet de TS ben), maar het ligt niet aan het elastiek maar aan de harde schaal die te nauw is.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:59

de peesbeschermer zelf moet dus gewoon breeder zijn, dan heb je toch nog van de peebeschermers die je met een bandje vast maakt die je dus veel breeder kan trekken?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 13:03

Merens: inderdaad. Maar het moet wel een combinatie van beiden zijn. De nieuwe die ik had gekocht waren namelijk wel goed van maat. Pasten perfect. Alleen daar was het elastiek weer tekort van Scheve mond

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:19

Ik heb peesbeschermers maat full voor mijn merens, van BR als ik het goed heb. Wel andere dan de normale, met een soort van inkeping van het harde gedeelte. Zo kan ze nog wel normaal haar been buigen, maar zijn ze wel breed genoeg.
Bij mijn weten worden ze alleen als setje verkocht met strijkkappen erbij, maar ach, dan heb je tenmiste iets dat past.
Ik had hetzelfde probleem, full is normaal te hoog en zelfs nog maar net breed genoeg, ik kan de oplossing echt niet vinden bij cob of pony.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:12

BR valt heel erg klein. Bij mijn paard van 167 passen ze maar net (grootste maat). Maar eigenlijk is de klittenband net te kort.
Voor mijn andere paard ben ik bij Divoza wezen passen. Alles wat ze in de winkel hadden mee naar buiten genomen (hadden hem op de trailer toevallig bij ons). Maar van geen enkele was de elastiek lang genoeg.

Ik heb er wel al, maar die zijn al 15 jaar oud. En beginnen flink te verslijten. Die zijn van Kieffer. Dus toch maar eens bij de plaatselijke ruitersportzaak gaan kijken of ze Kieffers hebben.
Mijn ervaring is trouwens dat Kieffer altijd een beetje groter valt. Of dat ze spullen in een extra grote maat verkopen.