Zadel met flair of corrector pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

acropolis

Zadel met flair of corrector pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:47

Hoihoi

Ik heb een zadel met wolgevulde kussens.
Daar ik met een net zadelmak paard rijdt die wellicht nog veel gaat veranderen vroeg ik me af of het niet beter is om flair te laten inbouwen / een nieuw zadel met flair te kopen of een corrector pad aan te schaffen.

Mijn zadel zal wellicht een aantal keren aangepast moeten worden.
Aangezien het al een oud zadel is gaat het vullen misschien minder gemakkelijk ( denk bvb aan het dichtnaaien op de naad ofzo... )

Flair inbouwen is mss ook een beetje gek, omwille van de ouderdom van m'n zadel.

Welke nieuwe zadels kan je kopen met Flair? (buiten de wintecs! )

Zou een corrector pad een mogelijke oplossing zijn ? ( Mijn zadel nu, zakt zonder wolletje een beetje 'over de schoft' ) => zadelmaker raadde me aan om wolletje te gebruiken.

Alvast hartelijk dank voor de tips!

caro_vt

Re: Zadel met flair of corrector pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:18

Barnsby en Zaldi is leverbaar met flair vertelde me 'de zadelboer'.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:13

wintec heeft naar mijn weten geen flair maar cair Knipoog
een wow zadelheeft ook flair en boendien in een handomdraai aan te passen op alle vlakken. ideaal met een jong paard. je koopt 1 zadel, en bent voor de rest van je leven klaar. Wel even een uitgave, maar elke 2 jaar een nieuw zadel kopen wegens verandering in bespiering loopt uiteindelijk ook wel in de cijfertjes

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:41

wintec is geen flair! flair moet je in laten bouwen. zit nooit standaart en een zadel rij er zelf ook mee en vind het echt super!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:07

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:56

Ik heb onder mijn rossner zadel zo'n flair pad liggen, ik ben dr opzich wel tevreden over, maar ben blij als ik mijn WOW heb.

Bij ons geeft die pad het gewenste effect dat wij nodig hebben, maar helaas kan ik voor geen meter meer op dat zadel zitten.

ik kan bijna niet wachten tot ik mijn WOW heb Hyper!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:58

Veel nieuwe zadels zijn ook te bestellen kant en klaar met flair. De fabriek bouwt het dan al voor je in.
Ik zou even wachten totdat het paard een beetje ontwikkeld is op de rug, onder lucht wordt zelfs bij een goed getraint paard de rug bij dezelfde training als voorheen nog breder en een te smal zadel is niet pas te krijgen. Het is zonde als je het nu laat inbouwen en het past over een paar maanden niet meer.
Verder dat het zadel niet goed past bij de schoft geeft ook aan dat het niet past. Dus nu is een bontje wel verstandig.
Er zijn meerdere zadelmakers in Nederland zeer begaan met flair. Ik heb sinds kort flair in mijn dressuurzadel.(De zoektocht duurde lang omdat mijn belgisch warmbloed al door al zijn spieren van normale training de breedte heeft van een haflinger. En nu wordt de rug nog breder, ben bang dat hij uit mijn springzadel gaat groeien Huilen.) Een goede zadelmaker met verstand van flair is een must have.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:26

@ sammie18: maf ik dan vragen waarom je neit gekozen hebt voor een WOW zadel?
Die zijn wel aanpasbaar wat boommaten betreft

Panthera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 07:29

@sammie18: geen enkel zadel kun je standaard af fabriek met flair erin kopen alleen de WOW zadels. Je moet Flair laten inbouwen en er zijn er niet zoveel in Nederland die dat doen! Arie Boer rijdt niet voor niks door héél Nederland......