Dilemma met deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Dilemma met deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 09:19

Hallo ik zit met een dilemma.
Mijn tinker heeft nu al een deken op. Ik train intensief met hem, alleen het probleem is, als hij op de wei staat zweet hij niet onder de deken, maar op stal wel omdat het daar toch een stuk warmer is. Nu is het zo dat ik de deken nadat ze binnekomen wel kan afhalen, maar dan moet ik s'morgens ook heeel erg vroeg uit mijn bed om hem terug aan te doen, ik kan het niet aan de mensen daar vragen want het zijn boeren en die wete niet hoe die dingen vastmoeten. Ook als ik ga rijden is hij dus al klam door de deken, maar dan ga ik rijden, dan staat die in het zweet en dan droogt hij bijna niet op. Ik dacht mss laat hem scheren, maar is het daarvoor niet te laat? Een dunnere deken dat is een optie maar die kan ik dan pas rond 2-3 november gaan halen want dan heeft mijn moeder haar dopgeld gekregen. Dus dan is het nog kouder en heeft een dunnere deken geen nut ( denk ik) wat zouden jullie doen?.

alvast bedankt

groetjes

HumbleTalent

Re: Dilemma met deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:53

Je zou kunnen overwegen om een beter ademende deken te kopen? Of inderdaad je paard te scheren..

Is er in de stal geen mogelijkheid om luiken of deuren open te laten?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 10:05

HumbleTalent schreef:
Je zou kunnen overwegen om een beter ademende deken te kopen? Of inderdaad je paard te scheren..

Is er in de stal geen mogelijkheid om luiken of deuren open te laten?

de poort staat altijd open. Het probleem is dus ook s'winters dat de stal erg warm is omdat daar 5 paarden staan en eigenlijk alleen de poort openstaat maar daar kan de warmte niet goed naar buiten.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:28

Ik weet niet of scheren wel nut heeft, aangezien het dan binnen nog steeds warmer is dan buiten. Als je hem scheert zul je een wat dikkere deken opdoen om de vacht die je hebt weggehaald weer te compenseren en blijft het probleem dus hetzelfde. Misschien toch even overleggen met de staleigenaar, of zij dat willen doen? En zoja gewoon even een paar keer voordoen hoe het moet? Of een van de andere paardeneigenaren, zijn die er bv wel sochtends?

Kelnardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:30

Ik weet niet precies wat voor deken je hebt maar ik heb een soort thermo deken (de naam heb ik zelf maar verzonnen want ik weet niet hoe hij echt heet) Verward Die deken is waterdicht (makkelijk want hij staat overdag buiten) en van zeer stevig materiaal (antisloop). Hij is niet erg dik maar er zit binnenin een soort van stof die zorgt dat paarden het lekker warm krijgen maar als paarden nat en warm zijn er voor zorgt dat ze geen kou krijgen maar het ook niet subtropisch van binnen krijgen...
Misschien is dit een optie voor je Tinker want je houdt met deze deken de haren kort en je kunt deze deken dag en nacht ophouden en je paardje heeft het niet te warm.... Pling (succes) (Ze zijn vrij duur maar wel van goed kwaliteit) OK dan!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:35

Wat voor deken heb je nu op inderdaad?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:00

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties verwijderd.

Tessa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:04

je kunt een stal deken kopen , en als die naar buiten gaatgewoon een regendekentje erop leggen, hij heeft ook een dikke vacht die geeft ook al veel warmte..ik denk dat je deken te warm is voor dat paard

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 16:45

hij zweet nu niet meer op stal omdat het nu koud is ook s'nachts Haha!