Hoe weet je of je bakstuk goed zit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Hoe weet je of je bakstuk goed zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:37

Ja, zie titel dus! Ik weet echt nooit wanneer het bakstuk goed op maat is, en van alle paardekenners hoor ik verschillende informatie. Nu dacht ik dat het goed zat, maar toen we tijdens een buitenrit een stukje hard gingen galopperen 'klapperde' het bakstuk. Dus dan zou het bit te laag zitten? Kortom: ik snap er niks van. Wie helpt?

Anoniem

Re: Hoe weet je of je bakstuk goed zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:40

ik weet het niet zeker hoor maar ik heb een keer gelezen in een paardenboek dat het bakstuk goed op maat is als je net wat kleine rimpeltjes ziet in de mondhoek

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

Ik doe zelf het bit op de hoogte dat er 2 ribbels te zien zijn en dan niet hele dikke maar kleine ribbels. Even voelen of het bit vrij van de kiezen ligt, maar heb dat tot nu toe nog niet meegemaakt met 2 ribbels. Een bit wat te laag zit, gaat klapperen in de mond en dit voel je echt als je rijdt...

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:49

het bit zou op de goede hoogte zitten als je 2 ribbels ziet. Ik ga dus mee met Zammie.

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:13

Het paard moet 1 plooi in de mondhoek hebben als hij het bit in heeft en als je het bit iets naar benenden duwt moet de plooi weer weg zijn Lachen.... Kijk maar op www.abouthorse.tv daar staat het in nieuwste cursus precies beschreven;)