Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
je zou met de eigenaar kunnen overleggen dat hij anders loopt met zadel en of hij kan kijken, of vragen of je naar de zadelmaker mag?
in ieder geval dat er iets aan gedaan wordt

AMarijn schreef:Ik heb gezocht in de zoekfunctie en vond het niet. en ik hoop dat het goed staat hier.
Ik heb sinds 4 maanden een verzorg haflinger. Toen ik 4 maanden geleden op haar ging rijden met het zadel op ging ze raar lopen met der achterbenen dit vond ik heel raar. Toen heb ik maar 3 maanden zonder zadel gereden want ze was ook veelste dik. nu is ze een heel stuk afgevallen en wilde graag weer met zadel gaan rijden. Nu merkte ik vandaag weer dat ze een soort van kreuper liep met der achterbenen hierdoor kon ik ook gwoon niet lichtrijden. Ze liep ook met haar oren in der nek als ik ging aan draven. ik ben toen maar na 10 min gestopt en heb haar rondje om me heen laten draven en gekeken. ze liep inderdaad heel anders dan als ze zonder zadel loopt. nu denk ik zelf dat het zadel niet goed is voor haar. De eigenaar heeft wel gezegt in het begin dat het zadel eigenlijk opnieuw gevult moest worden. Ik ben nu bang dat het aan mij ligt of aan het zadel. Als het het zadel is moet ik het dan tegen de eigenaar zegge? want Ik kan zo toch de rug verpesten?
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, en dat ik jullie voldoende info heb gegeven.

roest schreef:1+1=1? Sjonge, moet alles je voorgekauwd worden?

Maar zoals je het beschrijft klinkt het voornamelijk dat ze idd door het zadel een verkeerde houding aan neemt... Blijft ze tijdens het rijden met zadel wel met haar hoofd mooi laag/nageefelijk of steekt ze hem ook in de lucht? Ik zou zowiezo met de eigenaar overleggen hoe jij er over denkt.. en hoeveel keer per week rijd je eigenlijk op haar?
Is misschien wat fijner voor de rug van het paardje