ROC zadel, waar / hoe kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

ROC zadel, waar / hoe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:37

Ik zou graag een ROC zadel voor mijn paardje willen laten aanmeten en als het goed past en zit ook kopen. Ik zoek een berijf dat aan ´huis´ komt passen (in Uden, Noord Brabant).
Wie heeft ervaring met het aanmeten, kopen en of rijden met een ROC zadel en heeft een goed adres voor me?

laura1986

Re: ROC zadel, waar / hoe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 14:05

Ik weet niet of dit topic goed staat, maar misschien kan het beter bij endurance staan omdat het daarvoor vaak wordt gebruikt?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:40

Kijk eens op deze site http://www.thbb.be/

Ik ben ook erg geinteresseerd in een ROC zadel, vooral de panelen spreken me aan.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:04

Hoi Lenneke, die mensen van de site heb ik al een paard dagen geleden een mail gestuurd, krijg alleen nog geen antwoord wel jammer. Heb je inmiddels al een Podium zadel? Die verkopen ze nl ook, lijkt me opzich ook wel wat maar de ROC zadels lijken me toch idealer... ben benieuwd wat ze gaan zeggen over het aanmeten. Daar schijnt je paard vrij lang voor te moeten lopen, nu is dat niet zon punt, maar met een mensje erop kent hij het nog niet. Nouja, even afwachten dus...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:11

Raar, ik kreeg meteen de volgende dag een mail terug. Maar mijn vraag was ook alleen of ze iets wilde vertellen over het principe ROC zadel.

Ik heb een paar maanden met een leen Podium gereden. Ging opzich goed, maar bij de laatste wedstrijd bleek toch dat hij niet paste. Op 80 km (van de 120) moesten we stoppen omdat hij last van z'n rug had.

Blijft lastig. Een wedstrijd van 3 uur ging goed, na 7 uur gaf hij problemen. Maar ik kan moeilijk even meer dan 7 uur gaan rijden Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:16

Het passen en meten duurt wel lang, maar zo lang zal het standaard niet duren. Misschien is het niet eens zo´n gek idee, je kunt het natuurlijk altijd vragen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:23

Zo lang rij ik alleen in een wedstrijd en ik ga geen wedstrijd rijden met een zadel waarvan ik van te voren al twijfels heb.

Maar ik heb wel een super fijne zadelmaker, die mij echt de ruimte geeft om een zadel goed te kunnen proberen (de Podium heb ik al sinds juni Clown )

Binnenkort de ROC maar eens proberen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:30

Kun je de ROC dan ook via je eigen zadelmaker testen of laat je de mensen van de hierboven genoemde website komen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:37

M'n eigen zadelmaker heeft een aantal tweedehands ROC zadels liggen zei hij.

Hij is trouwens van Country Mill uit Nijkerk. Ik ben heel tevreden over hem

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:41

OK, ik wacht nog even op antwoord op mijn mail. Anders neem ik wel contact op met hem.