Dekje/pad/gelpad onder de barefoot LONDON!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverc

Dekje/pad/gelpad onder de barefoot LONDON!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:08

Hooi hooi ik heb een barefoot london aangeschaft en vroeg me af welke keuze in dekjes ik heb!
ik heb gehoord dat het moeilijk is om voor dit zadel dekjes aan te schaffen.
Natuurlijk weet ik dat de grandeur, symphanofa, psychio pads van barefoot passen. maar ik vroeg me af of er ook andere mogenlijkheden zijn.
Het liefst iets waar ook nog de gewone dekjes onder kunnen... heb er namelijk zoveel ...

en weet iemand of deze ook onder de barefoot london kan??
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_info.php?products_id=614&osCsid=a44344a5b68bf42509cde21611259cf4

en heeft iemand misschien fotos van de london met dekjes of pads eronder.
groetjes cindy

risky

Re: Dekje/pad/gelpad onder de barefoot LONDON!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:45

ik heb een grandeur pad eronder met daaronder een "gewone pad" zodat je toch met leuke kleurtjes kunt rijden

en omdat een boomloos toch meevormt met je paard kan dit best dubbel

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:53

heey maar jij hebt dan zeker geen zadel met vps erin
want ik krijg dat wel en weet dan niet of het dan teveel wordt...

weet je toevallig ook of die gelpad van de link eronder kan met een "normaal"dekje?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:15

jawel ik heb een zadel met vps erin

als ik die foto van de gelpad bekijk heeft deze geen ruggegraat vrijheid dus kan het niet,

ik zou persoonlijk wel kiezen voor een dekje eronder met inlages (en dan wel die van barefoot zelf omdat die speciaal ontwikkeld zijn voor onder hun zadels)
omdat dat ervoor zorgt dat je zadel extra vrij ligt van de rug van je paard en alleen de ingebouwde inlages in je zadel zelf zijn niet voldoende.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:21

Bij mijn paard blijft de ruggengraat helemaal vrij door het vps systeem, ook met een pad zonder inlages!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:32

ja bij mij ook, maar mij is geadviseerd om alsnog een speciaal inlagedekje eronder te doen zodat er meer vrijheid voor de rug ontstaat

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:55

Een extra pad eronder is inderdaad veiliger. Maar die pad zou ik dan wel helemaal onderaan leggen, op de rug van het paard. En daar overheen een normaal dekje. Dan blijf je de ruggengraatvrijheid houden. Als je het normale dekje ónder de pad gaat leggen dan trekt dat strak over de schoft, en dat is weer minder goed.
Een gewone pad zou ik niet bij de grandeurpad gebruiken, dat wordt dan érg dik vind ik. Ik zou het bij normale, dunne dekjes houden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:33

van Mattes heb je ook speciale dekjes voor boomloze zadels
de online catalogus vind je hier
www.e-a-mattes.com (op gebouw klikken en dan op het paard, eerste catalogus Für alle Reitsportfans nemen)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:35

Wat shyla25 heeft gedaan is een bontje omgebouwd tot bontje met inlages. Hierdoor kan ze toch gewoon met dekjes rijden en heeft ze dus het bontje voor het ruggegraatvrijheid effect. Misschien dat je haar eens kan pb-en?