Pasvorm Wintec 2000 vs 500

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MaiMai

Pasvorm Wintec 2000 vs 500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 20:35

Ik rijd nu met een Wintec 2000, maar helaas gaan een veelzijdigheidszadel en ik niet goed samen. Ik ben nu van plan dinsdag een Wintec 500 dressuur van iemand over te nemen. Weet iemand of de vorm van deze zadels ongeveer hetzelfde zijn? Ik hoor van de een van wel, dat het verschil alleen in de suede/kunststof zitting en in de veelzijdigheid/dressuurzitting zit, van de ander dat ze verschillend liggen. Wat zijn jullie ervaringen?

De boom (het kopstuk) kan ik natuurlijk gewoon overnemen uit de 2000.

Natje_Spirit

Re: Pasvorm Wintec 2000 vs 500

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:50

Ik heb een Wintec 2000 en een Wintec Isabelle Werth, qua pasvorm zijn ze eigenlijk wel hetzelfde. Het verschil is de zitting en natuurlijk de richting van het zadel, vzh zit heel anders dan drss. Heb je al eens een 500 geprobeerd? Om zeker te zijn dat het zadel past zou ik toch even iemand laten kijken, je weet maar nooit Knipoog

Ik heb een 500 drss geprobeerd maar daar zat ik niet lekker in, de IW zit veel beter maar die is natuurlijk ook wel duurder. Ik was nu eenmaal de suede zitting gewend en kon gewoon niet normaal op een gewone zitting zitten Bloos , ik gleed gewoon alle kanten op, in de IW zit je ook veel steviger Lachen.

MaiMai

Re: Pasvorm Wintec 2000 vs 500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:02

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben wel gewend om van zitting te wisselen, heb nog een paard met twee zadels, waarvan 1 een gladleren en de ander een suede ribzit heeft. Ik den de IW ook en die zou ik ook erg graag willen hebben, zalig zadel! Ik houd er normaal niet zo van als je zit sterk gevormd wordt, maar daar had ik met de Isabelle Werth geen problemen mee. De 500 kwam op mijn pad en is natuurlijk wat voordeliger, dus ga ik die proberen. Het paard is namelijk (nog) niet van mij. Ik ben ook van plan iemand te laten kijken, maar zijn 2000 ligt nog steeds best goed als ik het zo zie.