Beste materiaal halsterhoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Beste materiaal halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 11:38

Hallo!

Ik heb een beetje een luxe probleem. Ben nu in het bezit van twee halsterhoofdstellen, een van stof (halster materiaal) en een van biothane (plastic achtig). Mijn paard past ze beide goed, en de riemen van beide zijn vrij breed. Ik heb niks aan twee dezelfde dingen, dus wil er eentje gaan verkopen.
Rijd er nu buitenritten mee (hoofdzakelijk in stap) en ga een aantal endurance ritten starten (is de planning).

Welk materiaal vinden jullie fijner bij een halsterhoofdstel, stof of biothane?
Qua schoonmaken maakt het me niet uit, het gaat mij er om wat fijner is voor het paard om te dragen.

Alvast bedankt!
Lucie

Melia

Re: Beste materiaal halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:03

Wat het paard fijner vind weet ik ook niet, dat heeft hij/zij mij nooit verteld Haha!. Ik vind zelf biothane fijner en ook wat mooier Knipoog. Maargoed, jij moet het zelf ook weten, wat vind je zelf makkelijk/mooi dan? Of wat zit nét wat beter op/om je paard?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:00

Bij halster-materiaal is de kans op schuren veel groter dan bij Biothane.

Is het halster-materiaal echter zacht en heb je het stroeve plastic-achtige Biothane , dan zou ik toch voor het halster-type gaan omdat dat dan waarschijnlijk minder plakkerig en zweterig is als de temperaturen oplopen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:48

Ik heb ook stoffen halsterhoofdstellen gehad (2 stuks), maar ben snel terug gegaan naar biothane! Dat is veel en veel sterker. Ik durf mijn paard niet vast te zetten aan een stoffen halster hoofdstel. Daarbij pluist/rafelt het heel snel.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:50

en anders zet je ze beide op internet en kijk je wat het beste verkoopt als het jou niet uitmaakt?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 08:05

anniee schreef:
en anders zet je ze beide op internet en kijk je wat het beste verkoopt als het jou niet uitmaakt?

Haha, dat is ook nog wel een optie.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!