Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BrittKitt schreef:Wat dacht je van eentje die past? Merk lijkt me niet persé van belang en zeker met dat budget heb je ook niet bepaald de positie om kieskeurig te zijn
Els_St schreef:Ik zal even een zadelmaker laten kijken,
Ik heb mijn zadel gekocht, of voorwaarde dat ik hem kon terug brengen. Ik heb hem laten controleren door een zadelmaker maar hij bleek niet goed te zitten.
Toen ben ik over gegaan naar een duurdere die zit beter.

hahaFab_Love_Emm schreef:Hee,, bedankt ik vond het ook wel netjes ,ik bedoel als ze dat 25 keer zou doen bij mensen heeft ze de prijs voor het zadel al verspilt!
Ja het zadel is van ruitergilde, ik zocht namelijk eerst een Rossner, omdat iemand op de manege die ook heeft en omdat die heel lekker zat, toen vondik iemand met een JC en die kwam ook langs, die woonde toevallig ook in burgh, maar de boom was te klein, het zadel was 17,5 inch.
Omdat ik elke keer dingen wil bestellen in een ruitershop, rijbroek, laarzen etc. zij mijn tante: anders spaar je toch voor een zadeltje voor jezelf, dan kan je echt goed gaan oefenen in de dressuurr.. zo ben ik op het idee gekomen, en ik neem echt niet alles van iedereen aan over zadels, zeke rniet van de verkoper, die wilt er toch alleen maar vanaf..
bestaat er ook geen site met veel info over zadels, want ik weet er zelf niet veel van af, ik weet niet eens goed wat ze bedoelen met die 17,5 inchhaha
x

BrittKitt schreef:Nah niet echt
De inchmaat is de lengte van de zitting van het zadel. Van de voorkant tot op het einde van de lepel. Afhankelijk van je broekmaat pas je beter in de ene zitting dan in de andere, en net wat je gewend bent.
17.5 inch is de meest voorkomende maat, 18 is iets groter en pas je prima in met een wat grotere maat. 17 inch wordt al krap aan voor een normaal persoon, voor kinderen is dit vaak prima. En hetzelfde geld voor nog kleiner.
suleilitha schreef:De Kieffer Frysk heeft geen verwisselbare boom. En het lijkt mij niet zo handig, om via internet te bepalen wat de breedte van een boom is en hoe je die moet meten, je zult echt gewoon zadels moeten gaan passen op je paard.
suleilitha schreef:De Kieffer Frysk heeft geen verwisselbare boom. En het lijkt mij niet zo handig, om via internet te bepalen wat de breedte van een boom is en hoe je die moet meten, je zult echt gewoon zadels moeten gaan passen op je paard.
suleilitha schreef:Ja, dat zou ik dus ook doen als ik de TS was....