Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

kissielover schreef:Waarvoor wil je morge een 400 omdoen? Het is nog hartstikke warm! 100 is denk ik nog wel genoeg, maar dat ligt eraan hoe warm het in je stal is enzo!

Ninx schreef:Dramatisch al die paardendekens..... er staan ontzettend veel paarden onder de deken te zweten.
Naast het feit dat dat sneu is, kan het ook nog eens knap ongezond zijn.
Je moet wel een beetje weten wat je doet.... als ik om me heen kijk is dat vaak niet het geval. Als hier al iemand zegt dat er een 200 grams op ligt de afgelopen week...??? Het was 20 graden op maandag!!!!
. Als het gaat vriezen, krijgt ze een deken van 200 gram op. Bij meer gaat ze zweten. meart schreef:Ninx schreef:Dramatisch al die paardendekens..... er staan ontzettend veel paarden onder de deken te zweten.
Naast het feit dat dat sneu is, kan het ook nog eens knap ongezond zijn.
Je moet wel een beetje weten wat je doet.... als ik om me heen kijk is dat vaak niet het geval. Als hier al iemand zegt dat er een 200 grams op ligt de afgelopen week...??? Het was 20 graden op maandag!!!!
..overdag in 't zonnetje lag er een zomerdeken op....
, dus ach, dan maar vaker scheren
, is mijn motto. bianca77 schreef:Mijn 17 jarige had het net onder een nul grams dekens niet echt warm hij was gewoon koud eronder dus heb hem nu iets van 150 grams deken opgegeven. Mijn 4 jarige die is altijd gewend om met deken op te staan want die stond zelfs als het 30 graden was binnen met een deken om (bij zijn vorige stal). Die heb ik nu een zweetdeken op met een regendeken erover heen. Ik wil niet dat ze al te lange haren krijgen en al helemaal niet dat ze ziek worden. Dus morgen overdag gewoon weer nulgrams. Alleen voor 's nachts als ze het niet warm hebben even een wat dikkere op.
Ninx schreef:bianca77 schreef:Mijn 17 jarige had het net onder een nul grams dekens niet echt warm hij was gewoon koud eronder dus heb hem nu iets van 150 grams deken opgegeven. Mijn 4 jarige die is altijd gewend om met deken op te staan want die stond zelfs als het 30 graden was binnen met een deken om (bij zijn vorige stal). Die heb ik nu een zweetdeken op met een regendeken erover heen. Ik wil niet dat ze al te lange haren krijgen en al helemaal niet dat ze ziek worden. Dus morgen overdag gewoon weer nulgrams. Alleen voor 's nachts als ze het niet warm hebben even een wat dikkere op.
30 graden?!!! Jezus christus....
bianca77 schreef:Ja het was echt zielig. Dat was toen ik kwam kijken om hem eventueel te gaan kopen. Stond onder een deken toen we kwamen. Dus ik even gereden, werd hij afgezadeld, werd afgespoeld en huppa weer deken op. En weer op stal. En dan hebben we het over een 4 jarig paard. Maar daarom moet ik juist goed oppassen want hij staat bij mij altijd over dag buiten wat voor weer het dan ook is.