Hoelveel grams hebben jullie nu op je paard liggen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Hoelveel grams hebben jullie nu op je paard liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 22:06

jah de tietel zegt het al.

ik heb nu een 100 grams.. maar wil morgen de 400 op doen...

kissielover

Re: Hoelveel grams hebben jullie nu op je paard liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:13

Waarvoor wil je morge een 400 omdoen? Het is nog hartstikke warm! 100 is denk ik nog wel genoeg, maar dat ligt eraan hoe warm het in je stal is enzo!

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:13

..een 200 grams al 'n tijdje en dat vind ik voorlopig genoeg...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 22:15

kissielover schreef:
Waarvoor wil je morge een 400 omdoen? Het is nog hartstikke warm! 100 is denk ik nog wel genoeg, maar dat ligt eraan hoe warm het in je stal is enzo!

hij krijgt een beetje lange haaren-.... daar baal ik van dan blijft hij zo na zweten..

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:20

Nog helemaal niets, veel te warm. Af en toe bij heel slecht weer voor buiten een ongevoerde regendeken.

Paard heeft het te warm onder een deken. Zelfs onder een dun dek kom hij er klam onder vandaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:22

Dramatisch al die paardendekens..... er staan ontzettend veel paarden onder de deken te zweten.
Naast het feit dat dat sneu is, kan het ook nog eens knap ongezond zijn.
Je moet wel een beetje weten wat je doet.... als ik om me heen kijk is dat vaak niet het geval. Als hier al iemand zegt dat er een 200 grams op ligt de afgelopen week...??? Het was 20 graden op maandag!!!! Boos!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:24

Ja die van mij heeft ook al een enorme lange vacht, maar een 400 grams deken is pas nodig als het echt vriest en dat doet het nog lang niet! Ja voor snachts zou je kunnen denken aan een 200 gram's deken dan is het wel fris! Maar de overgang van een 100 naar een 400 is echt te groot en daar is het nu echt nog te warm voor! Lachen

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:29

Ninx schreef:
Dramatisch al die paardendekens..... er staan ontzettend veel paarden onder de deken te zweten.
Je moet wel een beetje weten wat je doet.... als ik om me heen kijk is dat vaak niet het geval. Als hier al iemand zegt dat er een 200 grams op ligt de afgelopen week...??? Het was 20 graden op maandag!!!! Boos!

..overdag in 't zonnetje lag er een zomerdeken op.... Knipoog

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:29

Mijn paard staat onder een nul grams regendeken. Als het zo warm is, heeft ze lekker niks op hoor. Voorlopig krijgt ze niet meer op dan de nul grams. Ze krijgt pas haar 150 grams deken op als het overdag onder de 10 graden blijft, dan heeft ze hem pas nodig. Ja . Als het gaat vriezen, krijgt ze een deken van 200 gram op. Bij meer gaat ze zweten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:41

meart schreef:
Ninx schreef:

..overdag in 't zonnetje lag er een zomerdeken op.... Knipoog

Heeft ze exceem?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:57

200 grams is wel heftig. Met dit warme weer.
Mijne woont nu onder zomer deken en is maand geleden geschoren.
En ja, helaas ook deze haren groeien weer als kool Boos! , dus ach, dan maar vaker scheren Cool , is mijn motto.

(nou is de mijne kampioen haren maken, maar dat heeft ook met het ras te maken)

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:03

Mijn 17 jarige had het net onder een nul grams dekens niet echt warm hij was gewoon koud eronder dus heb hem nu iets van 150 grams deken opgegeven. Mijn 4 jarige die is altijd gewend om met deken op te staan want die stond zelfs als het 30 graden was binnen met een deken om (bij zijn vorige stal). Die heb ik nu een zweetdeken op met een regendeken erover heen. Ik wil niet dat ze al te lange haren krijgen en al helemaal niet dat ze ziek worden. Dus morgen overdag gewoon weer nulgrams. Alleen voor 's nachts als ze het niet warm hebben even een wat dikkere op.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:12

bianca77 schreef:
Mijn 17 jarige had het net onder een nul grams dekens niet echt warm hij was gewoon koud eronder dus heb hem nu iets van 150 grams deken opgegeven. Mijn 4 jarige die is altijd gewend om met deken op te staan want die stond zelfs als het 30 graden was binnen met een deken om (bij zijn vorige stal). Die heb ik nu een zweetdeken op met een regendeken erover heen. Ik wil niet dat ze al te lange haren krijgen en al helemaal niet dat ze ziek worden. Dus morgen overdag gewoon weer nulgrams. Alleen voor 's nachts als ze het niet warm hebben even een wat dikkere op.

30 graden?!!! Jezus christus....

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:14

die van mij hebben op stal 300 gram op.
en in de wei met nat koud weer ook 300 gram maar dan regen deken. en als het warm is 100 of 0 grams. en als het echt warm is overdag komen ze even zonder maar krijgen ze 's nachts weer de 300 grams op.
die van mij zweten er totaal niet onder.
heb van die koukluimpjes.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:17

Ninx schreef:
bianca77 schreef:

30 graden?!!! Jezus christus....

Ja het was echt zielig. Dat was toen ik kwam kijken om hem eventueel te gaan kopen. Stond onder een deken toen we kwamen. Dus ik even gereden, werd hij afgezadeld, werd afgespoeld en huppa weer deken op. En weer op stal. En dan hebben we het over een 4 jarig paard. Maar daarom moet ik juist goed oppassen want hij staat bij mij altijd over dag buiten wat voor weer het dan ook is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:19

bianca77 schreef:
Ja het was echt zielig. Dat was toen ik kwam kijken om hem eventueel te gaan kopen. Stond onder een deken toen we kwamen. Dus ik even gereden, werd hij afgezadeld, werd afgespoeld en huppa weer deken op. En weer op stal. En dan hebben we het over een 4 jarig paard. Maar daarom moet ik juist goed oppassen want hij staat bij mij altijd over dag buiten wat voor weer het dan ook is.

Tjeetje, wat fijn voor hem dat hij nu van jou is dan.... Ach gut

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:19