Help, een nieuw zadel maar welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Help, een nieuw zadel maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 07:54

Hallo
Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn paard. Had een euroriding Titan maar dit zadel heeft veel schade toegebracht aan mijn paard.
Heb alle reguliere Duitse zadel al geprobeerd en ben nu over gestapt op de engelse merken. (Engelse merken zijn mij nl onbekend)
Heb met een Jeremy Rudge test gereden type FB Dit zat geweldig (geen diepe zit, geen gedwonge zit en close contact) Sinds jaren zat ik weer rechtop en liep mijn paard veel beter. Zadel wordt op maat gemaakt. Alleen de levertijd is meer dan 10 weken!
Nu heb ik geen zadel meer en zoek dus op een kortere termijn een zadel (4- 6 weken) Vooral nu de winter er aan komt en de buitenbakken slecht worden kan ik dan bijna niets doen met mijn paard (spierverlies)en krijg ik rugpijn wanneer ik een lange tijd niet rijd
Welke Engelse merken kunnen jullie aanraden, mijn paard heeft een platte rug.

unamie

Re: Help, een nieuw zadel maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:07

Wow, is met Flair en de boom is aanpasbaar (wel een levertijd van 6 weken)
Excelle, superzacht leer en een mooi breed kussenkanaal (de Heuvehoeve heeft ze op voorraad)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:14

Je vertelt dat je vorige zadel veel schade toegebracht heeft aan je paard.
Is het niet handig om iemand die echt goed naar de bouw van je paard kan kijken en daarop een zadel kan uitzoeken? jij kan daarna testen of het zadel jou goed ligt, is het niks, probeer je een ander.

Van de zadelmaakster die ik nu heb gehad, heb ik zolang een thorowgood te leen gekregen, die ligt nog niet perfect, maar zal zeker niet veel schade aanrichten. Dit zadel is tijdelijk, zodra de zadelmaakster wat heeft gevonden wat echt goed past, gaan we dat proberen. Ik weet niet hoe lang dat duurt, maar ik kan zolang rijden.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:04

Albion, Exselle, Dabbs, Ideal, Barnsby

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:06

Ik rij met twee Barnsby zadels en ben er erg tevreden over.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:11

driebergen schreef:
Je vertelt dat je vorige zadel veel schade toegebracht heeft aan je paard.
Is het niet handig om iemand die echt goed naar de bouw van je paard kan kijken en daarop een zadel kan uitzoeken? jij kan daarna testen of het zadel jou goed ligt, is het niks, probeer je een ander.

Van de zadelmaakster die ik nu heb gehad, heb ik zolang een thorowgood te leen gekregen, die ligt nog niet perfect, maar zal zeker niet veel schade aanrichten. Dit zadel is tijdelijk, zodra de zadelmaakster wat heeft gevonden wat echt goed past, gaan we dat proberen. Ik weet niet hoe lang dat duurt, maar ik kan zolang rijden.

Fysio en MSFC hebben er al naar gekeken.

Charlottjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:55

ja dat zou ik ook dnken.. laat iemand die er heel goed verstand van heeft naar kijken.. dan weet je zeker dat 't geen schade aanbrengt en dat 't een goede koop is..