Welke singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:45

Mijn paard heeft sinds een jaar een gloednieuw Henry de Rivel zadel vanwege het feit dat door haar bouw veel zadels naar voren schuiven. Deze ligt behoorlijk stabiel, maar nu is afgelopen zondag een zadelmaakster erbij geweest en die vond de singel geen goede drukverdeling geven.
Voor de duidelijkheid: we rijden met deze singel: [img]http://www.ruitersport.com/imagemagic.php?img=images/Neoprene dressuursingel 3140325.gif&w=283&h=60&page=popup[/img]
Echt balen, want wij waren in de (onnozele) veronderstelling dat deze single prima was.
Ik had ook nog een banaansingel met elastiek liggen, die vond ze al beter. Maar, ze raadde ons wel aan om deze in een langere versie te bestellen. Nu ben ik zelf niet zo weg van elastiek dus ik denk dat als ik een 70 cm ga bestellen dat het zadel alsnog heen en weer gaat schuiven. Zucht....Heeft iemand dé tip voor de ultieme, stabiele, drukverdelende, zachte, niet te brede singel voor ons sieluge paardje? Clown

Judje

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:47

Zelf ben ik echt fan van de Thorowgood singels.
Zelf heb ik daar de dressuursingel van en deze is erg fijn. Hij is anatomisch gevormd en tot nu toe de enige anatomisch gevormde singel, die onder de 100 euro komt (37,95 toen).
Het enige nadeel vind ik is dat er aan 2 kanten elastiek zit en met aansingelen wil het nog wel eens gebeuren dat de gesp zo naar boven wordt uitgetrokken dat deze tussen de passant komt.

Verder ideale singel!

Over het glijden met singel: als jij goed blijft zitten en het zadel past écht goed, dan zou het zadel helemaal niet mogen glijden, zelfs niet als je er zonder singel mee zou rijden. Lachen
Tegen het glijden zou je bijv. bij het opstappen een opstapje kunnen gebruiken (ook nog eens goed voor zijn rug) en verder goed recht op boven je paard zitten! Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:49

Bedankt voor je antwoord! Toch had ik het gevoel dat het zadel niet goed genoeg aangesingeld kon worden met de elastieken singel. Maar misschien zat dit meer tussen mijn oren ook.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:57

ik ben ook erúg fan van de : Thorowgood Airoform Dressuursingel
mijn paard kreeg ik nooit aangesingelt, zette altijd zijn buik uit. met deze singel is hij zo aangesingelt, en ik hoef niet meer opnieuw aan te singelen (zit elastiek in)
hij is zó makkelijk te reinigen Ja , even omspoelen en het is weer schoon
Afbeelding
[edit] wat meer info : http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 320e8ca8bd

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:35

Sinds een week of 2 test ik een F.R.A super singel, en deze doet zijn naam wel eer aan Lachen
Deze singel is wel over zijn gehele lengte elastisch, maar dat is alleen maar een voordeel! Je hoeft nooit meer na te singelen.
Vond het ook wel een beetje eng, maar het werkt echt.
Hiervoor heb ik jaren bovenstaande van Thorowgood gehad, is ook jaren de ideale singel geweest, tot mijn merrie ineens wondjes kreeg NAAST deze singel.. Verdrietig
Ik zal wat info opzoeken over F.R.A Lachen

[edit] Hier lees je er alles over: http://www.wilde-aecker.com/Dt/GFRASI_Dt.htm Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:18

Wat was er dan niet goed aan die singel die je hebt? Wat moet er verbeterd worden? Ik heb een wintec singel (elastic). Ik hou ook niet van singels met elastiek eraan.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:20

ik heb het vooral op leren singels. ik heb nu een anatomische gevormde singel van schumacher OK dan! . die is wel alleen heeel prijzig maar het is super soepel:j

neopreen vind ik dat het te lang nat blijft en ik heb geen ervaring met thorowgood.

maar welke singel adviseert je zadelmaker???
succes

Evitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:06

Ik gebruik altijd leren singels, met twee rekkers

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 15:15

Die zadelmaakster adviseerde een banaansingel van 75 cm met elastiek. Maar ik vond de 60cm met elastiek al niet stabiel liggen, en ik ben bang dat een 75 cm echt te groot zal zijn.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:32

met een banaan singel bedoel je een anatomisch gevormd????? of heb ik nu een hele blonde opmerking gemaakt Bloos

ik ben ook geen voorstander van elastiek, daarom heb ik expres toen voor 1 gekozen die dat niet heeft.
kan je niet eerst van iemand een lenen voordat je weer een nieuwe singel koopt????

saray1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:41

Ik heb een anatomische Prestige singel gekocht (A42) gekocht. Niet goedkoop, wel heel zacht leer, makkelijk schoon te houden en met alleen een klein stukje elastiek.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:52

Ik denk dat thorowgood wel iets voor je is ja Lachen