Korrector pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pdjonghe

Korrector pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 13:30

Na veel zadelheibel op een paard met een nogal hoge schoft ligt mijn Bates Innova betrekkelijk goed. Er is echter nog altijd iets nodig tussen het zadel en mijn paard vanwege zijn gevoelige rug, iets schokdempends dus. Ik zit te denken om een Korrector pad aan te schaffen vanwege de goede verstelbaarheid. Nu mij vraag: Uit het bates zadel heb ik de cair vooraan moeten laten verwijderen, want door zijn smalle hoge schoft werd de lucht telkens naar achter geduwd als ik ging zitten. Zadel lag dus onbelast goed, maar eens ik ging zitten zakte het zadel tot op de schoft. Dit was géén boom probleem, die is écht goed qua maat. Zal ik dan niet hetzelfde probleem hebben met een korrector?

sjorsie

Re: Korrector pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:32

Laatst bijgewerkt door sjorsie op 15-10-08 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:34

Cair zijn geen luchtkussens, maar is gewoon foam. Bourrelier op Bokt heeft hier al eens uitgebreid over verteld en zelfs laten zien. Een Korrector pad is ter tijdelijke compensatie van het passend maken van een bijvoorbeeld te breed zadel.

Mijn advies: benader haar omtrent zadelproblemen, ze is een erkend en zeer kundig MSFC'er! Het scheelt je zoveel geld en ellende.. en ik spreek uit eigen ervaring!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:01

ik ga met bovenstaande reactie mee, heb ook erg veel gehad aan marjolein (bourrelier). evt heb ik een tweedehands korrektor te koop voor 30 euro

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:21

Das niet veel.. 30 Euro. Nieuw zijn ze zo'n 200! Zou ik zeker doen als Marjolein je er eentje aanraadt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:22

het is idd niet duur, is en ouder model en ziet er niet supermooi meer uit. marjolein heeft m nagekeken en hij doet het nog goed. bovendien mis ik het pomje dus dat moet je even los bestellen, is zo'n 15 euro. maar dan heb je al met al nog geen dure