Welk zadel voor lang (boven)been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Welk zadel voor lang (boven)been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:58

Mijn probleem is; Boos! een te lang bovenbeen Boos! (ooit wel een iemand over te lange benen horen klagen, nou hier is ze dan!!) waardoor ik niet in een standaard zadel pas.
Mijn knieen steken voor het zadel uit of ik zit zo lang dat ik niet meer drijven kan. Clown

Wie weet een dressuurzadel met een beetje naar voren gebouwd zweetblad die ook nog extra lang is??? Een richtprijs bij het bewuste zadel is daarbij ook van harte welkom Knipoog

Ik wil me op dit moment dus aan het oriënteren voor een nieuw zadel maar heb geen idee waar ik moet beginnen

Alle tips zijn welkom
Laatst bijgewerkt door Novice op 13-10-08 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Re: Welk zadel voor lang (boven)been

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:00

Je kunt de zweetbladen geloof ik verlengen of zadels met verlengd zweetblad kopen. Ja Informeer anders even bij je zadelmaker. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:01

Volgens mij zijn bijna alle A merken wel met extra lang zweetblad verkrijgbaar.

Edit: zie hetzelfde boven me.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:07

Bij de WOW zadels kun je je zadel zelf samenstellen, zij hebben ook speciale wrongen voor mensen met lange benen. Ze zijn nieuw 2450, mocht je een tweedehands nemen (vinden Bloos ) zou je ook de zweetbladen gewoon aan kunnen laten passen Knipoog

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:51

ik volg dit topic even heb er zelf namelijk ook last van

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:56

Hier ook even een stipje Lachen

Ik heb zelf prettige ervaringen met Anky en met KN, bij die standaardzadels kom ik in ieder geval niet meer met m'n knieen onder het zweetblad uit Lachen

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:39

wat ik altijd heb is dat het velletje in m'n knieholte precies tussen m'n zadel en m'n zweetblad zit. heb als ik lang heb gereden gewoon blaren..

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:03

Bij de handgemaakte MSFC-lijn zadels kan je de lengte van je zweetblad zelf aangeven. Ook zijn er verschillende type wrongen en vormen waardoor je beenligging voor jou perfect gemaakt kan worden. Ook de opbouw van de zitting kan al veel helpen je beenligging optimaal te krijgen. Natuurlijk wordt ook de pasvorm voor het paard niet vergeten!
Prijzen tussen 1600 en 2300 euro voor een aangemeten handgemaakt zadel met perfecte pasvorm.
Als je bij een MSFC-er koopt ben je zeker van een goed advies en een goede service en nazorg.

Voor meer info www.happyhorseadvies.nl of www.msfc.nl

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:36

Het probleem bij verlengde zweetbladen is dat je dan alsnog je benen niet kwijt kunt. Het is namelijk de lengte van je benen in totaal, maar ze vergeten dat de afstand kniewrong/zit hetzelfde blijft.
Ik heb ook lange bovenbenen en kan superfijn zitten in een Albion. Ik heb nu dan ook een Albion SLK besteld. (o.a hans peter minderhout en edward gal rijden op zo'n zadel, ook lange mensen). Dit zadel heeft een wat naar voren gesneden zweetblad en de combi zit/zweetblad is gewoon erg fijn! Kostenplaatje is wel even schrikken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:08

Overleg een met een echt goede zadelmaker, zoals Kootstra in Groningen, die kan je vast goed informeren.
Hij kan vast ook wel mensen noemen welke ook goed zijn bij jou in de omgeving, anders wel via via.
Ik snap je probleem, maar daar is vast en zeker wel een passende oplossing voor te vinden.
Een telefoontje zijn de kosten niet toch?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:29

een dressuurzadel met een beetje naar voren gebouwd zweetblad die ook nog extra lang is???

de ainsley integra Knipoog

ik rij ook op veel zadels mijn vel open aan de onderkant zweetblad en deze is zelfs iets aan de lange kant voor mij.
oja nieuw 1500,- euro

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:00

Bekend probleem helaas... Clown

Met mijn WOW gaat het best goed eigenlijk, ben ik heel tevreden over! Knipoog

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:53

ik ben ook heel erg lang, 15 jr en 1.82 hele lange benen,
ik heb een frank bains zadel, erg tevreden mee.. lotje schoots heeft er ook 1. nieuw 2500 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:55

Hier ook een bekend probleem!

Ik heb nu mijn 2e Kentaur, en sinds dit merk zijn mijn problemen verdwenen Lachen

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:43

ik had op mijn vorige paard met mijn kentaur ook nergens last van.. maar kentaur past niet goed op mijn huidige paard..

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:12

Er staan een paar zadels bij waar ik echt nog nooit van gehoord heb, maar ik zal een hier en daar gaan informeren.
Dank jullie wel!!

Nog meer lange benenzadels???

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:17

Ik heb een euroriding diamond met verlengd zweedblad. Omdat daar ook geen dikke wrongen op zitten kan ik daar mooi mijn eigen beenligging op bepalen. Het bevalt heel goed en het rijden kost beduidend minder kracht als voorheen waardoor ik stiller ben gaan zitten.

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:55

zelf heb ik ook redelijk lange benen. Ik heb een KN symfonie zadel en daar ben ik erg tevreden mee!

taaltjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:21

equestor wispelaere.
weet niet wat ze nieuw kosten,maar heb nu zelf een 2ehands om te testen en die moet 1950 euro kosten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:41

ik had het zelfde probleem kon mn benen niet kwijt en ging of over het zweetblad of drukte me uit t zadel doordat ik mn benen niet kwijt kon.

Equestor kon ik niet in zitten door de wrongen die terug gezet zijn.

Ik heb een wow ook dit zweetbald heb ik naar achteren laten plaatsen maar doordat de wrongen ook lang zijn kan ik mn been en knieen wel kwijt :))

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:15

Ik heb goede verhalen over de handgemaakte MSFC-lijn zadels gehoord. je kan de lengte van je zweetblad zelf aangeven. :9

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:26

Heb zelf voor een crown suzannah gekozen die zit ook erg prettig met lange bovenbenen, kwam bij andere zadels als de tekna, k&M en kieffer over de wrong heen of mijn bovenbeen lag niet lekker. Begreep van mijn zadelpasser dat een langer zweetblad niet altijd de oplossing is omdat de wrong dan ook mee wordt verplaatst en het meer voor het mooi is..?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:01

Een langer zweetblad is niet altijd DE oplossing. Wel voor lange onderbenen. Maar voor lange bovenbenen is het probleem soms de plaats waar de stijgbeugels vast zitten, (de stijgbeugelophanging). Die zouden dan eigenlijk verplaatst moeten worden. Iets naar achteren laten zetten.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:49

Ik heb zelf een colbert brothers dressuurzadel van ik dacht 1400 euro. Ik heb zelf ook erg lange benen en ik vind dit zadel heerlijk zitten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:56

verlengd zweetblad heeft echt geen zin bij lange BOVENbenen, wel lange onderbenen.

Ik had een stubben maestoso NT Deluxe waar ik als enige zadel mooi achter de wrong zat.
Opzich op m'n daaleman ook, maar die heeft amper wrong (wat ik bij de pony waar ik op rijd juist fijn vind met dressuur, maar bij mn paard wou ik meer steun).
Heb m helaas al verkocht, maar wellicht is het wat voor je.

Had daarvoor een kentaur penelopa, echt 10x niks voor mijn lange bovenbenen... -O- Zat echt eroverheen dus op de wrongen rijden, kon amper zitten :+ Ook enkele andere kentaurs geprobeerd (medea en artemis).
Ook BR Mozart uitgeprobeerd (lang zweetblad, maar dus te smal voor lang bovenbeen, ondanks korte wrong, kwam knie nog steeds end over zweetblad).