Zadeldekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 15:55

Ik wil binnenkort dus graag een nieuw zadeldekje kopen, deze keer ben ik bereid om wel een aardig prijsje aan uit te geven. En dit keer word het een felroze Schijnheilig Desnoods met bijpassende bandages.

Ik zoek dus ervaringen met de merken; Hoelang blijven ze mooi, zijn ze fijn om mee te rijden en wat is de prijs, etc ?
Ik wil graag een goede kwaliteit Lachen

Ik zou zeggen Brand los!
ik zag niet zo snel een soortgeliljk topic. Zowel sorry daarvoor. Lachen

Daihyo

Re: Zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:03

Ik heb 2 fijne pads van Harry's Horse. 1 zwarte (Harry's Horse® Zadeldek 'TRS Suède') en 1 met turqoise en bruintinten (Harry's Horse 1974 edition ).
Ik heb ze beide nu 2x gewassen en ze zien er nog steeds goed uit. Ze zijn pas 2 maanden oud, dus levensduur kan ik je nog weinig over vertellen.
Het voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Ankypads vind ik de singellussen en lussen om aan je zadel te bevestigen. Zo blijven ze mooier op hun plek.
Foto's van de zwarte staan in mijn profiel.
De prijs is zo rond de 30 euro.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:09

HH heeft wel vaker hele fijne dekjes Lachen
Alleen ik ben zo vertrouwd aan HH, dat ik ook wel eens wat anders wil gaan horen over eurostar,anky ,br etc

Maar wel super bedankt voor je reacite

haffiebecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:14

pk dekjes vind ik wel heel erg fijn, heb er zelf 2. Ze zijn nog allebei mooi van kleur, alleen de singelplekken worden wat zwarter maar dat heb ik bij ieder dekje.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:06

Ik ben zelf helemaal gek op pads. Lekker makkelijk geen lussen en dingentjes vast maken en ze blijven toch goed onder je zadel zitten. Ook nemen ze goed zweet op.
Ik heb anky look a likes, pk en anky pads. En ik vind de pk pads het fijnst. Die zijn mooi voorgevormd en trekken niet strak over de schoft. Gebruik hem heel intensief en heb hem al dik een jaar. Hij is wel wat dunner geworden door het vele wassen. Maar verder nog helemaal super. De anky en de neppe vind ik eigenlijk het zelfde kwa kwaliteit.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:12

Ik zweer bij Anky, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze niet voor iedere paardenrug geschikt zijn. Bij mij blijven ze mooi liggen als ik ze in de kamer van mijn zadel trek, maar heb ook wel eens gezien dat ze er onderuit zakken en dan gaan schuiven.
Het voordeel van Anky vind ik dat ze veel vocht opnemen en wat dikker zijn, zodat je voor mijn gevoel een goede drukverdeling krijgt. Daarbij vind ik de kleuren en het model erg mooi.

Wat ik ook mooie dekjes vind is van Eskadron model 'Brilliant'. Mooie kleurstellingen, goed afgewerkt, duurzaam en fijne pasvorm.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:13

Ik heb Pk pads die liggen heel fijn maar Eurostar vind ik ook heel fijn lekker zacht voor de rug en zweet kan er goed door heen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:15

Heb nu Harry Horse Coral, met bijpassend bandages Knipoog
Fantastisch dekje !

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:17

Bij mijn vorige vz paard bleven de anky dekjes inderdaad niet liggen.
Ze schoven naar achter.

Zelf heb ik voor mijn pony HH dekjes en bevalt prima!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:17

Ik ga ook voor de (nep)Anky's! Zelf heb ik eigenlijk vrijwel alleen echte, maar ik heb pas gehoord dat de "neppe" uit dezelfde fabriek komen, dus mocht het je niet veel schelen, dat merkje, koop ze dan lekker wat goedkoper! Knipoog

Maar ze nemen erg fijn zweet op, ze blijven bij mij erg goed liggen, en ze blijven erg mooi!

Ik heb ook nog 2 dekjes van HH, maar die gebruik ik nooit. De pad van HH (streepjescollectie) is een leuk ding, maar vergeleken met mijn andere pads vind ik m maar slecht zweet opnemen. Hetzelfde geld voor mijn dekje van HH.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:21

HH vin ik zelf heel fijn lekker soepel
Bij de anky blijven ze nie op elke paard zo goed liggen
Als je iets anders zoekt dan HH Dan zal ik voor de BR gaan

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:30

Pk en br zijn mijn favoriet Lachen . Pk vind ik heel goed, ze nemen goed vocht op en blijft goed liggen, ze zijn wel wat dunner geworden. Van br heb ik er een heleboel, ze blijven super liggen ook zonder de lusjes, prachtige kleuren, niet zo overdreven duur.
Anky heb ik ook maar heb liever pk en br, anky is behoorlijk duur, ze zijn wel van goede kwaliteit en nemen goed zweet op maar ze zijn heel dik en niet voorgevormd waardoor ze strak op de schoft trekken. Bovendien zijn de nieuwe kleuren van anky bijna identiek aan de kleuren van de vorige collecties Bloos hetzelfde van pk vind ik. Br heeft bijna altijd hele mooie kleuren Lachen .
Heb ook enkele dekjes van HH en daar ben ik ook heel tevreden over maar je hebt liever eens iets anders, als je een pad wilt zou ik voor pk gaan en voor een dekje br Pling

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:49

Oke bedankt! Lachen

Ik begrijp, als ik voor en goeie wil gaan , Of voor Pikeur of Anky of Br moet gaan ?
Het gaat mij erom, dat ze gewoon passen op mijn haflingers, helemaal met hun brede ruggen, dus ik weet niet als anky dan wel geschikt is ? Natuurlijk wil ik wel waar voor mijn geld Lachen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:50

Mijn nichtje hebben een haflinger
En die hebben aleen maar BR en het staat super bij de haflinger

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:52

Ik zou inderdaad ook voor BR of eurostar gaan. Die dekjes hebben een mooie pasvorm. Ik ben zelf niet een hele grote fan van (anky) pads omdat ze te recht zijn. Ik heb ze wel omdat ik de kleur zo leuk vind.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:53

Oke, maar is eurostar wel duurzaam ?
Ik las ergens ooit eens dat ze juist zo snel dun werden, dat het juist slecht was voor de drukverdeling ?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:54

ik heb van die nep anky's gehad, en die zijn super Lachen

Ook heb ik er een van BR die is nog in zeer goede staat

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:57

Marijee schreef:
Oke bedankt! Lachen

Ik begrijp, als ik voor en goeie wil gaan , Of voor Pikeur of Anky of Br moet gaan ?
Het gaat mij erom, dat ze gewoon passen op mijn haflingers, helemaal met hun brede ruggen, dus ik weet niet als anky dan wel geschikt is ? Natuurlijk wil ik wel waar voor mijn geld Lachen

Let op; PK is niet hetzelfde merk als pikeur. *LOL*

Ik vind anky's ook fijn, alleen het enige grote nadeel vind ik dat ze niet zijn voorgevormd. Daarom heb ik ze niet meer.

Ik ben erg fan van de scapa dekjes en de eurostar pads. Fijne pasvorm, blijven mooi en nemen goed vocht op

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:58

Bedankt Lachen

Dan heb ik ook dankzij jullie wat goede voorkeuren Lachen
Dan maar eens kijken welke het leukst is in de prijs Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:58

Woeps Bloos Wat is Pk dan ? Lachen

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:13

ik kies voor de anky's en de eurostar pads (Eurostar Simileath striped) vind ik super in gebruik. de eurostar heeft soms een beetje rare kleur combinaties. ook al zijn de anky's heel recht maar als je hem iets omhoog trekt heb je daar niet echt last van.
ik vind de PK's iets te kort voor het mooie.

je moet geen sjabrak kopen voor een goede drukverdeling te verkrijgen. als dat toch moet kan je beter je zadel na laten kijken. je moet geen dekje hebben om je zadel passend te maken

groetjes

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:19

Heb ook een heel tijd op haflingers gereden. Had daar altijd gewoon de look-a-like pads opliggen, en lagen er prima op. Verschoof niet, trok niet op de schoft.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:24

Anoek_1996 schreef:
ik kies voor de anky's en de eurostar pads (Eurostar Simileath striped) vind ik super in gebruik. de eurostar heeft soms een beetje rare kleur combinaties. ook al zijn de anky's heel recht maar als je hem iets omhoog trekt heb je daar niet echt last van.
ik vind de PK's iets te kort voor het mooie.

je moet geen sjabrak kopen voor een goede drukverdeling te verkrijgen. als dat toch moet kan je beter je zadel na laten kijken. je moet geen dekje hebben om je zadel passend te maken

groetjes

Ja, dat begrijp ik.
Ik haal dat nog wel eens doorelkaar. Knipoog

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:51

Ahhh, dan heb ik een tip!!
De nieuwe HKM fluwelen dekjes met kroontje. Zooooo sjiek. En de pasvorm is subliem.
Aangezien de dekjes nog maar pas verkrijgbaar zijn weet ik niets van de levensduur, maar HKM is over het algmeen erg goed.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:06

Ik vind (vooral) Eskadron en ook Eurostar veruit de beste qua pasvorm. Ik heb de Eurostar Burberry toch al minstens een tiental keren gewassen en hij ziet er nog super uit, van dunner worden heb ik niets gemerkt.

De dunne dekjes van Eskadron betaalde ik €25-30, Eurostar hangt ervanaf welk model maar toch minstens €35 geloof ik...