wie heeft ervaring met warmte gevoelige kussens op een zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

wie heeft ervaring met warmte gevoelige kussens op een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:16

Ik overweeg een zadel te kopen met kussen die warmtegevoelig zijn (een soort nasafoam) die de rug van een paard volgen.
Ik heb gehoord dat de franse en italiaanse zadels dit al hebben. Ook de Strada heeft zulke kussens. Wie heeft al een zadel met deze kussen? Bevallen ze wel of niet met uitleg waarom wel of waarom niet.
Deze zadels zijn niet goedkoop, ik wil graag een weloverwogen keuze maken. Ze zouden tevens onderhoudsarm zijn, dus bijvullen hoeft niet.
Ik heb trouwens zelf een matras met nasafoam en moet zeggen dat dit voor mijn slechte rug goed ligt.

Lenneke_

Re: wie heeft ervaring met warmte gevoelige kussens op een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:17

Ik rij nu met een zadel met traagschuim in de kussens. Het voelt heel apart als je er op drukt, het is zacht maar ook stevig.

Aan Anouar merk ik geen verschil. Ik merk alleen wel dat dit zadel veel minder gevoelig is voor veranderingen van het paard. Maar ik denk eerder dat dat komt doordat dit een heel ander model zadel is (westernboom) dan die ik eerst had.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:45

Wat voor zadel heb je dan Lenneke? Westernboom icm schuimkussens ben ik nog niet tegen gekomen..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:53

Podium