[WN] van klassiek naar western? gaat dat met zelfde paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vickyP

van klassiek naar western? gaat dat met zelfde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:16

hoi,

ik heb een leuke bonte en rijd er gewoon engels (klassiek) mee. Heb dus veelzijdigheidszadel wegens springen en dressuur.
Kan ik eigenlijk gewoon een westernzadel gaan kopen en op hem leggen of gaat dit niet?
Dit zou voor buitenritten zijn en niet echt te "rijden" in de piste. Mijn vriend is namelijk helemaal weg van western....
Of zou gewoon "rijden" er wel inzitten? stap, draf, galop? (geen spins of zo graaf stoppen hoor, das niet de bedoeling!!!)

bedankt!!!

crazycactus

Re: van klassiek naar western? gaat dat met zelfde paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:19

Zolang het zadel goed past (!!!!!) hoeft dat geen probleem te zijn. Koop niet zomaar een zadel van MP, maar laat er een ervaren persoon naar kijken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:18

Citaat:
Dit zou voor buitenritten zijn en niet echt te "rijden" in de piste.
het maakt niet uit waarvoor je het zadel gaat gebruiken het moet gewoon altijd goed passen, ongeacht of je er wel of niet ´echt mee gaat rijden´ in de piste. Dus zorg dat je iemand meeneemt die verstand van westernzadels heeft en meekijkt met passen. Geloof aub niet de verkooppraatjes dat een westernzadel op elk paard past en dat het zadel wel naar het paard gaat vormen en koop een goede pad voor onder het zadel want een westernzadel heeft geen kussens zoals een engels zadel.
Lees hier alle topics over zadels maar eens door op western, dan leer je een hoop!

succes!

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:08

bedankt om te reageren!!
Natuurlijk moet een zadel PASSEN!!!!

Ik haal er zoizo steeds een vriendin én verkoper bij. (Geld maakt op dat zich geen probleem, zolang het maar past zeg ik!)
M'n vorig zadel is ook door de zadelmaker gepast en daarna perfect aan cooper aangepast.
Dat is mijn bedoeling ook voor het westernzadel.

groetjes!!!