[WN] westernzadel aansingelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvon123

westernzadel aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:05

hallo,

ik heb net een nieuw westernzadel gekocht.
alleen snap ik niks van het aansingelen.
wie kan mij het duidelijk laten zien met behulp van foto's ect.
en niet alleen van de linkerkant maar ook de rechterkant.
die van de linkerkant heb ik al gezien,ook hier op bokt.
maar die rechterkant snap ik niet.met 2 riemen zeg maar,ik heb er een koortsingel bij gekregen.
wie kan mij helpen?!!!

crazycactus

Re: westernzadel aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:05

Hoe bedoel je precies 2 riemen?? Zit er eentje voor en eentje achter of is het zo'n dubbele riem? In dat geval moeten ze allebei door de singel, anders zou je zadel weer los komen he Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:29

Als ik als no-no op het gebied van bijv. zeilen een zeilboot zou gaan kopen zou ik me 1e. eens goed inlezen in wat zeilen is, 2e. hier en daar eens mijn licht opsteken wat er bij reilen en zeilen Haha! komt kijken, 3e me eens goed achter de oren krabben of ik het allemaal snap en nog steed wil, omdat ik waarschijnlijk nooit een goede boot zal kopen die bij mij past en dus hoogstwaarschijnlijk een gevaar op het water ga worden.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:35

waar slaat dat op, dubbeldun?!
en ja crazycactus,die riemen bedoel ik.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:36

Op dat het een beetje raar is dat je een westernzadel hebt gekocht terwijl je niet eens weet hoe je 'm moet aansingelen..

Ik vind je reactie echt geweldig DD

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:56

WN-AM -> WN-TR

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:22

je moet m meerdere keren door de singelring halen en door de zadelring halen en dan aantrekken en vastmaken, beetje lastig uit te leggen

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:49

oke,nu snap ik hem
en ik heb het al uitgevonden.
maar bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:42

Hou je wel rekening met het hefboomeffect doordat je de riem beter door de 'singelring' haalt? Je singelt eerder te strak aan dan te los met een westernzadel. Dus niet volle kracht aan trekken Knipoog

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 16:39

oke,

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:42

DubbelDun schreef:
Als ik als no-no op het gebied van bijv. zeilen een zeilboot zou gaan kopen zou ik me 1e. eens goed inlezen in wat zeilen is, 2e. hier en daar eens mijn licht opsteken wat er bij reilen en zeilen Haha! komt kijken, 3e me eens goed achter de oren krabben of ik het allemaal snap en nog steed wil, omdat ik waarschijnlijk nooit een goede boot zal kopen die bij mij past en dus hoogstwaarschijnlijk een gevaar op het water ga worden.

OMG stel je niet zo aan johh! Weet zij veel dat er van die maffe riempjes aanzitten, en zeilen is best makkelijk,, jesus het gaat maar om 1/2 riempje(s) hoor!! Tss..!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:46

Watdanhe... er zit wel wat meer aan een westernzadel dan die 2 riempjes, als je totaal geen sjoege hebt van hoe het allemaal hoort te zitten en te passen kan je toch best vervelende gevolgen krijgen. Hoe vaak zien we niet dat zadels op de schouders gelegt worden of dat ze gewoon niet passen.
Dan hebben de paarden na een paar maanden ineens geen zin meer om te werken door de pijn in hun lijf, dus wordt het zadel op MP gedumpt en het western rijden is dan toch niet zo leuk als ze gedacht hadden.
Terwijl als je even de boel laat nakijken of het allemaal is zoals het hoort te zijn qua pasvorm ed. je jarenlang rijplezier kan hebben van een westernzadel.

Kijk maar eens op MP en aanverwante sites hoeveel zadels er op staan die toch niet bleken te passen... het is gewoon triest.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:07

Inderdaad kan het vervelende gevolgen hebben als het verkeerd gaat, ik denk dat de TS dat juist ook wel snapt, daarom vraagt ze het juist! Dus dan heeft ze aan zo'n antwoord niets......
Als je je er dan toch zo druk overmaakt, help haar dan (en haar paard) door een antwoord te geven waar ze wel wat aan heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:35

Ehhh en jouw tip is....??? Knipoog

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:35

Ik ben zelf ook een beginnende westernruiter. Ik heb veel aan bokt gehad met vragen over zadels e.d., dus dan is het zo jammer dat er dit soort reacties komen. Ik heb zelf dus ervaren dat het ook anders kan.
Wil je een tip: hier dan: in dit topic staat het, met foto's uitgelegd: [WN-TR] westernzadel, hoe aansingelen???

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:37

crazycactus schreef:
Watdanhe... er zit wel wat meer aan een westernzadel dan die 2 riempjes, als je totaal geen sjoege hebt van hoe het allemaal hoort te zitten en te passen kan je toch best vervelende gevolgen krijgen. Hoe vaak zien we niet dat zadels op de schouders gelegt worden of dat ze gewoon niet passen.
Dan hebben de paarden na een paar maanden ineens geen zin meer om te werken door de pijn in hun lijf, dus wordt het zadel op MP gedumpt en het western rijden is dan toch niet zo leuk als ze gedacht hadden.
Terwijl als je even de boel laat nakijken of het allemaal is zoals het hoort te zijn qua pasvorm ed. je jarenlang rijplezier kan hebben van een westernzadel.

Kijk maar eens op MP en aanverwante sites hoeveel zadels er op staan die toch niet bleken te passen... het is gewoon triest.

ÉN lees eens beter mensen! Knipoog Er staat: NIEUW westernzadel, daarbij denk ik: ze heeft er al 1tje gehad en weet ze heus wel wat ze doet, ze snapt allee ndat zadel niet Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:13

Ik maak echt niet op als iemand zegt dat ze een NIEUW zadel heeft dat ze er al een heeft gehad Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:48

Als dat het 2e zadel zou zijn dan is de vraag helemaal niet te begrijpen Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:36

nee want als je al eerder een westernzadel hebt gehad dan moet je wel wonderlijk geheugenverlies hebben dat je ineens bent vergeten hoe je moet singelen.
Enne 'nieuw' kan zowel op westernzadel slaan (dan zou watdanhe gelijk hebben) als op uberhaupt een zadel als op het eerste zadel dat je koopt. Dus das je redenering is niet echt waterdicht watdanhe??

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:47

Ik kan prima lezen Watdanhe... waarschijnlijk al wat langer dan jij.... nieuw kan op 2 manieren uit te leggen zijn he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:10

Kan de zadelpasser die je zadel gepast heeft dat niet uitleggen?
Of is het zomaar gekocht omdat westernzadels op elk paard passen?

Watdanhe: nieuw bn, bw 1 nog niet lang bestaand; pas gemaakt, pas verschenen enz. (tegenst oud) 2 vers: ~e haring de eerste haring vh seizoen, ook (Hollandse) nieuwe 3 tot nog toe onbekend: een ~e mode

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 14:17

ik heb nu voor het eerst een westernzadel.
dus vandaar,dat ik het niet begreep.
en ik heb geen zadelpasser gehad,ik verkoop hem ook weer,want hij past totaal niet.
dus ik koop het nooit meer op de gok,dat heb ik dus nu wel geleerd!hihi
dus bij deze,wie heeft er nog een westernzadel nodig??!
pm me dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:23

Nou dan geef het merk en de boommaat ed maar door Haha!

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 14:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:31

Erg mooi decoratiezadel.

Knipoog