Ervaring met Cavaletti/ Tietse Choice zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PDS

Ervaring met Cavaletti/ Tietse Choice zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:12

Hoi,

Ik wil een nieuw bruin zadel aan laten meten.
Over hulsebos heb ik zo veel negative verhalen gehoord dus dat durf ik niet aan.

Nu zag ik dus de zadels van Cavaletti/ Tietse Choice en ik vind ze helemaal geweldig.

Maar ik heb een kwpnner met een vrij hoge schoft en het zadel is volgens mij voor friezen gemaakt..

Heb jij zo'n zadel?
Ik hoor graag je reacties!
Wat jullie van de kwaliteit van het leer vinden? en het aanmeten of dat ook profecioneel gebeurt etc.

Alvast bedankt!

Groetjes Tessa

Demone

Re: Ervaring met Cavaletti/ Tietse Choice zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:11

Ik heb ook een Tietse's Choice zadel! De zadels worden op maat gemaakt, de doelgroep is friezen maar voor je kwpn-er kan het ook. Er is ook een TC zadeltje gemaakt voor een welshje meende ik.

Ik vind het een ontzettend fijn zadel, zit echt geweldig. Je kan Allart opbellen (nummer staat wel op de site) en je situatie even uitleggen, hij kan je meer vertellen.

Succes ermee!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:32

Zadel is mooi, netjes afgewerkt.
Service een drama en zwaar ontevreden. Ben geen klant meer.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:37

Super zadel wij hebben dus het zadel voor onze NWR (welsh K) pony, ook hebben wij een bijpassend hoofdstel erbij gekocht. In februari gekocht en in juli terug voor nacontrole. Geen problemen mee gehad. Ook weet ik dat het zadel ook voor andere soorten pony's en paarden is gemaakt. Allemaal geen probleem. De service is inmiddels overgenomen door iemand anders dus dat zal ook geen problemen meer geven. Voor vragen mag je altijd pb'en.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:15

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:26

Ik heb toen ik in Amerika werkte met een TC Deluxe gereden. Zacht zadel, diepe zit, en had van die halve kniewrongen (vond ik heerlijk, reed er ook veel jonge paarden mee dus dan kunnen je beugels ook nog eens een gaatje korter zonder dat je meteen met blauwe benen van t paard komt)
Ik ben helemaal niet zo van de hele diepe zit zadels (heb zelf een oude KN Symphonie waar ik verslaafd aan ben), en moest dus wat wennen (heb me er in t begin op stuk gereden, maar reed dan ook 9 paarden per dag), maar toen ik er eenmaal aan gewend was zat ie heerlijk. De Deluxe is trouwens van kalfsleer geloof ik, kon je ook wel merken, zadel was wel slijtagegevoelig.
Ik zou echter als ik in die prijsklasse wat zou kopen wel voor een gevestigd merk gaan. Geeft je ff wat meer zekerheid. We hadden trouwens in Amerika ook wel gedonder qua service: levering liet nogal eens te wensen over. Ik heb met de eigenaar van het bedrijfje ook een beetje gedonder gehad omdat ik op een forum had gezegd dat ik zijn nieuwe zadels erg fijn vond, maar dat de eerste modellen Cavaletti zadels waardeloos waren imo. Vond ie niet leuk. Heeft ie mn amerikaanse bazin gemaild om haar te zeggen dat ze mij eens even aan moest pakken. Die vond dat ik groot gelijk had, dus deed dat niet. Heb t uiteindelijk wel met meneer uitgepraat, maar hij reageerde wel erg overtrokken, was flink op zn teentjes getrapt!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:42

Zijn de bomen veranderd? Eerst kreeg je 5 jaar garantie en nu 10 jaar.
Maar 2 jaar op het leer vind ik wel weinig. Hoe houdt het zadel zich na 10 jaar? 1250 euro is namelijk een bedrag waar je heel wat voor kunt verwachten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:22

Ik zit er ook over te denken zo'n zadel te laten aanmeten voor mijn haflingerruin. Het lijkt me ideaal voor een paard/pony met een dergelijke bouw.
Het is onzeker wat het in de toekomst gaat doen omdat het nieuw is. Maar de kwaliteit ziet er goed uit, dus ik denk niet dat dat problemen gaat geven. Dat hoop ik tenminste niet met die prijs.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:33

ik zit nog steeds te wachten op een tc zadel, nu inmiddels al zo'n 20 weken, dus ben zeer ontevreden over de service en baal er ook ontzettend van.

ben benieuwd of ik dit zadel nog krijg...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:41

20 weken al? Bloos!
Ik heb mijn zadel 2 weken terug besteld, ik had de aanbetaling niet meteen overgemaakt en werd daarvoor op Zondagavond om 9 uur gebeld of ik die aanbetaling over kon maken.. Afijn, dat gedaan, heb ik ze gemaild of ze willen laten weten wanneer ze het ontvangen hebben.. En nog niks gehoord.. Heb wel afgesproken dat t zadel begin Dec. geleverd zou worden, dus ben benieuwd..
Ik begin hem nu wel te knijpen onderhand, ik hoor de laatste week meer van dit soort verhalen..

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:46

Sita_ schreef:
20 weken al? Bloos!
Ik heb mijn zadel 2 weken terug besteld, ik had de aanbetaling niet meteen overgemaakt en werd daarvoor op Zondagavond om 9 uur gebeld of ik die aanbetaling over kon maken.. Afijn, dat gedaan, heb ik ze gemaild of ze willen laten weten wanneer ze het ontvangen hebben.. En nog niks gehoord.. Heb wel afgesproken dat t zadel begin Dec. geleverd zou worden, dus ben benieuwd..
Ik begin hem nu wel te knijpen onderhand, ik hoor de laatste week meer van dit soort verhalen..

ik heb nooit een aanbetaling gedaan.. hoefde nog niet in die tijd geloof ik..

ik hoop dat jij je zadel wel optijd krijgt, ik blijf er maar achter aan bellen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:39

Heel herkenbaar wat hier boven staat over de levering. Ze hebben een mooie deal voor als je binnen zeer korte tijd een grotere boommaat nodig hebt. Helaas was dat 1 grote grap.
Veel geld en een illusie armer.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:51

Ik heb 2 TC's zadel en ben er super tevreden mee.
De service was idd niet altijd ideaal maar is altijd naar tevredenheid opgelost.
Allart doet tegenwoordig het buitenland en de verkoop in nederland is overgenomen door stal Murer.
http://www.stalmurer.com/

Dus voor de mensen die nog geen zadel hebben ontvangen, zou ik toch nog even bellen en ik weet zeker dat het netjes opgelost wordt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:23

Bij mij is dus die meneer van stal Murer geweest..
Hele aardige man hoor, daar niet van.. Bleef ook gewoon lekker kletsen over koetjes en kalfjes.. Kreeg er een gratis hoofdstel bij etc. etc..

Hoop maar dat alles waargemaakt word, ik weet iig dat ik er kort bovenop moet zitten.. Knipoog

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:52

heb idd al meerdere keren contact gehad met de meneer van stal murer en hij zou mij de volgende dag terug bellen voor een afspraak, dit heeft deze meneer nog steeds niet gedaan en dit is ook alweer 2 weken geleden... dus of het nou DE oplossing is dat hij het over heeft genomen.....

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:22

wat ik heb gehoord van deze zadels is de kwaliteit ook erg slecht en is 9 van de 10 zadels scheef.....ik zou er, icm wat ik over de service over heb gehoord, nooit an beginnen

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:27

bedankt voor al jullie reacties!
Als ik een zadel ga kopen wil ik er ook 100% zeker van zijn dat het een goed zadel is.
Dus dit zadel wordt hem ook niet voor mij.
(had die meneer al bijna laten komen voor het aanmeten)
Gelukkig heb ik dat niet gedaan!

Evitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:06

Mijn vorig zadel was een Cavaletti,
ben ik erg tevreden over.
Heel mooi afgewerkt, en zitten echt prima.
Je voelt je echt verbonden met je paard door dat zadel!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:10

Dat van die scheve bomen, daar heb ik hier op Bokt ook eens wat over gelezen. Maar dat is maar 1 verhaal, verder heb ik er nog niks, nergens niet, over kunnen vinden. In datzelfde topic is ook verteld door iemand van Cavaletti dat diegene contact op moest nemen en ze een nieuw zadel kreeg.

Ik let zelf heel duidelijk op hoe ze de zadels opleggen en hoe het ligt, ook bij t passen 2 weken geleden zal ik er echt met mijn neus bovenop, zal denk ik ook wel zien als het zadel scheef afgeleverd word.. Volgens mij moet je dat gewoon voelen als je er op zit.. Lachen

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:10

lonnie schreef:
wat ik heb gehoord van deze zadels is de kwaliteit ook erg slecht en is 9 van de 10 zadels scheef.....ik zou er, icm wat ik over de service over heb gehoord, nooit an beginnen

Ik ken meerdere mensen die zeer tevreden zijn met hun TC zadel dus 9 van de 10 zadels scheef, vind ik een beetje uit de lucht gegerepen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:29

dat mensen tevreden zijn over hun zadels, wil niet zeggen dat ze niet scheef zijn Knipoog misschien hebben ze er niks aan ontdekt, misschien loopt hun paard stug door. Maar Iemand die dagelijks veel zadels ziet heeft er al veel van deze gezien en die zijn stuk voor stuk scheef of wat dan ook. alleen wij kunenn dat vaak niet zo zien. We merken er pas iets aan, als ons paard raar begint te lopen. En je hebt ook paarden die er gewoon doorheen lopen en je hebt ook berijders die het niet merken als hun paard niet lekker loopt. Ik overdrijf misschien met 9 van de 10, maar ik wil er maar mee aangeven dat het egwoon ontzettend slechte zadels zijn. ik zou mijj paard er nooit mee rijden

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:30

Dat er veel slechte zadels zijn is een ding wat zeker is.
Het eerste waar ik naar kijk is de boom, of die i.d.d recht is.
Maar je merk het snel genoeg als je erop zit hoor(althans ik wel).

Heb jij zelf eigenlijk met een TC gereden?
En hoeveel TC zadels heb je in handen gehad?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:11

SUPER! Zadels.. Tja verhalen krijg je altijd..Tis een nieuw merk..
Mocht de boom wel scheef zijn van een dergelijk zadel, kun je gewoon contact op nemen en krijg je een ander zadel.. Overal kan overlegt worden.. Ik heb op meerdere tc zadels gereden.. En zit als een huis.. Wij hebben zelf ook 2 tc zadels thuis.. Zijn na een half jaar nog even goed nagekeken, verder geen problemen hoor..

En even m.b.t. de mensen hier die wat "gehoord" hebben.. Neem even een stel zadels in handen..en oordeel dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:25

lonnie schreef:
dat mensen tevreden zijn over hun zadels, wil niet zeggen dat ze niet scheef zijn Knipoog misschien hebben ze er niks aan ontdekt, misschien loopt hun paard stug door. Maar Iemand die dagelijks veel zadels ziet heeft er al veel van deze gezien en die zijn stuk voor stuk scheef of wat dan ook. alleen wij kunenn dat vaak niet zo zien. We merken er pas iets aan, als ons paard raar begint te lopen. En je hebt ook paarden die er gewoon doorheen lopen en je hebt ook berijders die het niet merken als hun paard niet lekker loopt. Ik overdrijf misschien met 9 van de 10, maar ik wil er maar mee aangeven dat het egwoon ontzettend slechte zadels zijn. ik zou mijj paard er nooit mee rijden

vind het nogal wat, dat je zulke dingen roept, terwijl je het alleen maar 'gehoord' hebt... 9 van de 10 lijkt me uit de lucht gegrepen..

janinemirthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:17

Menino schreef:
lonnie schreef:

vind het nogal wat, dat je zulke dingen roept, terwijl je het alleen maar 'gehoord' hebt... 9 van de 10 lijkt me uit de lucht gegrepen..

Er blijfen verhalen,

Allart is bij ons geweest,
prima zadel, sommige verhalen tjah,

maar ons beviel het onse fries liep een stuk beter,

ook veel verstand van zadels hebben ze,
wij hebben ook een tc hoofdstel er bij gekregen,