Hoi,
Ik zoek voor mijn 8 jarige merrie een nieuw zadel. Ik heb nu een dressuur zadel dat goed past maar niet van top kwaliteit en omdat ik ook graag spring zoek ik er een goed spring of veelzeidigheid zadel bij. Ik wil een bruin zadel van goede kwaliteit dat juist op mijn paard ligt. Ik ben bij wat winkels gaan kijken (niet met groot aanbod) en ben aan het rondsnuffelen op internet. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, ik ben gebonden aan een budjet wat niet veel hoger mag uitvallen dan 700,- euro en nu hebben de merken Eric thomas, Bates, kentaur en rossner allemaal mooie zadels rond die prijs ook heb ik zeer mooie zaldi zadels gezien maar ik kan hier geen nederlands verkooppunt van vinden. aangezien ik totaal geen verstand heb van zadels weet ik niet welke goede kwaliteit of slechte zijn. Van elk zadel hoor je slechte en goede verhalen. Nog even wat specefieke eisen: zadel moet halfdiepe zit hebben en zacht zitten (heb niet zoveel kont-vet). Het zadel hoeft geen 25 jaar mooi te blijven/mee maar het moet toch wel een aantal jaar mooi en goed blijven. Mijn merrie is vrij breed en heeft een makkelijke schoft (boommaat ed zou ik niet weten).
Wie o wie kan mij een beetje de goede richtin in helpen??