Veelzeidigheid/Springzadels??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

Veelzeidigheid/Springzadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 08:48

Hoi,

Ik zoek voor mijn 8 jarige merrie een nieuw zadel. Ik heb nu een dressuur zadel dat goed past maar niet van top kwaliteit en omdat ik ook graag spring zoek ik er een goed spring of veelzeidigheid zadel bij. Ik wil een bruin zadel van goede kwaliteit dat juist op mijn paard ligt. Ik ben bij wat winkels gaan kijken (niet met groot aanbod) en ben aan het rondsnuffelen op internet. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, ik ben gebonden aan een budjet wat niet veel hoger mag uitvallen dan 700,- euro en nu hebben de merken Eric thomas, Bates, kentaur en rossner allemaal mooie zadels rond die prijs ook heb ik zeer mooie zaldi zadels gezien maar ik kan hier geen nederlands verkooppunt van vinden. aangezien ik totaal geen verstand heb van zadels weet ik niet welke goede kwaliteit of slechte zijn. Van elk zadel hoor je slechte en goede verhalen. Nog even wat specefieke eisen: zadel moet halfdiepe zit hebben en zacht zitten (heb niet zoveel kont-vet). Het zadel hoeft geen 25 jaar mooi te blijven/mee maar het moet toch wel een aantal jaar mooi en goed blijven. Mijn merrie is vrij breed en heeft een makkelijke schoft (boommaat ed zou ik niet weten).
Wie o wie kan mij een beetje de goede richtin in helpen??

aslo

Re: Veelzeidigheid/Springzadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:55

Wij hebben goede ervaringen met Rossner, Bates en Zaldi. In ieder geval de Zaldi gaat enorm lang mee, gewoon een hele goede leerkwaliteit. Vwb zitcomfort zijn alle3 m.i. gelijkwaardig. De Rossner wordt standaard in boom 31 geleverd, dus als je hiervoor zou gaan, zul je dit moeten overleggen want wrs heeft jouw paard een bredere boom nodig?

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:17

Het zadel dat er nu op ligt is een pfiff ik kan er niet achter komen wat voor boommaat dat is dus ik heb geen idee, wel heb ik een mailtje gestuurt naar de vorige eigenaaresse maar ik denk niet dat zei het weet want volgens mij reed zij met een westernzadel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:19

ik zou zelf voor een 2hands springzadel gaan, die zijn in die prijsklasse wel te krijgen van de A merken. Springen met vzh kan wel, maar als je nu toch de keuze hebt, ging ik voor een springzadel.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:26

ik heb 2 2e hands zadels op de proef gehad (een stubben en een prestige) deze lagen goed op mijn paard maar ik kreeg van bijde na een tijdje rijden last van mijn billen omdat ik erg weinig kont heb schuren mijn botten over het zadel, daarom moet ik echt een zacht zadel en mijn instructrice adviseerde me daarom naar een nieuw b merk te kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:28

ik zou een goede zadelmaker vragen om eens langs te komen met een selectie aan 2ehands en nieuwe springzadels, want er zijn ook2e hands geneog zachte springzadels. Stubben staat bekend als hard, dat klopt.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:40

okee dat leek me idd ook geen verkeerd idee, maar hier zijn natuurlijk ook weer extra kosten aan verbonden? (ik ben geheel afhankelijk van ouders die niet teveel geld uit kunnen geven aan mijn paard, mijn eigen geld gaat al voor een groot deel naar stalling) En weet er dan iemand toevallig een goede zadelmaker regio eindhoven?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:44

Je kunt Karl Langeraap bellen, die is bereikbaar via De Ruiterstad in Oirschot, er zitten geen kosten aan.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:44

Ik heb al 4jaar een heel goed stubben siegfried springzadel. Daar heb ik 1200euro voor betaald? Het is echt een super zadel voor mijn paard (hebben we opmaat laten maken ivm met blessure zijn rug die hij toen had )! Het is misschien wat meer maar hij blijft ook meer waard als het zadel ouder is. Van goedkopere zadels is dat een beetje de vraag.
Wel heb ik ook goede ervaringen met een dressuurzadel van Rosner, en ik heb in het divozaboek en in de winkel zelf gezien dat er van Rosner ook mooie bruine springzadels heeft!