Waar zadel bewaren??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Waar zadel bewaren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:03

Weet niet of het hier goed staat, anders spijt het mij heel erg Knipoog

Ik heb een vraag. Stel, je pony staat in een weitje, aantal km van huis. Zij heeft daar een schuilstal, maar verder niks dat afgesloten is. Nou is het dus lastig om elke keer zadel, hoofdstel en poetsspullen meenemen op de fiets (kan vaak met de auto maar niet altijd). Op zich kan ik mn poetsspullen daar wel laten staan, maar voor mn zadel en hoofdstel is het gewoon te vochtig. Iemand een geniaal idee? Bijvoorbeeld zadelkast die geen vocht of iets doorlaat? Sigaar

Zijn vast wel meer mensen in dezelfde situatie, hoe doen jullie dit?

Joto

Re: Waar zadel bewaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:04

Zadelkast aanschaffen en die isoleren en goed afdekken? Weet het verder ook niet

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:05

Fietstassen. Ontzettend suf, maar ik heb fietstassen met bloemetjes en die zijn best gaaf. Kun je een hoofdstel en borstels in kwijt. Zadel kan voor op je stuur. Kan niet met ieder stuur, maar dat is ff een kwestie van puzzelen. Of een omafiets nemen, daar past het zeker op. Ja

Ik zou van een kast bij het weiland bang zijn dat iemand 'm op een dag inlaadt of openbreekt. Vastleggen aan een boom of paaltje heeft IMO niet zo heel veel zin, dan is meteen duidelijk dat er iets waardevols in zit.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:06

Ik zou dan het zadel in een zadelkast bewaren. Pas er wel voor op dat je zadel niet gestolen wordt! Beveilig je zadel desnoods met een zadelsteun waar een anti diefstalslot op zit!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:09

Ja zo zou het kunnen, Karin. Maar heb mn spul liefst gewoon daar.

(even offtopic, Karin: Ik heb Cin gekregen Haha! Weet niet of je haar nog kent? Morgen komt ze aan, eerste paar daagjes bij Olthuis en dan in een weitje met schuilstal en shetlander!)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:10

Zadelkast ja, maar dat is toch superslecht voor mn leren zadel? Zo'n kast laat vocht en alles door..

Edit: Isoleren en afdekken zou optie moeten zijn denk ik ja. Maar lijkt me nogal veel gedoe. Bestaan er geen waterdichte plastic kasten ofzo? Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:11

jawel bij de bouwmarkt bestaan wel zulke kasten... en een zadelhoes over je zadel doen helpt ook wel hoor.. En anders gewoon meenemen op de fiets... Voor hetzelfde geld ben je het zadel zo kwijt ivm diefstal!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:12

Ooh! Oke Haha! Dan moet ik maar eens even daar rond kijken!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:12

Mloes schreef:
(even offtopic, Karin: Ik heb Cin gekregen Haha! Weet niet of je haar nog kent? Morgen komt ze aan, eerste paar daagjes bij Olthuis en dan in een weitje met schuilstal en shetlander!)

Hehe, ik kom net uit het topic in je onderschrift en had daar een berichtje achtergelaten. Haha!

Wat ontzettend gaaf joh! Go jij! Go jij!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:13

Zag het ja Knipoog Gaaf he! Ben zo blij! Hyper!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:07

Kan je op marktplaats oid. geen 2ehands fietskarretje vinden ? dan kan je het achter je fiets hangen, lijkt me veel beter voor het zadel dan wanneer die altijd over het stuur hangt en kan ie er ook niet zomaar afvallen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:54

Ik had een karretje voor achter de fiets. Misschien een beetje een stom gezicht, maar wel makkelijk. Alles in de kar en op naar de wei.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:19

Ja, kan meestal de auto wel mee. Maar ik zocht eigenlijk iets voor in de wei, kast / kist die vochtdicht is. Wel aantal dingen gevonden, maaaar die zijn errug duur Tong uitsteken

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:57

Ik zou voor een kast gaan, die je een eindje boven de grond neerzet. dan zal het toch wel meevallen met de vochtigheid?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:37

Een zwevende kast Huilen van het lachen Maar ga nog even brainstormen, anders moet ik idd maar zo nu en dan met alles op de fiets. Aan de andere kant kan ik haar ook zat met een halstertje rijden, dus de dagen dat ik geen auto heb ga ik denk ik maar zonder zadel en hoofdstel rijden ofzo. Komt ganz gut. Thanks voor het meedenken!

pdjonghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:42

In eerste instantie moet je een kast hebben die goed waterdicht is of uit de regen staat (dus ook zorgen dat er zo'n rubber bandje tussen kast en deur is die het geheel goed afsluit). Waarschijnlijk kun je in een dhz-handel wel zo'n "kasttuinhuis" vinden. Vermoed dat die wel voldoen als ze diep genoeg zijn. En als je dan toch in de dhz-zaak bent, neem dan ineens ook een vochtvreter mee voor in je kast en je hebt een uitstekende oplossing voor al je materiaal. Die vochtvreter gebruik ik overigens 's winters standaard in mijn zadelkast.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pdjonghe op 16-10-08 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:44

waar ik wel eens langs rij daar staan ook de pony's gewoon op een stuk land
en daar staat een ijzere kast en dan bewaren ze hun spullen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:48

Een hoofdstelletje kan je wel ophangen bij die schuilstal, gewoon een goedkoper, ouder ding waarbij het ook niet erg is als die ooit wordt gejat. Voor de dagen dat je dan geen zadel bij hebt zeg maar.
Misschien kan je in de schuilstal wel een keukenkastje ophangen zodat je daar het hoofdstel in kan bewaren, evt tesamen met een dekje en een dekensingel (zit fijner en steviger dan bloot op de rug Tong uitsteken ) of zelfs een barebackpad oid?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:49

Nadeel is dat als je kast totaal geen ventilatie heeft en je hangt een zadel licht vochtig weg van het zweet of van de regen je zadel ook gaat schimmelen want het vocht kan nergens heen...
Daarom zijn ventilatiegaatjes nodig.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:00

Ik zou het gewoon op en neer blijven zeulen. Ik snap dat je het liever daar hebt en voor het gemak zou ik de spullen ook liever op locatie willen hebben, maar het is mij te diefstal gevoelig. Dan maar wat ongemak voor het op en neer sjouwen.

Wat een kast betreft; of de kast is niet goed geisoleerd en laat vocht binnen of de kast is wel goed geisoleerd en laat het transpiratie vocht niet naar buiten. Wat mij betreft is dat kiezen tussen twee kwaden.

Dat karretje voor achter je fiets lijkt me trouwens de beste oplossing. Kan je die als zadelkast inrichten en thuis achter slot en grendel bewaren.

Ik heb het geluk dat ik mijn spullen op stal op een kastenzolder kwijt kan. Helaas heb ik maar een houten kast. Momenteel is dat niet zo'n ramp omdat ik een gaar kadet zadeltje heb, maar ik ga binnenkort wel op zoek naar een nieuw zadel en dan moet manlief toch echt weer gaan sleutelen aan mijn kast als ik geen ijzeren kast kan bemachtigen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:08

Ik heb een fijne stalen kast, zo'n oude legerkast. Die zijn echt ideaal als zadelkast! Zijn ook wel te vinden op marktplaats, maar de meesten staan op een of andere manier in Gelderland Clown

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:13

Ik vind de fietskar wel een heel slim idee, een soort verplaatsbare zadelkast. Thuis kun je het in de schuur rijden zodat het weer veilig opgeborgen is.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:52

ik kan je op een briefje geven dat als je je zadel daar in een kast laat zitten, dat ie binnen een week weg is. Ik heb zelf zo'n 6 jaar lang dag in dag uit mijn zadel op mn stuur meegenomen. zoals al gezegd werd hoofdstel en poetsspullen in fietstas. je zegt dat jeaf en toe een auto hebt, dan hoef je toch niet supervaak je zadel op de fiets mee te nemen? ik zou iig niet het risico willen lopen dat alles weg is. bovendin kon ik prima fietsen met een zadel op mn stuur!

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:23

nou ik weet niet hoe groot de schuilstal is maar je zou daar een grote kluis of een zadelkast met slot in kunnen zetten. Of misgien woont er een kennis of zo iets vlakbij dat weiland dat je daar je spullen neer kan leggen. Pling