Wintervacht en dressuursingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wintervacht en dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:01

Hoe gaan die 2 samen? Haha! Ik heb sinds kort een mooi dressuurzadel met van die lange singelstoten en een korte singel erbij. M'n pony begint alweer een wintervachtje te krijgen en die haartjes zitten daar toch wel erg in de weg daar en gaan overal tussen zitten. Ik ben bang dat er zo singelwondjes gaan ontstaan.
Hoe doen jullie dit?

Marieke_K

Re: Wintervacht en dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:01

Anatomisch gevormde singel Lachen Sinds ik die heb, gaan wintervacht en dressuursingel samen. Ik heb die van thorowgood, vind het zelf een erg fijne singel! En na het aansingelen even de voorbenen naar voren trekken dat de huid onder de singel strak ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:37

Komen er dan ook geen haartjes tussen de gespen? Dat is bij ons voornamelijk het probleem.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:12

bij een dressuursingel liggen de gespen op de stof of het leer, dus haren tussen de gesp lukt eigenlijk niet eens.

inderdaad een goede singel kopen met iets een vorm erin en het been naar voren trekken aan beide kanten na het aansingelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:20

LiSSy schreef:
bij een dressuursingel liggen de gespen op de stof of het leer, dus haren tussen de gesp lukt eigenlijk niet eens.

inderdaad een goede singel kopen met iets een vorm erin en het been naar voren trekken aan beide kanten na het aansingelen

Ja
lukt prima..
(fjordje, met wel érg extreme wintervacht)
vorige winter had ik een Barefoot Cheyenne met dus een dressuursingel, en je zag lichtjes afgebroken haren.. die kwamen er dus wel tussen..
nu een westernzadel, dus ben ik wel erg benieuwd wat nu Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:43

Mijn pony begint nu lichtelijk een wintervacht aan te maken en er zitten nu al haren tussen de gespen, ik heb gewoon een goede Wintec dressuursingel waar de gespen op het kunststof liggen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:21

bella zit nu ook enorm in haar vacht (wordt dit weekend geschoren) maar ik krijg geen haren tussen de gespen.
heb een kavalkade singel en bij de gespen aan de bovenkant open is maar aan de onderkant nog een stuk doorloopt zodat de gespen daar op liggen