hoe weten hoeveel grams een deken is?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

hoe weten hoeveel grams een deken is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:05

Hey,

ik vraag me nu toch af hoe ik kan zien hoeveel grams een deken gevuld is? Koop mijn dekens tweedehands omdat mijn lieve knollen ze zo graag slopen Haha! En de verkopers weten me het vrijwel nooit te zeggen.

Staat het op een ticketje ofzo? Zou wel graag weten hoe dik een deken is voor ik het laat opsturen natuurlijk....

Wie heeft een geheugensteuntje Bloos Koe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: hoe weten hoeveel grams een deken is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:48

Lijkt mij dat dit op het merkje staat. Je kunt het iig niet aan de buitenkant zien of je moet merk en model weten dan kun je dit misschien nog via internet traceren.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:15

Ja dat vraag ik me ook af. Laatst heb ik een nieuwe ANKY turnhout/stable deken gekocht maar heb geen flauw idee hoeveel grams deze is. Hij is dik maar het staat volgens mij niet op de kaartjes.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:42

Bij mijn dekens staat het op het labeltje waar de maat en was voorschriften op staan, maar ook niet bij alle!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:52

op de weegschaal leggen? ik wil dit ook graag weten, maar zou ook niet weten hoe, dus wie weet brengt de weegschaal uitkomst?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:43

Ik zou ook graag eens weten hoe het moet, je moet het idd weten bij aankoop of van de verkoper Nagelbijten / Gniffelen
Heb ook nog een 'unidentified' deken liggen haha, volgens mij is hij een verwassen 300 grams dus nu rond de 200, hij is wel loeizwaar vergelijken bij mn andere dekens, maar ook sterk en goed waterdicht dus vind het wel prima..

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:45

Je kan het ongeveer voelen als je de verschillende vullingen een beetje kent. 0 grams is duidelijk, behoorlijk dik is meestal 300/350 gram en daartussen 200/220 gram. Extreem dik is dan echt 400 gram ofzo, maar die zijn er vaak niet zo heel veel.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:00

De dikte staat niet in alle dekens vermeld.

Bovendien geeft het alleen aan hoe dik deze is, niet hoeveel warmte deze vast houdt..
Een donsvoering is nl veel lichter, maar wel warmer dan bv een synthetische vulling. En wol is juist veel zwaarder.

Denk dat het gewoon een kwestie is van voelen.. en zit je er 50 gram naast.. so be it.
Het verschil tussen 200, 300 en 400 voel je wel als je em vast hebt.. qua dikte en gewicht..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:03

Als het aantal grams er niet in staat schrijf ik het na aankoop met een merkstift op de voorkant van de deken, zo raak ik niet in de war Pling

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:04

Ook wel slim idd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:05

@nibbite: slimme tip Haha! Ga ik in het vervolg ook doen Tong uitsteken

Blijkbaar toch volk genoeg die het ook willen weten, dacht al dat ik stom was Huilen van het lachen

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:44

CarolShadow schreef:
op de weegschaal leggen? ik wil dit ook graag weten, maar zou ook niet weten hoe, dus wie weet brengt de weegschaal uitkomst?

Weegschaal is de uitkomst maar moet je wel de oppervlakte van je deken weten. En weten wat de norm van oppervlate is waar ze het gewicht over aan geven.