Qua boomloze dressuurzadels heb je de London van Barefoot , de "Engelse" uitvoering van de Cherokee is ook heel mooi als dressuur-type en toch ook goed voor een sprongetje. Ik vind hem zelf VEEL mooier dan de London , en hij is nog goedkoper ook 
Dan heb je nog de wat stijvere merken die een minder makkelijke pasvorm hebben , maar wèl veel meer op "normale" dressuurzadels lijken. Zoals het dressuur-model van Startrekk , de Ansur , the Heather Moffet , Trekker heeft ook wat en zo nog wat onbekendere merken die je wel eens langs ziet komen op Marktplaats of Ebay. En ik heb zelf een aantal FreeForms besteld waarbij ook een heel mooi dressuur-model zat. Nu heb ik nog een FreeGait liggen van Freeform , die is ook wel richting dressuur. Erg mooie zadels , en je kunt zelf de stijgbeugelophanging verplaatsen wat ook wel leuk is.
Maar al deze zadels liggen normaal gesproken niet onder de 1000 euro... dan zijn de Barefoots goedkoper. Alleen heb je dan wel een duidelijk afwijkend uiterlijk.
Veel mensen willen dat niet omdat ze aan het standaard plaatje vast willen houden. Maar veel anderen vinden het juist wel stoer en vinden het zitgevoel en de pasvorm ook duidelijk beter dus kiezen dan (alsnog) liever voor de Barefoot.
Ikzelf vind die van Freeform het mooist , maar dat moet ook maar net je smaak zijn. En passen.