boomloos dresuurzadel ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

boomloos dresuurzadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:57

zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
want ben het eigenlijk zat om steeds te passen enz en wil graag over op bommloos.
maar nu vroeg ik me af of zo'n zadel echt wat is en van welke merken je het hebt enz enz.
ik ben niet echt thuis in het boomloze vandaar deze vragen
Clown

Dapnik

Re: boomloos dresuurzadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:50

Ik heb een barefoot london op mijn haf liggen, ze is nu heerlijk op mijn zit te rijden en ook lekker ontspannen. Helaas is dit niet een zadel om mee te springen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:04

Qua boomloze dressuurzadels heb je de London van Barefoot , de "Engelse" uitvoering van de Cherokee is ook heel mooi als dressuur-type en toch ook goed voor een sprongetje. Ik vind hem zelf VEEL mooier dan de London , en hij is nog goedkoper ook Lachen

Dan heb je nog de wat stijvere merken die een minder makkelijke pasvorm hebben , maar wèl veel meer op "normale" dressuurzadels lijken. Zoals het dressuur-model van Startrekk , de Ansur , the Heather Moffet , Trekker heeft ook wat en zo nog wat onbekendere merken die je wel eens langs ziet komen op Marktplaats of Ebay. En ik heb zelf een aantal FreeForms besteld waarbij ook een heel mooi dressuur-model zat. Nu heb ik nog een FreeGait liggen van Freeform , die is ook wel richting dressuur. Erg mooie zadels , en je kunt zelf de stijgbeugelophanging verplaatsen wat ook wel leuk is.

Maar al deze zadels liggen normaal gesproken niet onder de 1000 euro... dan zijn de Barefoots goedkoper. Alleen heb je dan wel een duidelijk afwijkend uiterlijk.
Veel mensen willen dat niet omdat ze aan het standaard plaatje vast willen houden. Maar veel anderen vinden het juist wel stoer en vinden het zitgevoel en de pasvorm ook duidelijk beter dus kiezen dan (alsnog) liever voor de Barefoot.

Ikzelf vind die van Freeform het mooist , maar dat moet ook maar net je smaak zijn. En passen. Lachen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:06

Hoi

Ik heb een barefoot cheyenne
Heerlijke zadels , maar ik heb het zadel wel altijd afgewisseld met mijn kieffer

Met de London heb ik geen ervaring
Maar bij boomloos kan je altijd een testzadel aanvragen hoor, die mag je dan een week gebruiken en je betaald alleen de verzendkosten naar de volgende gebruiker

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:05

ik heb de barefoot cherokee als "dressuurzadel" wel een klassieke zwarte uitvoering zonder paardehoofd en tierelantijntjes wou eigenlijk de london maar die schoof op mijn paard steeds naar voren.

ik vind het heerlijke zadels, je moet in het begin even wennen en je paard ook want het voelt anders dan een boomzadel maar het zit superzacht en rijd/dressuurd heerlijk.