Boommaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:37

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om alles eens een keertje goed op een rijtje te krijgen Haha!
Je leest over boommaten varierend van small tot wide, 30 tot 40, fit 1 tot 4 en ga zo maar door. Maar welke maten komen nou overeen met elkaar en hoe moet je er naar kijken?
Mijn pony moet nu dus een zadel hebben met boommaat extra wijd, maar welk nummer of welke fit hoort daarbij?

Heeft iemand een mooi overzichtje bijvoorbeeld? Haha!

lonnie

Re: Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:42

dat is niet op een rijtje te zetten, het is bij elk merk nl anders. het ligt er dus aan welk merk je neemt. kwestie van GOED passen. volgens mij heb je een haflinger, veel reguliere zadels zijn niet breed genoeg

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:44

Klopt, heb nu een massimo vzh op het oog, boommaat 40, dus dat zou dan wel aardig in de richting komen?

Ik ben ook wel benieuwd voor mijn eigen pony, maar ook in het algemeen, om toch goed te kunnen volgen over welke maat het nou eigenlijk gaat in een verhaal Vork
De cijfers en 'gewone' maten kan ik nu wel aardig rijmen, maar vooral de fit maten weet ik niet

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:01

zoals gezegd, welke fit welke maat is verschilt per merk, weinig an te zeggen dus.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:11

Massimo boommaat 40 is ongeveer de witte wintec boom.
Dus een 34 wintec. Maar een 40 massimo.
Jammer dat er niet een maat of kleur is. Zou het een stuk eenvoudiger zijn.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:21

Het verschilt zo erg per zadel. Ik had een witte wintecboom, die werd toen extra wijd genoemd. Nu heb ik een KN maat wijd, maar een fit 4 van kentaur (de breedste) was veel te smal...