[WN] bell boots

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

bell boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 13:10

Ik zou graag tot de aankoop van bell boots of overreach boots gaan, want mijn paard durft tijdens de galopwissel wel eens tegen zn voorste hoeven te tikken.

Nu weet ik alleen niet wat daarvoor het geschiktste is, de bell of de overreach boots?

Zou iemand mij het verschil in functie kunnen uitleggen, en me helpen bij mijn keuze?

Kirrr

Re: bell boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:02

Volgens mij is er geen tot weinig verschil. Moest er een groot verschil zijn dan ga ik hier weer iets bijleren. Ik heb gewoon bell boots van bij william voor washaki en ze werken prima, alles is netjes bedekt dus...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:04

mijn paard doet hetzelfde, ik gebruik daar gewoon die springschoenen (neopreenachtig) van kieffer voor.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:10

Er is toch wel een prijsverschil, dus ik neem aan dat er ook wel een verschil in functie zal zijn??

Mijn gedacht was dat de bell boots ook meer de voorkant van de hoef bedekken, maar das dan ook enkel op basis van foto's dat ik da denk...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:15

Misschien er verschil dat er bij overreach boots zo'n bolletje inzit om ze op hun plaats te houden en bij bell boots niet...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:18

De bell boots zijn er ook in "no-turn"...
Laatst bijgewerkt door alyel op 05-10-08 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:19

Wacht ik heb het gevonden, google is uw vriend, weeral iets bijgeleerd vandaag. (http://www.bokt.nl/wiki/Western_beenbescherming)

Overreach Boots
In tegenstelling tot bell boots zijn deze aan de voorkant open, waardoor alleen de achterzijde van het been/de hoef beschermd wordt.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:20

Aha

Jah, ben nog niet zo vertrouwd met dat Wiki-gedoe.

Had al wel gegoogled, maar ni echt veel betrouwbaars gevonden.

Maar, nog iets... Er zijn dus ook bell boots met ook een open voorstuk, die dus OOK BELL boots worden genoemd...Open front bell boots. Maar zijn dit dan ook overreach boots, ofwat?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:23

Gleyla schreef:
Aha

Jah, ben nog niet zo vertrouwd met dat Wiki-gedoe.

Had al wel gegoogled, maar ni echt veel betrouwbaars gevonden.

Maar, nog iets... Er zijn dus ook bell boots met ook een open voorstuk, die dus OOK BELL boots worden genoemd...

Volgens mij neemt men gewoon die benamingen niet zo nauw, zoveel verschil is er nu ook weer niet, enkel in prijs dan. Heb op google ook vaak dezelfde foto gevonden bij bellboots en bij overreachboots dus...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:41

Ik heb zo ook de indruk dat de neoprene versies meer western-gerichter zijn, klopt dit?

Zou me anders goedkoper uitkome als ik rubbere nam, maar is die kwaliteit hetzelfde ??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:45

Gleyla schreef:
Ik heb zo ook de indruk dat de neoprene versies meer western-gerichter zijn, klopt dit?

Zou me anders goedkoper uitkome als ik rubbere nam, maar is die kwaliteit hetzelfde ??

Ik had eerst de rubberen, maar bij washaki schuurden ze 5 van de 10 keer, soms wel en soms niet. Heb deze dus snel weggegooit, sinds ik de neoprene heb geen enkel probleem meer gehad dus... Maar aangezien de rubberen bij veel dressuurpaarden toch wel gebruikt worden zal het misschien eerder met washaki te maken hebben dan met het rubber...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:49

Ik vraag me af, omdat de rubbere aanzienlijk goedkoper zijn, of ze wel even "shock-bestendig" zijn als de neoprene?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:59

als ik me indenk hoe het materiaal voelt , NEE Knipoog

Neopreen is dan meer schokdempend als het ware, heb een ballentrapper thuis staan en dan wil je echt wel goed spul hebben om te beschermen.

Westernsport heeft het ook, wellicht is het daarom nu ook van Kieffer, er komt veel uit de westernsport valt me op.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:20

Springschoenen werken daar ook wel goed voor neem ik aan

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:18

Ik heb diverse bellboots geprobeerd, maar hoe ze ook beloven met de turn stop niet te draaien, bij mijn paard zitten ze allemaal in no time achterstevoren. Gebruik nu dus combiboots van PC en die bevallen goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:32

WN-AM -> WN-TR

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 17:25

Heb er voor 12 euro gevonden bij Lonestarstore.
Van het merk Arena masters

Iemand ervaring met dit merk?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:28

Nadeel van comboboots is dat ze vrij kostbaar zijn en ook weleens voor schuurplekken zorgen. Bovendien: als er slijtage optreed aan bijv alleen het bellboot gedeelte van de beenbeschermer, je meteen alles moet vervangen.
Ik zou opteren voor beenbeschermers en losse bellboots (bv. van Professional Choice)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:56

ik heb gewoon bellboots van Harry´s Horse voor 14,95 en die voldoen prima, draaien wel eens maar pownie heeft er geen last van, heb ze gewoon in gebruik onder mn 3in1boots

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:08

Interessant topic!

Wat ik bij al mijn paarden voorheb, is dat de bellboots niet meer passen als de beenbeschermers aan zijn. Ik heb de Elite SMB van PC. Die komen zo laag, dat de bellboots en de beenbeschermers elkaar overlappen. Hoe lossen jullie dit op?