Zadel voor een Fjord

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sollita

Zadel voor een Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:22

Ik heb sinds kort de verzorging over een fjord. Ze is lange tijd niet bereden en ds een beetje te dik. Nou had de eigenaar wel een zadel, maar volgens mij is die wat aan de kleine kant. Hoe kan ik zien of een zadel goed zit en weten jullie hoe je aan een goed zadel(plus hoofdstel) komt.?
Zoals jullie horen ben ik niet superervaren hierin, maar, we kunnen altijd leren hea:D
Bedankt alvast!
x

8nnemiek

Re: Zadel voor een Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:23

Je kan een zadelmaker laten komen, die kan het zadel controleren en eventueel een passend zadel zoeken voor de pony.
Een andere optie is een boomloos zadel, dat past wat sneller, vooral op ronde paardjes als fjorden en tinkers, en groeit ook met je paard mee als die zijn vet inwisselt voor spieren Knipoog

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:24

Je kunt ook met je paardje naar een Divoza gaan en daar gebruikte zadels passen, dat zal wat minder kostbaar zijn. Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:59

Beetje brede dikke Fjord is het vaak het handigst een zadel door zadelmaker op maat te maken...dan ligt ie iig 100% goed

Ik heb een Zaldi Jupiter 2000 op mijn Fjord die speciaal voor hem op maat gemaakt is.

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:07

Vooral als je paardje nog wat kilo's kwijt moet kiezen voor een zadel met verwisselbare boom of eerst poosje aan hand / longe trainen om hem wat slanker te krijgen en dan pas het zadel laten aanmeten. Laat het door een ervaren persoon bekijken want een passend zadel is superbelangrijk!
Voor meer info over zadels en pasvorm en zo; www.happyhorseadvies.nl

Veel plezier met je paard!