Transportbeschermers op stal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Transportbeschermers op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:07

Hoi!

Van het weekend heb ik weer wedstrijden, dus ga ik zo bezig met de voorbereidingen qua paard.
Nu is het alleen zo dat mijn paard gedeeltelijk geschoren is, hoofd en benen niet. Daarbij is het ooknog eens een paard met lichte benen.
Straks ga ik mijn paard wassen en word die weer mooi schoon. Alleen staat die dan 's nachts op stal en is het een beetje een smeerkous.

Is het een mogelijkheid om op stal transportbeschermers om te doen, omdat ik nu niet de beschikking hebt over (stal)bandage's. Het zijn zachte transportbeschermers, laag model.
Zou het kunnen voor een nachtje?

Benen opnieuw wassen kan wel, maar die blijven zo lang nat omdat die niet geschoren zijn.

Alvast bedankt Lachen

8nnemiek

Re: Transportbeschermers op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:10

Is droogshampoo geen oplossing?
Dat kun je erop sprayen, even laten intrekken, en dan met een warme, natte doek eraf wrijven, en dan zijn de mestvlekken bijna helemaal weg Lachen
Ik heb t ook gebruikt toen mn paard op keuring ging, snel nog even van tevoren de knieën schoongemaakt, die waren helemaal groen Clown Maar uiteindelijk toch spierwit geworden.
Ik heb trouwens cowboy magic greenspot remover gebruikt. Superspul Lachen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:25

Jammer genoeg lukt het niet om vandaag nog langs een ruitersportzaak te gaan (het punt niet dat wij 1 in de buurt hebben met groot assortie).

Vandaar de vraag dus Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:22

Ik zou het niet snel doen een hele nacht, het wordt niet alleen erg warm onder die beschermers, maar je hebt ook nog kans dat je paard eraan gaat bijten en/of ze los weet te krijgen, en als ze dan half loslaten en je paard raakt in paniek dan ben je verder van huis.
Dus ik zou deze keer nog even wassen 's morgens, en dan in t vervolg droogshampoo gebruiken bv Lachen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:24

Vorige eigenaar van mn paard deed het altijd. Heb het zelf ook wel gedaan en heb er nooit last meegehad.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:24

Ik zou het ook niet doen nee. Er zitten wel wat risico's aan.
Beetje vroeger opstaan misschien? Schijnheilig

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:08

Ik zal het ook zeker niet doen. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt.
Soms wil wat glans en antiklit spray op de benen wel helpen om ervoor te zorgen dat je het vuil makkelijk weer van de benen wast.
En een extra dikke laag stro in de stal doet ook wonderen.
Als je echt iets om de benen wilt hebben heeft de paardendrogist speciale beschermers die je op stal en in het land om kan laten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:11

Ik zou niets om de benen heen doen, half uurtje eerder op stal, even schoonwassen, 5 min stappen en benen zijn droog.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:24

Ik denk dat het erg gaat broeien als je de hele nacht die transport beschermers om houdt.Vooral omdat je zegt dat hij veel haar op de benen heeft.
Waarschijnlijk sloopt je paard ze er in de loop van de nacht ook wel af.