Zadel probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 16:00

Dit is nou weer het zoveelste zadel dat niet past.. Hebben wij nou altijd pech? Heb voor mijn paard in februari een zadel laten aanmeten en hij keilt nu achterover. Ik denk dat het zadel te strak ligt voor waardoor hij teveel omhoog komt en teveel achterover ligt..

Zelfde verhaal bij ons andere paard, zadel past niet goed.. Volgende week komt iemand een nieuw zadel passen. Mijn zus haar paard had ook al een slecht aangemeten zadel waarvoor nu een Anky in de plaats is gekomen.

Maar het zadel dat in februari aangemeten is lag echt goed, en is zeker vakkundig aangemeten Verdrietig

Jeannine

Re: Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:04

Misschien heeft hij meer bespiering gekregen waardoor het zadel nu te smal in vanvoren en gaat kiepen. Ik ben ook al aan mijn 6 de zadel geloof ik *zucht*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:04

Als ie achterover hangt, misschien zijn de kussens dan te plat geworden?
Zo niet, misschien is het paard de afgelopen tijd flink van vorm veranderd? Hoe oud is je paard? En heb je afgelopen zomer anders getraind dan de winter ervoor?

Als je paard nogal vaak van vorm verandert dan is t misschien een idee om eens een boomloos zadel te proberen Lachen Of een zadel met verstelbare boom zoals wintec..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:05

Als je je zadel pas net hebt zit daar meestal toch een gratis opvulbeurt bij binnen een jaar?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:53

Ik had mijn zadel ook nog niet zo lang en ligt nu ook niet goed meer. Ik heb nu een WOW aan laten meten, kun je helemaal zelf samenstellen en zit gewoon goddelijk.
De meeste paarden lopen er ook nog eens beter onder en als je een ander paard koopt is het voor dat paard ook weer passend te maken, doordat alle onderdelen los zijn.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:08

Is boomloos niet iets?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:06

Ik rijd dressuur dus boomloos geen optie, het klopt inderdaad dat hij erg veranderd is. Maar dat was bij die andere 2 zadels van onze paarden niet het geval.. Dat was gewoon domweg dat zadelmakers het zadel verkeerd hebben aangemeten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:38

Waarom is boomloos geen optie als je dressuur rijdt?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:21

Er zijn wel dressuurzadels waarvan je niet zou zeggen dat er geen boom in zit, bijvoorbeeld Startrekk dressuur en Trekker dressuur master II.
Toen ik de OP las dacht ik wel meteen bij mezelf hopelijk overkomt mij dat nooit, misschien moet ik toch maar gelijk een WOW aanschaffen. Tis dat het echt een duur zadel is, anders wist ik het wel.