Touwhalster 7 mm touw toch te dik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Touwhalster 7 mm touw toch te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:27

Hoi allemaal,

Ik heb pas touw gekocht om een touwhalster van te maken voor m'n vz-shetjes.
Ik heb op veel plaatsen op internet en ook op bokt gelezen dat het touw minimaal 6 mm dik mag zijn, niet dunner dan dat (omdat het dan kan snijden enz.)

In de winkel waar ik was hadden ze geen 6 mm maar 7 mm touw, ik dacht dus 7 mm is wel goed aangezien 6 het minimum is.
Nou was ik gister bij de shetjes en voor mijn gevoel was het touw best dik, de knopen leken ook erg dik voor die kleine koppies.
Nou was mijn vraag, of sommige van jullie toch dunner touw gebruiken voor die kleintjes (wat toch nog zal snijden naar mijn idee), of dat de knopen dan ook zo dik lijken in vergelijking met een touwhalster voor een paard?

Tips en/of fotovoorbeelden zijn welkom Lachen

Edit: mijn touw komt uit een Bever bergsprot zaak, in het midden zit een soort plastic strookje, met daar omheen touw geweven, is dat bij jullie ook zo?
Laatst bijgewerkt door snowdon op 08-12-08 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [NH] --> [HAR]

_Claire

Re: Touwhalster 7 mm touw toch te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:28

6 tot 8 mm mocht dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:31

Ik heb voor zowel mijn paard als mijn mini het zelfde touw voor de touwhalsters. (wel laten maken trouwens) Maar het lijkt helemaal niet te grof en te dik voor zijn kleine hoofdje. Het lijkt precies als bij mijn paard.

Persoonlijk zou ik geen dunner touw gebruiken, maar kan me ook voorstellen dat te dikke knopen niet prettig zijn voor de paarden.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:33

misschien door het plastic stukje binnenin dat het zo groot lijkt
doordat je het niet goed strak kunt trekken door het plastic?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:35

Heb je de knopen wel goed plat gelegd, niet met het touw gekruist?
Ik heb zelf een halster van 6 mm en eentje van 8 mm, de knopen zijn inderdaad een stuk dikker bij het 8mm halster, maar volgens mij nog niet te dik voor een shet.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:42

Klopt idd _Daniella, door dat plastic kan ik het touw niet super strak trekken, ik vroeg me gister ook af of dat het plastic er eigenlijk wel in hoorde te zitten.

@ mystictinker, dat zou idd ook kunnen, dat ik ze niet goed plat heb gemaakt, zou daar vandaag eens even naar kijken Tong uitsteken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:44

-> NH

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 17:06

Heb vanmiddag ander touw gehaald, 8 mm en zonder plastic er in.
Daar net bij de pony's ding in elkaar geknoopt en de knoopjes zijn kleiner dan het 7 mm touw, ook kon ik deze knoopjes goed strak trekken.
Dus probleempje is al opgelost, voortaan geen touw met plastic strookjes er in Haha! hihih