Ervaring met de Trekker pro endurance of vergelijkbaar zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Ervaring met de Trekker pro endurance of vergelijkbaar zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:12

Hoi!
Zoals ik in de titel van dit topic al aan heb gegeven ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met een Trekker pro endurance zadel of een vergelijkbaar zadel.
Groetjes Laura

Hannanas

Re: Ervaring met de Trekker pro endurance of vergelijkbaar zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:06

ja ik.
wij hebben er 1 voor onze brede sf's.
Niets mis mee. lekker zadel.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:29

sf's?
Kun je nog wat meer over je ervaringen met het zadel vertellen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:34

Schwarzwalder fuchs.
Groffe haflingers.

Het zadel is van soepel zacht leer.
Wel wat glad. Is ruim te verstellen.

Voor ons was het de ideale oplossing door het velen veranderen en boommaat 44.

Er zijn nog wel wat minpuntjes, het is uittesten of dat veranderd. Je moet er even handig in worden , dat verstellen, zo is ze nu wat magerder dan met het passen. En of je nu je stijgbeugels op ophanging 1 of op 2 wilt.
Heb er pas 3 keer op gereden.
Zweetafdruk is keer op keer super, ondanks het "uittesten" was het beste is, gelijke en betere drukverdeling dan een boomzadel, omdat die sneller knelt, de trekker is natuurlijk super veelzijdig en flexibel maar toch stevig. Het heeft ook geen boom die kan irriteren/drukken etc.

Paard zelf loopt trouwens beter dan ooit. Ondanks dat hij dus nog niet optimaal ligt.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:36

Ik heb er ook een, die ligt op een dikke ronde Fell pony, zonder schoft. Ik ben er erg tevreden over, kwaliteit leer is goed, alles is verstelbaar, er zitten kussens onder het zadel, dus je hoeft niet perse een speciaal pad eronder. (Ik heb er een grandeur pad onder) Hij is heel kort, dus past ook goed op kleinere paarden en ponies.
Ik vond hem het beste van alle boomloze zadels die ik totnutoe getest heb. Ook omdat bij mijn pony alle zadels schuiven bij opstappen, ook alle boomzadels en bij de Barefoot kon ik nog geeneens opstappen zonder dat het onder zijn buik bungelde, terwijl ik echt heel hard (te hard) had aangesingeld. De trekker schuift ook, maar echt minimaal, ik moet er mee leren leven, dat heb je nu eenmaal als je paard/pony erg rond is en geen schoft heeft, helaas.
Het enige nadeel, is dat de zweetbladen erg lang zijn, waardoor heel veel dekje niet passen in die lengte. Maarja, als dat het enige nadeel is.... Haha!
Ik heb sinds kort ook een paard met een normale schoft, daar ga ik het ook op uittesten, ik zal er dan foto's van nemen.
Dit is nog een topic erover:
[NA] Boomloos zadel; trekker dressage endurance

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:24

Smaos bedankt voor het delen van je ervaring.
Het topic waarnaar je verwijst heb ik al gelezen. Reden om een niew topic te starten was dat dat topic oud is en dat het over het vorige model gaat. Ik ben juist benieuwd naar de ervaringen met het neiuwe model, omdat ze dit toch hebben verbeterd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:12

Ik heb het nieuwe model, net 3 weken oud.

Perfect zadel! ( zonder suede ) Voor meer info kan je ook pm-en als je meer wilt weten dan hier nu staat.

zirri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:44

Ik heb een trekken pro endurance te koop momenteel. Het is een bruine. Het is een prima zadel, maar omdat mijn paardje achter overbouwd is gruift het op haar te erg naar voren waardoor ik telkens op haar nek beland. Ik heb nu een massimo besteld.

De trekker is heel goed aan ieder paard aan te passen door de verschuifbare kussens, zitting, en makkelijk aan te passen voorboom. Hij lag bij mij op een fjord maar zoals ik al zei is hij nu te koop. hij is pas een half jaar oud vraagprijs 800 euro. Hij is in zeer goede staat.