Stübben fan, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Stübben fan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:52

Ik ben een enorme fan van stübben, wie heeft daar nog meer last van?
Ik wil dalijk ook graag een zadel van stübben op mn paard hebben en dan ook helemaal aangemeten.(Idd begin nu alvast met sparen Gestoord .. )
Ik vind de kwaliteit en afwerking gewoon echt geweldig!
Waarom ben jij wél of juist géén stübben fan?
Welk zadel vind je fijn (maakt niet uit of t spring/dressuur of veelzijdig/trekking is)
Wat vind je de voor/nadelen van stübben? Positieve/negatiever ervaringen hoor ik graag Lachen

linky

Re: Stübben fan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:55

Ik heb een Stubben Parcival dressuurzadel uit 1971..................... en er mankeert nog niks aan; je kunt uiteraard wel goed zien dat het gebruikt is! SUPERzadels, gaat nog wel 20 jaar mee en waarschijnlijk nog wel langer.
Verder een Stubben Scandica, heerlijk zadel maar kwalitatief niet te vergelijken met m'n oudje.

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:57

Wij hadden een superfijn Stübenzadel (scandica) maar er is vorig jaar bij ons ingebroken en toen hebben ze het gestolen Huilen Het zag er nog uit als nieuw.

Nu hebben we een prestigezadel en ik moet zeggen dat ik het fijner vind. (zit ik veel vaster met die skriele billetjes van mij)

Maar qua kwaliteit ben ik ook van mening dat er niks boven stuben gaat.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:59

het zadel van mijn bijrijdpaard is ook n stubben, en al ongeveer 30 jaar oud. Is nog perfect mee te rijden, je ziet alleen wel dat het al wat ouder is. Mijn vz shetlander heeft ook een stubben. Ook nooit wat over te klagen gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:14

linky schreef:
Ik heb een Stubben Parcival dressuurzadel uit 1971..................... en er mankeert nog niks aan; je kunt uiteraard wel goed zien dat het gebruikt is! SUPERzadels, gaat nog wel 20 jaar mee en waarschijnlijk nog wel langer.
Verder een Stubben Scandica, heerlijk zadel maar kwalitatief niet te vergelijken met m'n oudje.

Heb jij foto's van dit zadel, want dat lijkt me nu nog eens geweldig om et mogen zien!!
Ik vind Stübben ook geweldig mooi, en super kwaliteit.
Ooit eens één gereden, dat vergeet je niet zomaar even.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:48

kwaliteit van stubben is een van de beteren,om het zacht uit te drukken.
zelf vind ik ze niet fijn zitten,maar dat is natuurlijk persoonlijk. ik vind ze vrij hard

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:51

Vwb 'rijcomfort' ligt het een beetje aan het model, maar op zich gewoon toppie zadels.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:32

Ik heb ook nog een Stubben Parcival van 30 jaar oud liggen (kan helaas niet achter de fabricatiedatum komen, maar het is vergelijkbaar met andere modellen van die leeftijd). Super zadel, nooit meer stuk aan geweest dan een naadje. Inderdaad hard en zonder kniewrong, maar ik vind die vrije zit prettig. Je moet er echt in zitten, je wordt niet in een houding gedwongen. En het is meer close contact dan echte close contact zadels ooit geweest zijn.

Ik wil m binnenkort op internet zetten, geloof niet dat ik er nog veel voor ga krijgen.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:22

ik vind ze wel fijn zitten enzo maar ze zijn zo duur:+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:29

ik vindt stubben ook supper fijn!! en goede kwaliteit!!
maar kn zit ook heerlijk!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:40

Ik heb allleen een neusriem van stubben. Tig jaar oud waarschijnlijk en nog supersoepel, tweedehands gekocht en eindelijk past er eens een neusriem die ook van echt goede kwaliteit is. Jammer genoeg bruin maar dat ligt natuurlijk niet aan stubben. Zadel ga ik er waarschijnlijk niet van kopen (WOW zadel) maar beugelriemen en alles staat wel op mijn lijstje.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:05

Stubben is gewoon helemaal geweeeeeldig. Sterk, super afgewerkt en top leer.
Ik heb een Stubben Siegfried vzh op spirng gericht, een Stubben Scandica Dressuur extra (staat te koop Knipoog ) en net een nieuw tweekleurig Stubben Maestoso de luxe.
Mijn moeder heeft voor haar pony een Stubben Scandica vzh.
Echt, ik zal niets anders meer hoeven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:07

Scandica Ja
Nog niet eerder zo`n fijn zadel gehad!
Alleen met hele lange buitenritten merk ik dat ie toch wel hard is maar met normaal rijden is het super. Vlakke zit en toch veel steun!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:15

Ik had er 2, een dressuur en een veelzijdigheid richting springen.
Het dressuurzadel was een Stübben Tristan. Fijn zadel, jammer genoeg lag ie niet goed op mijn paard. Ik heb nu een KN Allegro erop liggen.

Mijn 'springzadel' is een Stübben Siegfried uit 1974. Jaartal stond nog in de boom toen de zadelmaker 'm openmaakte. Ok, hij heeft een paar 'oorlogswonden' maar verder is ie nog in topconditie.

Kaka schreef:
(kan helaas niet achter de fabricatiedatum komen, maar het is vergelijkbaar met andere modellen van die leeftijd).
Als het nummer nog goed leesbaar is, kun je 't opvragen bij Stübben. Heb ik begin dit jaar ook gedaan met mijn Tristan, had binnen 2 dagen een keurig antwoord terug. Je kunt gewoon in het Nederlands mailen. OK dan!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:52

Ik heb een stubben excalibur zadel. Behoorlijk oud, maar volgens de zadelmaker kan hij nog jaren mee. Misschien dat ik ook maar eens ga mailen naar stubben... ben wel benieuwd naar het jaartal.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:57

Ik vind stubbenzadels heerlijk. Ik heb met een VZH en een springzadel van stubben gereden. Echt hele fijne zadels.

Mijn zadelmaker is er minder positief over, maar dat is meer
omdat de stubbenmakers geen aanpassingen willen maken en de zadels al jaren ongeveer het zelfde model houd. (vaak toelopende kussens).

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:19

Ik vind alles van Stübben erg mooi. En Duitse Degelijkheid, daar houd ik wel van.
Ik ben eens in een ruitersportzaak in DL geweest, daar hadden ze een speciale afdeling van Stübben, een soort shop- in-shop, zeg maar.
Daar keek je echt je ogen uit! Wat een spul!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:21

Ze staan ook op de site van Stübben; http://www2.stuebben.de/english en dan bij Stübben-center.
Als je eens in DL moet zijn, dan moet je er echt eens gaan kijken (van te voren ff sparen natuurlijk Knipoog )

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:22

Chiqa, ik zal wel een foto maken; dat hij van 1971 is hoorde ik van de zadelmaker die hem voor me nakeek; hij was al 2e/3e-hands toen ik hem jaren geleden kocht.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:25

Puera schreef:
Als het nummer nog goed leesbaar is, kun je 't opvragen bij Stübben. Heb ik begin dit jaar ook gedaan met mijn Tristan, had binnen 2 dagen een keurig antwoord terug. Je kunt gewoon in het Nederlands mailen. OK dan!

Ga ik idd maar eens doen. Ben wel nieuwsgierig.

Vind het overigens bijna jammer om het zadel te verkopen. Maar zonder paard heb je er ook niets meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:11

linky schreef:
Chiqa, ik zal wel een foto maken; dat hij van 1971 is hoorde ik van de zadelmaker die hem voor me nakeek; hij was al 2e/3e-hands toen ik hem jaren geleden kocht.

Leuk! Ben benieuwd naar dat zadel, had het er week geleden nog met iemand over hoe het tuig
er 20 jaar geleden nog uitzag, dus des te meer ik nieuwsgierig ben naar een zadel uit 1971

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:47

Ik vind de zadels erg goed, heb zelf de Siegfried voor springen en de Maestoso voor dressuur.
Maar de singels vind ik ver beneden de stand van Stubben. Ik heb een elastische dressuur. 1 keer gebruikt, 80 euro voor betaald en wat een onding (is dus te koop). De flappen over de gespen zijn ronduit grof, lelijk gewoon. Het elastiek rekt te veel. Het is echt een waardeloos ding.

En de hoofdstellen vind ik ook te duur. Kwaliteit is goed, maar 180 euro voor een simpel hoofdstelletje is mij te gek. Als ik het geld had, dan zou ik het misschien doen, maar aan de andere kant, voor 50 euro heb je een hoofdstel dat je tenminste nog een keer kunt vervangen als je er zat van bent.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 18:02

jaja ik ga nu alvast sparen wil er zo graag een zadel en hoofdstel van Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:30

Zadels zitten gigantisch hard, maar voor de rest vind ik ze fijn. Wel belachelijk duur qua ander materiaal. Een dekje voor 89 euro, kom op! Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:35

gewoon goed en mooi materiaal! lekker soepel leer zowel zadels als hoofdstellen. ook duurzaam: het gaat lang mee.