Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRupsje

Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 07:37

Ik ben (nog steeds) op zoek naar een 2de hands zadel, en heb nu 3 zadels op het oog, allemaal in ongeveer dezelfde prijsklasse:
1. Een Hulsebos (vlgs mij Ultimate D, iig een met een niet hele diepe zit), 6 jaar oud.
2. Een Ainsley Vanguard Optima, 10 jaar oud maar de laatste 4 jaar nauwelijks gebruikt.
3. Een Passier GG, 3 jaar oud, laatste jaar weinig gebruikt, de jaren ervoor 3x per dag. Deze is wel 200 euro duurder dan de 2 anderen, maja, het is ook een passier...

Ik wil ze alledrie gaan proberen, en het belangrijkste is uiteraard als eerste dat het goed past, en als tweede dat ik het lekker vind zitten. Ik heb ook hier al heel wat gelezen over de ervaringen met de drie zadels, maar zou toch graag wat advies willen: wat zou jullie voorkeur hebben? En extra gebruikerservaringen zijn uiteraard welkom Knipoog

davincilover

Re: Ervaringen hulsebos, ainsley en passier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:42

Met Ainsly heb ik helemaal niets, vind ze snel kaal worden op het blad. Ik vind het geen goede zadels, omdat de kwaliteit in mijn ogen snel achteruit gaat.

Met hulsebos heb ik nooit wat te maken gehad maar ik hoor daar vele goede berichten over.

Zelf heb ik een passier GG, ik vind het zitvlak best hard, maar zeker een heel fijn zadel. Ik zit zelf door dit zadel heel correct op het paard. Want je wordt niet in een houding gepust maar je moet echt zelf goed gaan zitten. Qua kwaliteit vind ik hem ook perfect.

Succes met je keuze.

hyperion89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:53

Toen ik mijn paardje nog had, had ik zelf ook een Hulsebos.

Een heerlijk zadel; nooit sprijt van gehad.
Als ik ooit nog een paard koop, komt er zeker weer zo'n zadel op.

Ik heb wel eens op een Passier gezeten, die zat ook niet slecht.

Ainsley heb ik geen ervaringen mee.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:56

Ik heb zelf een Passier GG gehad en heb er 9 jaren superveel plezier van gehad. Het heeft veel zit comfort, is super voor een goede houding van jezelf en het is natuurlijk kwaliteit.

Helaas groeide het zadel niet mee met de breedte van de rug van mijn paard dus heb ik het zadel dit jaar moeten wegdoen. Met pijn in mijn hart want ik heb er echt heel veel plezier van gehad.

Passier is zijn geld dubbel en dwars waard! Ook de service van Passier zelf is top trouwens...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:59

Ik heb zelf een Hulsebos IJslanderzadel gehad. Misschien een beetje een rare vergelijking, maar ik was ook zeer te spreken over de service van Hulsebos.

Ik ben naar Emst geweest en het zadel was al ruim 30 jaar oud. Is door hun netjes nagekeken en opgevuld. Super! Kon het zadel dezelfde dag nog ophalen OK dan!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:02

Wat een antwoorden al, thnx!

Vooralsnog dus de passier of hulsebos, zoals ik zelf ook al dacht. Ik las ook dat de boom van een passier eventueel te verstellen is door een goede zadelmaker (of door passier zelf), iemand daar ervaringen mee? Want dat vind ik eigenlijk wel het grote pluspunt van de ainsley, dat de boom verstelbaar is (paardje waar het voor is staat aan het begin van d'r "loopbaan", dus de bespiering zal zeker veranderen in de loop der tijd).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:04

Is dat bij Hulsebos niet mogelijk dan? Ik nam aan van wel?

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:07

Ja volgens mij kan dat met hulsebos ook, maar de berichten over de verdere servicekwaliteit van hulsebos zijn niet allemaal even positief (niet dat dat alles zegt, mensen schrijven toch sneller negatieve dan positieve ervaringen).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:08

Mijn mening is, ga er heen en ga het zelf ontdekken Knipoog Mensen kunnen een hoop blabla uitkramen op Bokt.

Zo was niemand tevreden over hoofdstellen van pagony. Toen heb ik maar een dure Kieffer gekocht en die knapte zo kapot. Was een nieuw hoofdstel! Ik bedoel maar Knipoog

Succes met je zoekactie! Is anders een Wintec geen optie omdat je paard nog zoveel groeit qua bespiering e.d.?

aquilino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:10

Ik heb inmiddels al weer bijna 7 jaar een ainsly, en hij bevalt me super goed. Hij ziet er nog keurig uit, maar ik verzorg hem dan ook goed. Altijd op een bokje bv, dus helemaal geen beschadigingen en ook niet kaal. Ik heb hem gekocht voor een tuigpaard van 175 cm omdat hij daar als enige zadel goed op lag, en ik niet 3 maanden wilde wachten op maatwerk. Inmiddels heb ik een 3jarige dressuurpaard van 160 cm, dus een heel ander type paard en rug, en nog steeds ligt dit zadel goed.
Ik sta op een manege, en wanneer iemand een zadel zoekt worden alle zadels van de anderen even gepast, en mijn ainsly komt heel erg vaak als een van de betere uit de bus.
Met de andere 2 zadels heb ik geen ervaring, maar mijn ainsly bevalt mij dus heel erg goed.
Oja, hij is gemiddeld over die 7 jaar 3/4 keer per week gebruikt.

succes met kiezen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:11

Ik heb zelf ook een Hulsebos en ben er erg tevreden over. Ze komen op afspraak ook bij je op stal om te kijken of het zadel goed ligt en zo niet vermaken ze hem.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:20

Passier is super. Heb mijn zadel nu een jaar of 4 en is nog als nieuw. (zonder overdreven vetten e.d. vergeet ik altijd Clown ) Heb hem 3 maanden geleden naar de fabriek gestuurd om mijn boom te laten versmallen i.v.m een nieuw paard en past weer als gegoten. Erg goede service van passier en was nog geen 100,- kwijt. Dat is het fijne van Passier, duur in de aanschaf maar je kan hem aan elk paard aanpassen.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:22

Wauw wat een replies. Dank dank dank!

@_Skess_ > ben het helemaal met je eens dat je het beter zelf kunt uitproberen, maar da's wat lastig van tevoren, dus dan zal ik het toch wel een beetje moeten hebben van andermans ervaring.

Maar als ik zo lees is iedereen eigenlijk wel tevreden over de drie zadels. Ik ga ook zeker m'n keuze niet laten afhangen van wat er hier gezegd wordt, want het belangrijkste is toch dat het past. Al zegt m'n gevoel me dat, als alledrie de zadels zouden passenen lekker zouden zitten, ik dan toch voor de passier ga, wel duurder, maar het zadel is zo mooi Kwijl en de service dus ook heel goed (ik neem aan ook bij 2e hands zadels).

Hoe dan ook, als ik het zo lees zit er in elk geval geen miskoop bij, daar gaat het me uiteindelijk om. Mocht het in de loop der tijd niet meer passen, kan ik het latijd nog verkopen, zal er dan niet veel verlies op maken schat ik zo want ze zijn alledrie heel redelijk geprijsd.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:37

Ik zou never nooit voor hulsebos gaan, ik zou echt niet meer met die naam willen rondrijden, reclamerijden voor zo'n baggerbedrijf. De service is slecht en de produkten zijn slecht.

Ik zelf zou kiezen voor de passier als die het fijnste ligt, maar ainsley is geen slechte 2e.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:39

Goh Ymke en ik zweer bij mijn Hulsebos. Ik heb tot nu toe hele goede service gehad en mijn zadel ligt super op mijn paard. Ik ben dus een zeer tevreden Hulsebos klant.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:41

Puppetje schreef:
Goh Ymke en ik zweer bij mijn Hulsebos. Ik heb tot nu toe hele goede service gehad en mijn zadel ligt super op mijn paard. Ik ben dus een zeer tevreden Hulsebos klant.

Ik heb helaas een ervaring teveel met hulsebos, hij heeft voor mij echt afgedaan. En ook de zadels, je kunt mij niet vertellen dat het goed is dat je een zadel zo dubbel kunt vouwen zoals hij dat doet met z'n zadels.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:44

Dat heeft hij bij mijn zadel niet gedaan en dat kreeg hij ook niet voor elkaar.

Mijn zadel is nu denk ik ruim 35 jaar oud en er rijdt nog steeds iemand met plezier op.

Als het werkelijk zo flut zou zijn, dan had het zadel er wel heel anders uitgezien en was het ook niet zo lang meegegaan Knipoog

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:46

Mijn zadel kan je niet dubbel vouwen en is nu door verschillende mensen bekeken en de conclusie is dat het een goed zadel is wat goed ligt. Jammer dat jij andere ervaringen hebt, ik heb tot nu toe alleen goede ervaringen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:47

_Skess_ schreef:

Mijn zadel is nu denk ik ruim 35 jaar oud en er rijdt nog steeds iemand met plezier op.

Als het werkelijk zo flut zou zijn, dan had het zadel er wel heel anders uitgezien en was het ook niet zo lang meegegaan Knipoog

Apart, tegenover de rechter beweerde hij dat het normaal was dat het zadel met z'n lepel bijna de kamer kon raken als je ertegen duwde, dat heette namelijk een flexibele boom. Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, het blijft een discussie tussen hulsebosgebruikers en antihulsebossers die elke keer op niks uitloopt. Ik geef hier alleen m'n mening, daar word om gevraagd.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:52

Ik zweer bij Passier.

Met Ainsley en Hulsebos heb ik geen ervaring. Van Hulsebos net even teveel negatieve verhalen van gehoord om er uberhaupt aan te durven beginnen. Van Ainsley vooral gehoord dat de zit te gedwongen zou zijn.

Succes bij het maken van je keuze!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:59

35 jaar oud, wauw! Ik denk eerlijk gezegd dat je bij elke fabrikant ook een miskoop kunt hebben, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat dat mij niet overkomt Tong uitsteken Wel vervelend Ymke dat je zo'n slechte ervaring hebt, en volgens mij ben je niet de enige. Maar ik neem aan dat de service van hulsebos eventueel te vermijden is door een andere goede zadelmaker te benaderen.

Ik heb ook wel een aantal anti-ainsley berichten gezien, maar met passier kan ik ze niet zo snel vinden, volgens mij is dat toch wel een van de topmerken?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:00

_Skess_ schreef:

En dat verklaard een hoop, want de oude meneer hulsebos was een echt vakman. We hebben over de de hedendaagse huslebos Lachen

Geen persoonlijke ervaring, 'slechts' die van een familielid. 4 jaar heeft het gekost om het paard weer goed te krijgen, en bedankt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:02

Of de zadels van Hulsebos nu goed of slecht zijn, kan ik moeilijk beoordelen. Misschien dat een goede zadelpasser daar meer over kan zeggen.

Dat de service (welke?) van Hulsebos te wensen over laat, hebben ze mij persoonlijk bewezen. Ik heb dus erg veel spijt dat ik ooit met Hulsebos in zee ben gegaan. Heb een duur zadel aangeschaft waar ik mijn pony mee blesseer. Volgens mij zijn ze daar helemaal niet in staat om een zadel goed passend op een paard te krijgen.

Krijgt jouw paard dan problemen met het zadel (en dat komt bij Hulsebos zadels nog al eens voor) na het opvullen, dan ligt dat standaard aan jouw paard want het zadel ligt helemaal niet goed en dat komt omdat jouw paard zo maar ineens van bouw veranderd is. Ook al is hij 13 jaar en doet precies hetzelfde als wat hij al een jaar of 8 doet.

Zodra jij een probleem hebt, zijn ze ook uitzonderlijk onbeschoft. Het is mij een raadsel dat deze firma uberhaupt nog bestaat.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:02

Ik heb zelf een passier en ik heb er een erg fijn zadel aan.
Heb er een nieuw gekocht bij Drunens Ruiterhuis. Geen GG maar dat andere model met een C beginnend. Maar is net als de GG vrij, met een ongedwongen zit. En goede kwaliteit.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:03

Afgelopen jaar heb ik mijn zadel daar nog heen gebracht en toen werkte " de oude meneer Hulsebos" daar ook niet meer.

Mijn zadel is toen zeer netjes gecontroleerd en opnieuw passend gemaakt. Daarna een andere zadelmaker erbij gehad en die vond hem ook prima passen.

hierbij een foto van het zadel ( is inmiddels weer verkocht)

Afbeelding
ligt even hopeloos op het paard om een foto te maken.